[quote="ALXege"]Cuplul n-o sa vina de hac decat ambreiajului cel mult. Motorului poate sa-i vina de hac doar presiunea suplimentara
In general, cuplul si puterea sunt valori care cresc impreuna. In sensul in care nu poti sa dezvolti o anumita putere fara un cuplu aferent.
De ce ar fi castigul de cuplu la benzina mai dificil (presupun ca comparatia ai facut-o cu motarele diesel)? Cred ca ce ai vrut sa spui este altceva, ca motoarele pe benzina necesita un cuplu mai mic pentru a dezvolta aceeasi putere, pentru ca au la dispozitie o plaja de turatie mai mare.
Scuza-ma dar este fals in totalitate cum gandesti
relatia turatie si cuplu,turatia stie toata lumea ce este dar
cum produce cuplu un motor mai putini de aceea te rog citeste cu atentie mai jos.
Benzina are cuplu mai mic pentru ca nu poate mai mare.Sa-ti spun de ce ca la scoala:Cuplul este produsul dintre forta si lungime(Nm).Forta este data de explozia carburantului sau aprinderea lui si lungimea este data de distanta dintre axul lagarului palier si axul lagarului bielei(maneton)La Diesel aceasta distanta este mai mare pentru ca motorul permite rapoarte de compresie de la 16/1 pana la 24/1.La benzina nu se poate pentru ca se autoaprinde la rapoarte de compresie mai mari de 12,5/1 si bujiile ar fi degeaba , motorul ar avea aprindere cand ar vrea el.Daca ai citit atent ti-am spus ca cel cu 280 Nm are raport de compresie de 10,3/1,cursa pistonului este aproximativ aceeasi la motoarele Chrysler si BMW,dar diferenta de compresie adauga forta.Diferenta de cursa intre un Diesel si un benzinar de 1,6 l este de aprox.5mm.De aici vine diferenta mare de cuplu la care se adauga o diagrama a arderii si cum dezvolta presiune de ardere un motor Diesel si unul pe benzina.
Cu cat ai raport de compresie mai mare cu atat ai sansa sa scurtezi viata motorului.
Deci concluzie, ca sa castigi 70Nm ar trebui sa faci ceva echivalent cu marirea raportului de compresie in jur de 10/1, deci sa maresti presiunea in cilindri cu aprox. 20%,posibil cu micsorarea fuliei de la compresor,marirea cantitatii de benzina injectata,modificarea avansului,etc.Din pacate pentru un motor proiectat la 8,3/1 raport de compresie mi se pare prea mult.
Subscriu la ce spune Cristi legat si de racirea motorului.
Daca vrei sa stii mai multe citeste "Teoria, calculul si constructia motoarelor pentru autovehicule rutiere" - de Grunwald,un fel de Rezistenta materialelor de Buzdugan-inginerii stiu fenta asta-
Si ca sa te lamuresti ca ,cuplul si caii putere nu merg chiar impreuna:(si pentru Cristi, el stie asta)
Cireasa de pe tort:
Suzuki GSX R 1300 HAYABUSA
Cilindree-1340 cmc
Raport de compresie 12,5/1
Putere-197 CP/9500rot/min
Cuplu max-138,2Nm la 7000rot/min
Atentie-alezjxcursa 81mmx65mm
Ai vazut cati cai are-cat un JCW si ce cuplu mic dezvolta-cat un R50.
Aceasta motocicleta nu o recomandam incepatorilor
Tractorul U650 are doar 65CP si 289Nm.
The point is to understand.