MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Scrie răspuns
ALXege
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Vin Sep 21, 2012 6:41 pm

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de ALXege » Mie Oct 03, 2012 12:44 am

Iertati-ma ca intervin, ba mai mult, ca ma bag putin ca musca-n lapte, pentru ca nu stiu nici pe ce masina e Superchips-ul, nici cine-i Aurora si ce poate, dar cred ca o fulie modifcata facea exact diferenta intre a o prinde cu greu intre 2 stopuri si a te prinde cu greu intre 2 stopuri ;) Nu tre sa fii neaparat boy-racer ca sa iti doresti o masina mai lejera in condus si mai multa placere de a conduce :)
Cat despre cifrele vehiculate, daca tot vorbim de Superchips si mergand pe premisa ca au facut niste teste si nu scot cifrele chiar din burta, diferenta intre chip vs. puley kit + chip este de 31cp si 72NM! Pariez ca asta transforma radical masina!

razvi_dinu
Viteza 1
Mesaje: 69
Membru din: Lun Mar 19, 2012 2:52 pm
Localitate: brasov

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de razvi_dinu » Mie Oct 03, 2012 1:34 am

Ce raspuns lung si cuprinzator !!!!:)) trebe sa meditez la ce am citit aici:))multumesc mult!
vreau mai multi caluti si imi place adrenalina pe care ti-o da un mini,dar cateva modificari nu strica.plus ca placerea de a-l conduce te cam face sa uiti de consum.gresesc?
Scade viata Mini-ului meu semnificativ daca ii fac modificarea asta?

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7254
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de cristi o'RAL » Mie Oct 03, 2012 8:48 am

placerea de a conduce e oricum maxima la MINI... cam asta era ideea.
160cp + 30cp - oboseala masinii ... merita cu adevarat?
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3368
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de adrian » Mie Oct 03, 2012 12:36 pm

ALXege scrie:Iertati-ma ca intervin, ba mai mult, ca ma bag putin ca musca-n lapte, pentru ca nu stiu nici pe ce masina e Superchips-ul, nici cine-i Aurora si ce poate, dar cred ca o fulie modifcata facea exact diferenta intre a o prinde cu greu intre 2 stopuri si a te prinde cu greu intre 2 stopuri ;) Nu tre sa fii neaparat boy-racer ca sa iti doresti o masina mai lejera in condus si mai multa placere de a conduce :)
Cat despre cifrele vehiculate, daca tot vorbim de Superchips si mergand pe premisa ca au facut niste teste si nu scot cifrele chiar din burta, diferenta intre chip vs. puley kit + chip este de 31cp si 72NM! Pariez ca asta transforma radical masina!
Teoretic suna bine, practic este alta lista de performante.Mai exact 72Nm crestere nu cred ca se pot atinge cu modificare de fulie si resoftare.R53 are 210 Nm ,R53 JCW-2006 are 218CP si 250Nm(raport de compresie 8,3/1) pe aceeasi platforma de motor Chrysler dar si cu alte modificari de Hard.Singurul care atinge 280 Nm este R56 JCW din 2008 cu 210,9CP(ATENTIE ,raport de compresie 10/1), dar este motor BMW turbosuflanta,nu compresor.Castigurile de cuplu se obtin foarte greu la benzinare.30% crestere de cuplu la benzinar doar cu chiptuning si fulie micsorata la compresor dupa mine este un vis pe care il darama orice test pe un Dyno Maha nu de la Vitan.Putina fizica te lamureste;AFR (air/flow ratio) la benzina este in jur de 14,7/1(14,7 parti aer la o parte benzina).Este usor de calculat cat aer poti sa introduci in cilindru maxim cu presiunea de la compresor,(motorul este de 1,6l)si vezi cata benzina trebuie sa arzi.Te uiti ce injectoare ai pe masina si vezi cat poti sa pompezi cu ele in timpul maxim oferit de deschidere comandat de calculatorul motorului in regimul de forta.
Vezi foarte usor diferenta intre turbo si compresor,respectiv presiunile realizate si suportate de motor.Restul de fizica a motoarelor o gasesti pe net.
Deci castigurile semnificative de putere se obtin cu modificari semnificative de Hard,respectiv axe cu came, galerii admisie si evacuare,supape, pistoane ,chiulase modificate etc.
Cu ce vrei tu sa faci probabil ca vei castiga 25-30 CP dar niciodata 70 Nm, limitatrea vine din raportul de compresie ,marimea injectoarelor,cat de mult isi permite tunerul sa modifice AFR-ul(probabil nu mai mult de 13/1),etc.Dupa mine cuplul nu va trece de 250 Nm.Orice modificare majora insa te scoate din zona "safe",si 70Nm este foarte mult.Dupa mine motorul Chrysler de pe R50,R52,R53 este un motor foarte reusit din toate punctele de vedere,este f. greu sa-l strici dar sigur +70Nm s-ar putea sa-i vina de hac.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

ALXege
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Vin Sep 21, 2012 6:41 pm

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de ALXege » Mie Oct 03, 2012 2:13 pm

Cuplul n-o sa vina de hac decat ambreiajului cel mult. Motorului poate sa-i vina de hac doar presiunea suplimentara :)
In general, cuplul si puterea sunt valori care cresc impreuna. In sensul in care nu poti sa dezvolti o anumita putere fara un cuplu aferent.
De ce ar fi castigul de cuplu la benzina mai dificil (presupun ca comparatia ai facut-o cu motarele diesel)? Cred ca ce ai vrut sa spui este altceva, ca motoarele pe benzina necesita un cuplu mai mic pentru a dezvolta aceeasi putere, pentru ca au la dispozitie o plaja de turatie mai mare. Dar castiguri de cuplu de 30% sunt achieveble si la motoarele pe benzina. General vorbind, nu ma refer la Mini, unde nu cunosc si nu te contrazic.
Nu am studiat suficient de mult problema la Mini, am si scris in postul initial ca plec de la premisa ca cei de la Superchips au facut niste masuratori si nu dau cifrele din burta (premisa care e posibil sa fie gresita). Unde tind sa fiu de acord cu tine este cresterea disproportionata intre putere si cuplu. Adica la o crestere de 10CP cuplul creste cu doar 5NM (doar cu resoftare), in schimb pentru alti 31CP cuplul creste cu 72NM (cu Puley Kit si resoftare). Posibil oricum sa fie gresite datele de cuplu din start, tu zici ca R53-ul are 210NM stock, pe Superchips e dat cu 203NM.
Uite si linkurile: R53 Cooper S (Chip) si R53 Cooper S (Puley Kit + Chip)

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7254
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de cristi o'RAL » Mie Oct 03, 2012 3:20 pm

singura problema de fapt intr-un motor e caldura, daca poti sa scapi de ea n-ai nici o problema cu presiunea, pana sa explodeze din cauza asta ai destula putere incat sa te multumeasca.
este exemplul tipului din arad care se lauda cu vreo 350-400cp scosi din ONE... dar ca sa ii folosesti iti mai trebuie o transmisie pe masura.
si revin la parerea mea, daca o faci pt 30cp nu prea are rost... mai bine o faci lata si te folosesti la maxim de lucrul asta.
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3368
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de adrian » Mie Oct 03, 2012 4:32 pm

[quote="ALXege"]Cuplul n-o sa vina de hac decat ambreiajului cel mult. Motorului poate sa-i vina de hac doar presiunea suplimentara :)
In general, cuplul si puterea sunt valori care cresc impreuna. In sensul in care nu poti sa dezvolti o anumita putere fara un cuplu aferent.
De ce ar fi castigul de cuplu la benzina mai dificil (presupun ca comparatia ai facut-o cu motarele diesel)? Cred ca ce ai vrut sa spui este altceva, ca motoarele pe benzina necesita un cuplu mai mic pentru a dezvolta aceeasi putere, pentru ca au la dispozitie o plaja de turatie mai mare.
Scuza-ma dar este fals in totalitate cum gandesti relatia turatie si cuplu,turatia stie toata lumea ce este dar cum produce cuplu un motor mai putini de aceea te rog citeste cu atentie mai jos.
Benzina are cuplu mai mic pentru ca nu poate mai mare.Sa-ti spun de ce ca la scoala:Cuplul este produsul dintre forta si lungime(Nm).Forta este data de explozia carburantului sau aprinderea lui si lungimea este data de distanta dintre axul lagarului palier si axul lagarului bielei(maneton)La Diesel aceasta distanta este mai mare pentru ca motorul permite rapoarte de compresie de la 16/1 pana la 24/1.La benzina nu se poate pentru ca se autoaprinde la rapoarte de compresie mai mari de 12,5/1 si bujiile ar fi degeaba , motorul ar avea aprindere cand ar vrea el.Daca ai citit atent ti-am spus ca cel cu 280 Nm are raport de compresie de 10,3/1,cursa pistonului este aproximativ aceeasi la motoarele Chrysler si BMW,dar diferenta de compresie adauga forta.Diferenta de cursa intre un Diesel si un benzinar de 1,6 l este de aprox.5mm.De aici vine diferenta mare de cuplu la care se adauga o diagrama a arderii si cum dezvolta presiune de ardere un motor Diesel si unul pe benzina.
Cu cat ai raport de compresie mai mare cu atat ai sansa sa scurtezi viata motorului.
Deci concluzie, ca sa castigi 70Nm ar trebui sa faci ceva echivalent cu marirea raportului de compresie in jur de 10/1, deci sa maresti presiunea in cilindri cu aprox. 20%,posibil cu micsorarea fuliei de la compresor,marirea cantitatii de benzina injectata,modificarea avansului,etc.Din pacate pentru un motor proiectat la 8,3/1 raport de compresie mi se pare prea mult.
Subscriu la ce spune Cristi legat si de racirea motorului.
Daca vrei sa stii mai multe citeste "Teoria, calculul si constructia motoarelor pentru autovehicule rutiere" - de Grunwald,un fel de Rezistenta materialelor de Buzdugan-inginerii stiu fenta asta-
Si ca sa te lamuresti ca ,cuplul si caii putere nu merg chiar impreuna:(si pentru Cristi, el stie asta)
Cireasa de pe tort:
Suzuki GSX R 1300 HAYABUSA
Cilindree-1340 cmc
Raport de compresie 12,5/1
Putere-197 CP/9500rot/min
Cuplu max-138,2Nm la 7000rot/min
Atentie-alezjxcursa 81mmx65mm
Ai vazut cati cai are-cat un JCW si ce cuplu mic dezvolta-cat un R50.
Aceasta motocicleta nu o recomandam incepatorilor
Tractorul U650 are doar 65CP si 289Nm.
The point is to understand.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
MyFirst
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Lun Mar 05, 2012 11:02 pm
Localitate: Cluj-Napoca

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de MyFirst » Mie Oct 03, 2012 4:58 pm

Nu vreau sa incurc pe nimeni cu sfaturi inutile, dar eu am un cooper s r53 care initial a avut 163 de caluti. A fost montat un kit JCW de motor (stiu sigur ca are fulie, curea si soft, de injectoare nu stiu nimic dar nu cred ca au ramas aceleasi) care a dat masinii 210 cai. Am condus acelasi model de S dar stock si diferentele sunt majore! De la accelerare pana la reactia efectiva a motorului cand apesi pedala. Nu ma pricem cine stie cat la mecanica, dar sunt convins ca daca modificarile sunt facute cu cap si cu piese bune nu are ce sa se intample rau. Daca vrei "as safe as possible" intereseaza-te exact ce componente are kitul JCW de motor si iei aceleasi componente dar de la alt producator (JCW=undeva la 3000euro) ca sa iesi in la o suma decenta. Pe langa astea daca vrei sa optimizezi modificarile aduse motorului, ai nevoie de o admisie si in cazul in care permite bugetul o evacuare. Softul nou se face de preferat dupa ce montezi si admisia si/sau evacuarea ca sa corespunda noilor parametrii. Iti urez bafta la modificari si sa ai noroc de masina!
I don't drive too fast, I fly too low!

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7254
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de cristi o'RAL » Mie Oct 03, 2012 5:25 pm

apropo de ce spune MyFirst, raspunsul pedalei se schimba foarte usor din calculator, mai dai putin aer si putina benzina si deja ai o cu totul alta masina, fara sa faci resoftari si schimbari de piese. pentru o masina de strada mie mi se pare suficient. sare acul de la 3500-4000rpm in sus incredibil de repede.
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

ALXege
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Vin Sep 21, 2012 6:41 pm

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de ALXege » Mie Oct 03, 2012 5:39 pm

Adrian, cam ce putere dezvolta Hayabusa la, sa zicem 6500rpm (adica ~turatia max a unui Cooper S.; am aproximat-o pentru ca nu o stiu exact).
Cam ce putere crezi ca ar dezvolta tractorul la aceleasi 6500rpm, presupunand ca ar putea face o asemenea turatie?

Nu te contrazic asupra modului de fuctionare a unui motor, respectiv cum dezvolta puterea si cuplul. Nu sunt inginer, nici cunostinte de mecanica prea mari nu am. Insa discutia era alta, si anume daca o astfel de crestere de cuplu de 30% e posibila la benzinare (cel putin asta ai lasat de inteles din postul tau, desi recitind postul tau imi dau seama ca e posibil sa fi inteles putin gresit).
E logic ca daca benzinarele ar putea dezvolta cuplu cat motoarele diesel ar face-o, insa presupun ca esti de acord cu mine ca si puterea s-ar mari in cazul asta.

Ex.:
Cooper S (benzina deci): 163CP / 210NM
un diesel oarecare: 150cp / 325NM

Urca cuplul Cooper-ului la 325NM (cat dieselul de mai jos), pe la ce putere te invarti? De ce?

Cristi: raspunsul pedalei se schimba din calculator prin resoftare; ca poti alege sa modifici doar asta sau si alti parametri (precum timpii de injectie, cantitatea de benzina injectata, avans, etc.), asta e o alta discutie. Insa, doar din raspunsul pedalei, masina va urca la fel de repede intre 3500 si 4000, singura diferenta fiind ca va urca la doar jumatate de pedala si nu la full throttle.

Scrie răspuns