Putere redusa a motorului fara eroare in bord - REZOLVAT

dmvlad
Membru nou
Mesaje: 8
Membru din: Mie Apr 12, 2017 11:19 am

Putere redusa a motorului fara eroare in bord - REZOLVAT

Mesaj de dmvlad » Vin Iun 22, 2018 1:26 pm

Salutare,

Va scriu ca da descriu o problema pe care am avut-o cu un Mini Cooper S cu motor N14.
Ocazional si aparent total aleator, ma trezeam ca motorul peste 3000 RPM tragea progresiv mai prost si ca se tura destul de greu (ma batea mar o Skoda 1.9TDI de 90 cai, eu avand 174). Acest comportament era acompaniat de rateuri pe toba considerabil mai puternice decat normal si mult mai dese (pe deturare). Calculatorul de bord nu a inregistrat in niciun moment vreo eroare, deci m-am chinuit de m-au luat dracii pana m-am prins ce avea.

Cauza a fost prima sonda lambda. Ea ocazional facea citiri eronate, dar calculatorul masinii nu identifica vreun defect, deci nu se aprindea matorul de bord. Comportamentul putea dura cateva zile la rand, apoi ca prin minune se remedia pentru alte cateva zile si apoi iar de la capat.

Cum m-am prins ca asta era: am scos mufa sondei lambda si brusc am observat ca masina tragea bine. Cand sonda este deconectata, masina functioneaza pe o harta standard neajustata pentru economie, noxe si alte alea. Am mers cam 3 saptamani asa ca sa ma asigur ca intradevar asta era problema, apoi am schimbat sonda si cu fericire va comunic faptul ca intradevar s-a rezolvat.

Simptomele identificate de mine:
- Avea cuplu foarte mic la turatie mica (se simtea doar la plecarea de pe loc); totodata pornirea aerului conditionat ingreuna vizibil motorul, fiind necesara ridicarea turatiei pana la aprox 1600 rpm pentru o plecare normala.
-Cand motorul nu mai tragea peste 3000 de ture apareau rateurile descrise mai sus. In rest comportamentul era normal.

Scriu acest post deoarece nu am gasit pe niciun forum (strain sau romanesc) problema si rezolvarea acesteia. Poate ajut pe cineva....

Bafta!

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3353
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Putere redusa a motorului fara eroare in bord - REZOLVAT

Mesaj de adrian » Sâm Iun 23, 2018 1:43 pm

Daca intrai pe parametri motor, la N14 poti sa vizualizezi valorile Lambda cerute de ECU si cele reale.Ai fi fost scutit de atatea cautari.
Atunci cand un motor merge prost fara sa inregistreze un cod de eroare , trebuie intrat in valori si comparate cele prescrise cu cele realizate, daca nu exista valori prescrise atunci ar trebui sa stii macar cu aproximatie ce valori ar trebui sa gasesti pe acel parametru.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 477
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Putere redusa a motorului fara eroare in bord - REZOLVAT

Mesaj de dedant68 » Dum Iun 24, 2018 10:27 am

Salut,
Expunerea ta imi ridica cateva intrebari ;)
Prima sonda Lambda este de tip ‘wide band’ si functioneaza la peste 600 grd. C cu conector de 6 pini. Lampa MIL(Malfunction Indicator Light) nu se aprinde in bord pana cand nu sunt complete/indeplinite doua cicluri de functionare corespunzatoare motorului cu acelasi cod de eroare stocat in ECU :!: Un ciclu de functionare presupune pornirea la rece, incalzirea, accelerarea, decelerarea si oprirea motorului. Daca un cod de erore este stocat in ECU in primul ciclu, iar pe parcursul celui de al doilea ciclu nu mai este identificat(eroare aleatoare), MIL nu se aprinde. De asemenea, daca pe parcursul ciclului nr. 3, codul de eroare nu mai este inregistrat de catre ECU, lampa MIL ramane totusi aprinsa inca 40 de cicluri consecutive, apoi este sters automat din memoria ECU( cu conditia care eroarea sa nu mai apara in aceste cicluri), sau stearsa cu ajutorul unui SCAN TOOL. Practic exista doua posibilitati ca MIL sa nu fi functionat in prima faza pe senzorul ‘wide band’
1. Sa nu fie indeplinita conditia de doua cicluri complete cu eroare stocata in ECU.
2. Lampa MIL sa fie defecta sau probleme cu DTC (Diagnostic Trouble Code).
Intrebare: In perioada cand ai scos conectorul de la sonda Lamba si ai circulat cu auto, MIL s-a aprins?

Numai bine,
Imagine Imagine Imagine

dmvlad
Membru nou
Mesaje: 8
Membru din: Mie Apr 12, 2017 11:19 am

Re: Putere redusa a motorului fara eroare in bord - REZOLVAT

Mesaj de dmvlad » Joi Iun 28, 2018 2:43 pm

Da, s-a aprins dupa aproximativ 30 de minute de functionare.

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 477
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Putere redusa a motorului fara eroare in bord - REZOLVAT

Mesaj de dedant68 » Joi Iun 28, 2018 8:02 pm

Practic este prima varianta de operare in cazul MIL.
Referitor la prima sonda Lambda/wideband sau broadband schimbata de tine, cea care masoara cantitatea de oxigen rezidual din gazele de evacuare, sonda permite ca aerul ambiant sa patrunda in interiorul sondei si sa intre in contact cu cele doua celule, una de referinta si alta de masurare. In conectorul electric al sondei exista un orificiu prin care intra aerul, dar care in timp se obtureza cu praf/depuneri ulei/etc si astfel aerul nu mai intra in interiorul sondei :arrow: eroare afisata. Simpla deconectarea conectorului si curatarea orificiului cu un ac sau WD40 sau spray pentru circuite electrice, dupa caz, rezolva problema :mrgreen:
Imagine Imagine Imagine

dmvlad
Membru nou
Mesaje: 8
Membru din: Mie Apr 12, 2017 11:19 am

Re: Putere redusa a motorului fara eroare in bord - REZOLVAT

Mesaj de dmvlad » Lun Iul 02, 2018 12:00 pm

Acum ca zici, probabil o curatare ar fi fost de preferat inainte de a o schimba.... Bine de stiut pentru cine mai pateste.

Scrie răspuns