MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Scrie răspuns
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3351
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de adrian » Mie Oct 03, 2012 6:24 pm

Topicul este interesant dar din pacate un pic prea tehnic din partea mea.
Gasesti pe net dyno test la Hayabusa cate vrei , poti sa vezi acolo cum sta treaba, dar sunt motoare foarte diferite si curba cuplu/turatie si HP/turatie are caracteristici diferite pentru ca sunt facute in scopuri diferite.
Intre diesel si benzinare este o diferenta destul de mare in ceea ce priveste HP, cuplu, tuartii de regim maxim,caldura evacuata ,vibratii, factor kg/CP la motor,forte si presiuni care se dezvolta in camera de ardere,etc,asa incat comparatiile se pot face doar la nivel de randament, performante,utilitate,etc.
Exista Mini impinse la extrem, cu alimentare Nitro,peste 300 CP, twinturbo sau compresor si turbo cu peste 400CP, dar niciodata la cuplul atins de un Diesel la aceeasi putere.
Cu pedala ca s-o lamurim si pe asta asa stau lucrurile:
La Mini pedala comanda clapeta de acceleratie ,nimic altceva.Ca sa o faci sa se miste mai repede un pic nu este nevoie neaparat de resoftare , doar de un Sprint Booster , pe care eu l-am montat de 2 ani pe masina mea.
La Diesel exista in soft asa numita mapa Driver Wish,doar acolo se pot modifica niste parametri legati de pedala,cantitate injectata, etc.
Cam atat.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7254
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de cristi o'RAL » Mie Oct 03, 2012 7:24 pm

eu faceam referire la felul in care urca de la 3500-4000 in sus, la 6500 sa zicem, respectiv mult mai repede. si spuneam ca mie asta imi e suficient.
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

ALXege
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Vin Sep 21, 2012 6:41 pm

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de ALXege » Mie Oct 03, 2012 8:20 pm

Pai dyno-ul de Hayabusa proves my point: la 6500 are ~120cp (adica cat un Cooper). link
Daca vrei sa despicam firul in patru desigur ca putem, dar suntem offtopic. Realitatea este ca intre putere si cuplu este o relatie bine definita (dat fiind faptul ca plaja de turatii ramane more or less aceeasi, nu se modifica cu o fulie si un soft, sau mai bine zis nu e safe sa o modifici). Link

Legat de raspunsul pedalei: nimic mai fals, Cristi! masina urca fix la fel in ture. Este insa mai placuta la condus pentru ca reactioneaza mai repede, adica daca tu apesi pedala la 10% masina poate reactiona cum o facea inainte la 30%. Fa testul in full throttle cu raspunsul pedalei standard si apoi cu el modificat si vei vedea ca accelereaza/urca in ture fix la fel de repede!

Pedala, da, comanda clapeta de acceleratie. Nu stiu cum e la Mini, dar presupun ca este electronica, adica comandata de ECU. Cu siguranta exista deci in ECU si o harta a pedalei de acceleratie, cum exista si la alte benzinare, nu doar la diesel. Nu stiu nici acel Sprint Booster ce este exact, dar pot sa intuiesc: probabil transmite niste informatii alterate catre ECU, care fac sa deschida mai repede/mult clapeta. Pe principiul asta exista si asa numitele Power Box-uri, care tin locul resoftarilor, pacalind anumiti senzori si facand ECU sa compenseze.

LE: un link cu ONE-ul din Arad de 350-400cp se poate?

Si scuze de offtopic, daca deranjeaza, poate face un moderator un split topic. Discutia e interesanta zic eu si merita dezvoltata.

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7254
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de cristi o'RAL » Mie Oct 03, 2012 10:12 pm

cristi o'RAL scrie:apropo de ce spune MyFirst, raspunsul pedalei se schimba foarte usor din calculator, mai dai putin aer si putina benzina si deja ai o cu totul alta masina, fara sa faci resoftari si schimbari de piese. pentru o masina de strada mie mi se pare suficient. sare acul de la 3500-4000rpm in sus incredibil de repede.
nu m-am referit la sprint boost sau chestii de genul ala ca sa vorbim in % legate de pedala. poate m-am exprimat gresit spunand "raspunsul pedalei", ar fi trebuit sa folosesc chiar exprimarea lui MyFirst, "reactia efectiva a motorului cand apesi pedala".
diferenta la urcarea in turatii peste 3500-4000 este dovedita practic, din cate stiu eu la vreo 3 masini de aici de pe forum, dupa modificarile descrise mai sus... nu sunt atat de specialist sa vorbesc in cifre si parametrii concreti, dar ala e rezultatul. si ma refer strict la ONE si COOPER, motoarele aspirate.
pana la urma nu e greu sa-ti aratam concret, candva, daca vii la vreo intalnire.
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

ALXege
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Vin Sep 21, 2012 6:41 pm

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de ALXege » Mie Oct 03, 2012 10:59 pm

Pai atunci poate n-am inteles eu bine: ce si cum modifici in calculator ?!

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7254
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de cristi o'RAL » Joi Oct 04, 2012 12:31 am

din pacate modificarile s-au facut fara sa vad concret unde, si cum, dar cand o sa aflu, o sa-ti spun
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

ALXege
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Vin Sep 21, 2012 6:41 pm

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de ALXege » Joi Oct 04, 2012 12:37 am

Aaa :lol: Pai ce zici tu seamana izbitor de mult cu o resoftare :)

razvi_dinu
Viteza 1
Mesaje: 69
Membru din: Lun Mar 19, 2012 2:52 pm
Localitate: brasov

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de razvi_dinu » Joi Oct 04, 2012 12:43 am

multumesc mult pt informatii!daca schimb fulia ce modificari trebuie aduse masinii pt o viata lunga???(o lista lunga de care ma voi apuca imediat ce o primesc),iar modificarile de care vorbeati mai sus(raspunsul pedalei) unde le pot face cu incredere?

Avatar utilizator
MyFirst
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Lun Mar 05, 2012 11:02 pm
Localitate: Cluj-Napoca

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de MyFirst » Joi Oct 04, 2012 9:15 am

Raspunsul pedalei (motorului) vine odata cu resoftarea. Se poate face si separat dar modifica strict raspunsul pedalei nu si al motorului! Ai putea daca tot te apuci de modificat sa montezi si un filtru sport daca nu chiar o admisie (optimizeaza modificaile de soft). In rest, sa ai grija cu fulia, sa nu fie prea mica, iar cureaua sa nu fie prea ieftina sa nu ai surpriza de a ciupi din ea noua fulie. Vei vedea ca se transforma total masina! MCS este oricum o masina "isterica" atunci cand vine vb de accelerare dar dupa modificarile de care vorbeam mai devreme o sa devina "turbata" :D .
I don't drive too fast, I fly too low!

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7254
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de cristi o'RAL » Joi Oct 04, 2012 10:47 am

ALXege scrie:Aaa :lol: Pai ce zici tu seamana izbitor de mult cu o resoftare :)
o resoftare, din cate stiu eu, presupune sa faci un soft special pentru masina respectiva (aici, sau trimiti datele afara si vin modificate, in varianta simpla, sau modificand pe dyno pana scoti maximul din masina aia, varianta mai complicata).
in ce am spus eu nu s-a intamplat asa, s-au modificat niste parametrii in mai putin de 5 min, timp in care eram prins cu altceva si n-am vazut concret ce a facut tipul de la superchips (cu ocazia MMD2010).
daca tu vrei sa denumesti asta resoftare, zi-i cum vrei.
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

Scrie răspuns