ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Scrie răspuns
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 » Lun Ian 08, 2018 7:49 pm

adrian scrie:
dedant68 scrie:
Am contactat un amic din Buc. care este "beton" in motoare de masini si motociclete, am lucrat impreuna la motociclete, dar este in Cehia in concediu, vine dupa 17 ian, cam mult :?: ..Daca nu rezolvi pana atunci, rezolva el :)
Bafta :)
Daca e bun si la motociclete, atunci sigur e bun la turisme!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Motorul asta de R56 a dat pe spate o armata de mecanici,asa e de usor de reparat.!!!!!
Suna-l pe Sharpe, ei au desfacut o groaza de motoare din astea, stiu exact cu ce se mananca, au sculele dedicate pentru acest motor, nu bajbaie dupa un defect,merg la sigur.
@sharpe-Un Jack te rog la prima intalnire.
Da, asa este, nu cumva sa aplelati la un mecanic care are ''skills' in motoare de motociclete, si mai ales cele de super-sport/viteza care sunt 'forjate' la 10-12.000 rot/min. Un mecanic de genul acesta distruge un N12-R56 care este un motor de supersonic :lol: A fost proiectat pe Marte si construit pe Pamant :lol:
"Cine vrea sa fie activ, si sa traiasca mai mult, sa-si cumpere Mini Cooper" :lol:
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3368
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de adrian » Lun Ian 08, 2018 9:49 pm

Chiar ma gandeam, cand o sa vad un motor de motocicleta cu EGR,turbo cu actuator electric, instalatie de vacuum,Vanos,, doua , trei pompe de apa,termostat electronic,senzor calitate ulei,sonde EGT,DMF.
Dar poate nu stiu eu cat de complex este un motor de motor.!!
Nici nu stiu mai nimic de genul asta de scule, am lucrat doar la o Hayabusa si la un BMW 1200RT.Japoneza avea o porcarie de senzor comanda electroventilator si nemtoaica la 25.000km cu intinzatorul de lant distributie cazut si bineinteles motorasul de la ABS.Japoneza avea sasiul sudat frumos, elegant chiar,boxerul neamt nu prea avea.Avea doar un motor care vibra la relanti de-ti amorteau mainile pe ghidon.Ma asteptam la mai mult.Dar au bagat prea multi bani in parbrizul ala reglabil ca sa le ajunga la niste culbutori hidraulici au bagat reglaj de culbutori ca la Dacia 1300.sa zic, nu-i proba de bac, seamana cu o evaluare nationala la clasa gradinita pregatitoare.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 » Lun Ian 08, 2018 10:41 pm

adrian scrie:Chiar ma gandeam, cand o sa vad un motor de motocicleta cu EGR,turbo cu actuator electric, instalatie de vacuum,Vanos,, doua , trei pompe de apa,termostat electronic,senzor calitate ulei,sonde EGT,DMF.
Dar poate nu stiu eu cat de complex este un motor de motor.!!
Nici nu stiu mai nimic de genul asta de scule, am lucrat doar la o Hayabusa si la un BMW 1200RT.Japoneza avea o porcarie de senzor comanda electroventilator si nemtoaica la 25.000km cu intinzatorul de lant distributie cazut si bineinteles motorasul de la ABS.Japoneza avea sasiul sudat frumos, elegant chiar,boxerul neamt nu prea avea.Avea doar un motor care vibra la relanti de-ti amorteau mainile pe ghidon.Ma asteptam la mai mult.Dar au bagat prea multi bani in parbrizul ala reglabil ca sa le ajunga la niste culbutori hidraulici au bagat reglaj de culbutori ca la Dacia 1300.sa zic, nu-i proba de bac, seamana cu o evaluare nationala la clasa gradinita pregatitoare.
Nu o sa vezi EGR la motociclete pentru ca sistemul acesta se foloseste cu precaderea la Diesel, iar motocicletele Diesel sunt numai prin proiecte. Cand HONDA implementa VTEC(Variable Valve Timing &Lift Electronic Control), constructorii de automobile se gandeau la injectie :) Honda a aplicat la CBR 400 in 1983 Hyper VTEC. Daca un motor de 1000 cmc poate sa scoata 200 CP, oare nu exista tehnologie :?: . Kawasaki produce motoare de avioane, elicoptere, statii orbitale/spatiale ...si cand se plictisesc mai fac si cate o motocicleta :D Nu au scos decat Ninja H2 cu supraalimentare si 320CP, viteza max. 400 km/h. Si Hayabusa are varianta Turbo, cauta pe Internet si o sa vezi. Toti senzorii/traductoarele si actuatorii pe care le are un motor pe injectie auto modern, le au si motocicletele, nu au cerintele de poluare/echipamentele, pentru ca nu se cerea/EURO( dar a intrat din 2016 si la moto), dar...nu mai vorbesc de sisteme de stabilitate in special pe roata spate, franare in curbe si redresare, si sunt multe si cele mai multe sunt produse de Bosch. Bine, vorbim de doua lucruri total diferite.. :mrgreen:
Cea are R56 asa de complicat? Un actuator Valvetronic +ax intermediar si 2 elecrovalave Vanos+ motoare hidraulice, si intinzatorul hidraulic pe lant..+ 8 traductoare si electronica aferenta :) Ce ne speriem si ne complicam atat la un motor :?:

Supersonicul H2 de la Kawasaki, o nimica toata :mrgreen:
Fişiere ataşate
Ninja H2.jpg
H2 engine.jpg
Kawasaki H2.jpg
kawasaki-ninja-h2r-24.jpg
Ultima oară modificat Lun Ian 08, 2018 11:33 pm de către dedant68, modificat 1 dată în total.
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3368
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de adrian » Lun Ian 08, 2018 11:33 pm

Gresesti din start, incercand sa compari produse de varf ale industriei moto cu niste masinute facute sa se plimbe toata lumea.A zis cineva ceva de Mercedes ,Ferrari, Rolls,Lamborghini,Koenigsegg si altii?? A zis cineva ca o motocicleta de mare performanta, printre cele mai puternice din lume ar trebui sa mearga cu un ulei de motor uzual?Nu, desigur are nevoie de un ulei ultraperformant, altfel s-ar duce de rapa.Sa pun intr-un motor de turism normal un ulei ultraperformant doar asa ca merge perfect la motocicleta mea de 1000cc si 200hp,mi se pare o aberatie, fara nici o justificare.
Cum sa compar un motor de motocicleta ,chiar si unul performant , cu cel al autoturismelor moderne?Au din start diferente mari incepand din tema de proiectare, materiale folosite,etc.Poti sa compari un motor care dupa 300.000km rulati nu a avut nici cea mai mica interventie, cu unul care ruleaza 3000-5000km/an si moare dupa 80.000-100.000km?Nu, din simplul motiv ca sunt gandite in mod diferit, sa faca lucruri diferite in afara de cel comun sa invarta un arbore cotit.
Sa cred ca tehnologia in materie de motociclete este mai avansata decat cea de la turisme , ca inovatiile in motoare au aparut mai intai la moto si au fost apoi transferate la auto este o greseala , scuzabila insa pentru un fan inrait al motocicletei.
Desigur , este bine ca din cand in cand sa privim lucrurile in ansamblul lor,sa incercam sa fim obiectivi , sa nu ne lasam dominati total de pasiunile noastre.
Si eu port numai pantaloni Levi's de 40 de ani dar asta nu inseamna ca sunt cei mai buni din lume,nu ma uit cu mila la cei cu Wrangler,Lee,dar mai ales nu incerc sa -i imbrac cu forta pe altii cu brandul meu preferat de izmene.
Asa si cu uleiul de motor pentru motociclete tari de bagat in masini moi.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 » Lun Ian 08, 2018 11:44 pm

Dar, eu am mentionat in mesajul anterior ca sunt doua lucruri total diferite, numai ca mi-ai dat exemple ca pe motocicletele pe care l-ai abordat nu sunt echipamente de valoare, s.a.m.d.. Motocicleta VS auto, niciodata :mrgreen: Motoarele sunt supuse la sarcini totale diferite, in conditii extreme la motociclete. Dar, RED LINE fabrica ulei auto si moto, Amsoil, la fel. Eu pentru ca sunt "maniac" la intretinere masini si moto, fac tot posibilul sa-mi pastrez motorul in parametrii...imi palce sa aleg lucrurile de varf pentru ca de-al lungul anilor am tot testat si m-am lamurit ;). Daca sunt intrebat ce ulei recomand pentru MC, raspund rapid RED LINE si am argumente pro, n+1 :)

Si mai este ceva, si cred ca am mai repetat pe forum:
75% din defectiunile care sunt la motoarele mini cooper sunt cauzate de ULEIUL din motor/
-se schimba la 20.000 km sau cand isi aduc aminte proprietarii :arrow: particule care infunda electrovalvele Vanos si de aici n probleme;
-nu se verifica nivelul, se ajunge la presiune limita si nu se asigura ungerea pe patinelor distributiei :arrow: zgomot la pornire rece, uzura lant, etc, avarie motor;
-ulei slab calitativ care nu isi pastreaza proprietatiel la cald :arrow: zeci de probleme;
Nu mai continui acum, a sa le abordez in timp :ugeek:
Imagine Imagine Imagine

MINIR56
Membru nou
Mesaje: 18
Membru din: Dum Mar 12, 2017 2:50 pm
Localitate: Bucuresti

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de MINIR56 » Mar Ian 09, 2018 8:39 pm

https://applications.castrol.com/oilsel ... 2006-2010)


Castrol recomanda Edge 0W-40 pentru MINI R56 (2007) Eu am pus 5w30 ultima data (nu cunosc diferenta dintre cele doua). Pe ce varianta sa merg acum ca tot o duc la service ii mai fac un schimb?
Si de unde pot sa-l iau original :?: :?:
Fişiere ataşate
castrol.png

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 » Mar Ian 09, 2018 9:40 pm

MINIR56 scrie:https://applications.castrol.com/oilsel ... 2006-2010)


Castrol recomanda Edge 0W-40 pentru MINI R56 (2007) Eu am pus 5w30 ultima data (nu cunosc diferenta dintre cele doua). Pe ce varianta sa merg acum ca tot o duc la service ii mai fac un schimb?
Si de unde pot sa-l iau original :?: :?:
Recomandarea pentru un ulei este data de producatorul de automobile :!: , nu cel de ulei. In cazul tau si al meu :D , este 5W30, acesta este tipul de ulei din punct de vedere al caracteristicilor ( vascozitatea la rece=prima cifra inainte de "W" si vascozitatea la cald=a doua cifra dupa "W"). Pentru Castrol ..ce sa-ti recomand si de unde sa-l cumperi original in Romania!?, pentru ca toate bidoanele sunt la fel peste tot: benzinarii, emag, prin toate supermarket-urile. De la o benzinarie si unde este mai ieftin :)
Daca se ajunge la lucrari de anvergura motor, demontare baie ulei pentru verificare pompa ulei, se schimba uleiul, filtrul nu-l mai schimbi pentru ca are km putini(cred). Nu o sa filtrezi uleiul si sa-l reintroduci in motor ! Daca lucrarile sunt simple, chiar daca se lucreaza la distributie,traductoare, etc se verifica la final nivelul de ulei si se completeaza pana la nivelul cum ti-am explicat anterior :)
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 » Mar Ian 09, 2018 10:47 pm

Tipul, calitatea si intervalul de schimb al uleiului, daca nu sunt respecate, afecteaza iremediabil piesele unui motor cu ardere interna :!:
Fişiere ataşate
Uzura in piesele motorului provocata de tipul si calitatea uleiului..jpg
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 1834
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de Sharpe » Mar Ian 09, 2018 11:01 pm

ulei castrol original il iei din germania ...cred ca vrei ulei original MINI BMW il gasesti la orice service oe bmw 5w30
.......ghost...

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 » Mie Ian 10, 2018 8:22 am

Sharpe scrie:ulei castrol original il iei din germania ...cred ca vrei ulei original MINI BMW il gasesti la orice service oe bmw 5w30
....ti-l scoate din butoi metalic de 60 litri :)
Imagine Imagine Imagine

Scrie răspuns