MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Scrie răspuns
ALXege
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Vin Sep 21, 2012 6:41 pm

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de ALXege » Vin Oct 05, 2012 10:51 am

Pai n-am de ce sa-l mai intreb, m-am lamurit deja! Orice interventie asupra softului masinii inseamna resoftare. Se citeste softul stock, se modifica anumiti parametri si apoi se rescrie softul modificat. Daca trimiti datele afara, care crezi ca-i diferenta, inafara faptului ca ai un timp de asteptare mai mare pana vine softul modificat si ca lucreaza la el cineva de alta nationalitate? :)
Tuningul pe dyno se face in general la masinile cu modificari hard (si nu ma refer aici la "filtru sport")

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3355
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de adrian » Vin Oct 05, 2012 12:09 pm

Daca vrei sa stii exact ce castig ai dupa chiptuning,faci un dyno inainte si unul dupa,la o scula de incredere.S-ar putea sa ai o mica surpriza sa vezi ca masina nu prea are caii din talon,gasesti lejer 15 mai putin.Daca vrei un chiptuning adevarat asta inseamna 2 sau 3 variante,dupa fiecare se verifica valorile din mapele modificate cu cele reale de pe tester si se pune pe dyno.asta este solutia cea mai corecta.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

ALXege
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Vin Sep 21, 2012 6:41 pm

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de ALXege » Vin Oct 05, 2012 6:18 pm

Iar facem offtopic, dar da, ai dreptate, insa cred ca numaram pe degete masinile la care se intapla asta in Ro. In realitate, pentru masinile stock nu e absolut necesar. Si plecasem de la modificarile masinii lui Cristi, unde presupun ca esti de acord cu mine ca s-a facut o resoftare. :D

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7254
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de cristi o'RAL » Vin Oct 05, 2012 10:05 pm

deci tu zici ca in mai putin de 5 min se descarca un soft se modifica si apoi se incarca la loc? un soft dedicat pt masina respectiva?
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

razvi_dinu
Viteza 1
Mesaje: 69
Membru din: Lun Mar 19, 2012 2:52 pm
Localitate: brasov

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de razvi_dinu » Vin Oct 05, 2012 11:47 pm

stiu ca la Buzau se face remapare in felu asta cu dyno inainte si dupa.e k?a mai facut cineva acolo?

razvi_dinu
Viteza 1
Mesaje: 69
Membru din: Lun Mar 19, 2012 2:52 pm
Localitate: brasov

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de razvi_dinu » Lun Oct 22, 2012 12:31 am

In sfarsit mi-am instalat si eu kitul de care tot intrebam(fulie15%)si vreau sa spun ca este o mare diferenta,mai ales dupa 3000 3500.
Masina merge demential sa nu mai zic ca are si un sunet diferit(de masinutza teleghidata) ceea ce ma face sa ma "joc" cat se poate cu ea.
Acum intrebare:modificarea trebuie facuta cu soft neaparat?din ce m-am documentat eu se poate si fara.
O parere ceva?!?!

Avatar utilizator
MyFirst
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Lun Mar 05, 2012 11:02 pm
Localitate: Cluj-Napoca

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de MyFirst » Lun Oct 22, 2012 8:01 am

Pana la un punct, softul masinii va incerca sa se optimizeze singur... Va integra piesa noua, dar fara o 'resoftare' nu va utiliza la parametrii optimi piesa/piesele montate.
Sa nu intelegem gresit, ca masina isi modifica singura softul punand doar o piesa noua (in cazul de fata fulia), dar se adapteaza pana la un pnct, aproape ca ai zice ca vrea sa invete!
I don't drive too fast, I fly too low!

razvi_dinu
Viteza 1
Mesaje: 69
Membru din: Lun Mar 19, 2012 2:52 pm
Localitate: brasov

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de razvi_dinu » Lun Oct 22, 2012 9:28 am

si unde imi sugerati sa merg pt soft???cam ce pret?

Avatar utilizator
Specter
Viteza 1
Mesaje: 69
Membru din: Sâm Iul 28, 2012 4:39 pm

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de Specter » Lun Oct 22, 2012 9:54 pm

Frumos S-ul!... am ajuns la spalatorie pe traian dupa ce ai plecat la vreo 2 min acum o luna si imi spunea Lore(proprietarul spalatorei) ca tocmai am ratat un S negru, acum stiu ca era al tau:)
Poate ne putem vedea prin BV intr-o zi sa vad si eu diferenta si cu ocazia asta ne intalnim si incepem seria de intalniri din BV:)
suntem singurii de pe MyMini cu S din Brasov ...sper ca nu si ultimii:D

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3355
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MiNi CooPER R53 BV 87 DRV

Mesaj de adrian » Mar Oct 23, 2012 7:50 am

MyFirst scrie:Pana la un punct, softul masinii va incerca sa se optimizeze singur... Va integra piesa noua, dar fara o 'resoftare' nu va utiliza la parametrii optimi piesa/piesele montate.
Sa nu intelegem gresit, ca masina isi modifica singura softul punand doar o piesa noua (in cazul de fata fulia), dar se adapteaza pana la un pnct, aproape ca ai zice ca vrea sa invete!
Foarte bine ai spus, asa este, ECU Siemens EMS2000, calculeaza cantitatea de aer intrata in cilindri functie de presiunea din galerie si temperatura aerului pe un difuzor de 57mm diametru.Deci intr-un fel se adapteaza la ceea ce primeste in limita AFR.Desigur ca exista niste limitari stricte ale avansului si ale cantitatii de benzina injectate pe care softul nu le poate modifica funtie de modificarile mecanice facute de tine.Deci iti recomand totusi si eu o resoftare , asta nu va duce decat la o functionare in parametrii optimi ai motorului,calculatorul nu "stie" turatia compresorului, stie doar pe cea a motorului,si vede ca primeste mai mult aer la o turatie la care trebuie sa injecteze conform algoritmului mai putina benzina decat ar avea nevoie,face o adaptare dar aceasta este limitata de mai multe mape din ECU.Probabil ca se pot face 2 variante de resoftare, una de adaptare a fuliei 15%(in care motorul sa functioneze ca la carte ), sau una putin mai agresiva la care se vor putea adauga si ceva CP.Indiferent de varianta consumul de benzina va creste,asta pentru ca este vorba de un compresor mecanic,si daca gasesti posturi mai vechi pe aceasta tema,ai sa vezi ca poti castiga 25 CP dar 10CP se duc cadou la compresor.Ramane insa un castig bunicel de cuplu.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Scrie răspuns