[quote="bimmerauu"]190-200 fara soft
cu soft 210 cu siguranta
Daca te uiti la curba AFR/power/fuel consumption,ai sa vezi ca mai mult aer scade puterea.
Un R53 cu fulie stock face 1,4Bar presiune,unul cu fulie 15% face in jur de 1,6Bar,unul cu 17% face cam 1,75Bar(masurate de mine, nu citite sau auzite)ECU este calibrat pentru maxim 1,42Bar,mai departe nu stie ce sa faca,deci trebuie sa-i spui ca sa faca cu timpul de injectie si avansul pentru presiunile astea mai mari.ECU nu se poate adapta singur,are niste harti foarte clare care ii spun exact cata banzina, cat avans si la cata apasare de pedala sau sarcina trebuie sa trimita motorului.Vezi ca americanii in majoritate au o "boala",injectoare de 380,sau 450cc la R53.Deci nu au nevoie sa umble la timpii de injectie, raman aceeasi dar injectorul dozeaza mai mult pentru ca duza este mai mare, mai exact schimba injectoarele,pun fulie 15%,cold intake si evacuare custom si se trezesc pe masina cu 190-200HP(vezi ca acolo consumul de benzina nu prea are valoare),cand acelasi rezultat se paote obtine cu fulie si un soft bine facut,incadrare in normele de poluare si consum decent.
Injectoarele stock la R53 sunt de 330cc,la JCW de 38occ, diferenta este ca sa obtina o putere decenta de 210HP.Este dupa mine -si sigur nu ma insel-imposibil sa ajungi la 190HP,doar cu turatie crescuta la compresor.Trebuie sa tii cont ca de fapt ca 'duty cycle' la injectoare este de max. 80%,peste valoarea aste se transforma intr-o duza care pulverizeaza continuu ca o stropitoare de flori.
Aici graficul cu Air Flow Ratio:
Aici harta cu timpii de injectie la masina ta,deci nimic peste aceste valori,mai exact nimic mai mare decat valoarea maxima,este doar un computer care face exact ce-i spun bitii din eprom,peste aceste valori ECU trece motorul in "Limp mode",adica MIL aprins in bord si merge ca un scuter cu pedale.