SCHIMBARE SEGMENTI MINI R53 JCW

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: SCHIMBARE SEGMENTI MINI R53 JCW

Mesaj de Gabriel CT »

SpOOk scrie: Mie Dec 12, 2018 12:32 pm Da, si eu iti recomand sa iei pe original. Been there, done that. Deja am 30k + de la refacerea motorului si nu am absolut nici o problema.
In ceea ce priveste ambreiajul de racing, renunta la idee. Daca masina e folosita preponderent ca daily si nu te duci la curse cu ea, o sa iti blestemi zilele. E foarte foarte incomod.
Volanta cu masa simpla....cochetez si eu cu ideea. Astept opinii de la cineva care a facut conversia.
eu am luat deja kitul de conversie BMF la SMF astept doar o perioada mai linistita sa ma apuc de treaba,cu siguranta il voi monta si voi face un thread separat odata montat. multe femei zic pas la masina asta datorita ambreiajului foarte tare,o fi bine,o fi rau, insa cu o investitie minima poate deveni o masina perfecta pentru o femeie :) nu e cazul meu,eu am JCW si am sperat chiar sa nu vrea sa o conduca insa nu am noroc, ii place foarte tare masina insa nu o conduce din cauza ambreiajului.Din ce am citit problema e rezolvata prin acest kit. Deh,ce nu facem noi pentru "our better half".
cat despre ambreiajul racing...iau doar volanta nu tot ambreiajul, sunt baieti in UK care au facut (kit conversie + volanta racing) si e foarte pretabila atat pentru oras cat si pentru trackdays. noi nu avem trackdays dar presupun ca se potriveste atat mersului sportiv cat si mersului linistit insa si ar ajunge la pretul de masadubla+ambreiaj OE, deci merita luat in considerare.
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: SCHIMBARE SEGMENTI MINI R53 JCW

Mesaj de adrian »

Un volant mai usor se simte doar in gol, cand masa sa inertiala este importanta, raportata la inertia arborelui si a celorlaltor piese in miscare.
In sarcina insa se adauga multe alte mase inertiale (cutie de viteze, diferential, planetare, discuri de frana, jante si anvelope) si inertia volantului nu mai are o pondere atat de importanta. Ca urmare efectul usurarii este aproape nesemnificativ.
dezavantaje
-ralanti mai neregulat
- la plecarea de pe loc trebuie controlata mai mult din acceleratie.
-masina devine mai dificil si mai neplacut de condus mai ales in aglomeratie cand sunt multe opriri si plecari.
Probabil ca doar un plus de 3-4 cai putere la treptele inferioare, cam asta ar fi maximul castig.
Daca masina ta ar atinge turatii de regim de 8000-12000rpm, atunci ai simti intr-adevar o diferenta.Asa este doar efect placebo, nimic altceva.
Oare fabricantul motorului nu ar fi vrut sa faca ceva economie de metal si sa usureze volantul la maxim????Sigur ca ar fi dorit asta, dar calculul volantei la o masina de strada este foarte bine pus la punct de multa vreme, si nici un fabricant care se respecta nu a incercat sa-l incalce.
La un simplu calcul un volant la 5000rpm de 5,4 Kg, produce o forta inertiala de 170KN(cam 17,3tone forta) , iar un volant de 12,5kg produce o forta inertiala de 394KN,(cam 40 tone forta).
Daca iei in consideratie aceste cifre, atunci poti sa anticipezi impactul micsorarii drastice a masei volantului asupra comportamentului masinii.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: SCHIMBARE SEGMENTI MINI R53 JCW

Mesaj de Gabriel CT »

adrian scrie: Mie Dec 12, 2018 3:04 pm Un volant mai usor se simte doar in gol, cand masa sa inertiala este importanta, raportata la inertia arborelui si a celorlaltor piese in miscare.
In sarcina insa se adauga multe alte mase inertiale (cutie de viteze, diferential, planetare, discuri de frana, jante si anvelope) si inertia volantului nu mai are o pondere atat de importanta. Ca urmare efectul usurarii este aproape nesemnificativ.
dezavantaje
-ralanti mai neregulat
- la plecarea de pe loc trebuie controlata mai mult din acceleratie.
-masina devine mai dificil si mai neplacut de condus mai ales in aglomeratie cand sunt multe opriri si plecari.
Probabil ca doar un plus de 3-4 cai putere la treptele inferioare, cam asta ar fi maximul castig.
Daca masina ta ar atinge turatii de regim de 8000-12000rpm, atunci ai simti intr-adevar o diferenta.Asa este doar efect placebo, nimic altceva.
Oare fabricantul motorului nu ar fi vrut sa faca ceva economie de metal si sa usureze volantul la maxim????Sigur ca ar fi dorit asta, dar calculul volantei la o masina de strada este foarte bine pus la punct de multa vreme, si nici un fabricant care se respecta nu a incercat sa-l incalce.
La un simplu calcul un volant la 5000rpm de 5,4 Kg, produce o forta inertiala de 170KN(cam 17,3tone forta) , iar un volant de 12,5kg produce o forta inertiala de 394KN,(cam 40 tone forta).
Daca iei in consideratie aceste cifre, atunci poti sa anticipezi impactul micsorarii drastice a masei volantului asupra comportamentului masinii.
Tocmai ce am facut un crash course in DMF. se pare ca ele sunt calculate la o anumita putere si mai ales un anumit cuplu. Atentie: masinile tunate deterioreaza mult mai repede DMF, adica fix speta mea cu tunningul de JCW la DMF originala de 163Hp. Bineinteles ca si stilul de condus conteaza insa stilul meu nu ma avantajeaza:). sunt de acord cu tine la calculul masei inertiale insa foarte important la acest calcul este si distanta fata de axa imaginara a arborelui cotit(sau centrul masei) a masei in calcul, cu cat greutatea este distribuita mai departe de axa cu atat va papa mai multa energie pentru a o roti(la accelerare). apropo de masa inertiala si frictiune interna o sa fac si un schimb de ulei cutie.
imi este foarte ciuda ca in ditai CT nu avem un dyno caci faceam un before and after.
In kitul de conversie respectiv ambreiajul nu mai este solid(ca la DMF) ci cu arcuri ce vor prelua o parte din vibratiile suplimentare. daca va vibra dupa conversie probabil ca voi mai ridica relantiul un pic sa isi schimbe frecventa de rezonanta astfel incat nu cred ca vor fi probleme.
De acord cu tine la calculul volantei de catre maker dar calcului a fost facut pentru putere mai mica si cuplu mai mic. Ok nu pare o diferenta asa mare(50Hp si 30Nm) dar cu siguranta "ajuta" la deteriorarea mai rapida a volantei si mai ales la stilul meu de condus.
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: SCHIMBARE SEGMENTI MINI R53 JCW

Mesaj de adrian »

Dyno faci degeaba, in treapta 4, pedala fund, nici un castig, stai linistit.Dar poti sa rogi pe tipul de la dyno , sa schimbe setarea la runul cu volant usurat, ca sa ai o satisfactie. :lol: :lol: :lol: .Iti poate da 25HP fara probleme. :D :D
Ambreiajul este la acelasi diametru 215mm de la inceput pana la oprirea productiei de R53, difera doar de la modelul prefacelift la facelift din cauza schimbarii cutiei de viteze.
Am uitat sa mentionez un beneficiu al usurarii masei volantului, iti va scade consumul la relanti :lol: :lol: , dar va creste cand pleci de pe loc din cauza turatiei suplimentare cu care trebuie sa pleci de pe loc!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: SCHIMBARE SEGMENTI MINI R53 JCW

Mesaj de Gabriel CT »

adrian scrie: Mie Dec 12, 2018 5:23 pm Dyno faci degeaba, in treapta 4, pedala fund, nici un castig, stai linistit.Dar poti sa rogi pe tipul de la dyno , sa schimbe setarea la runul cu volant usurat, ca sa ai o satisfactie. :lol: :lol: :lol: .Iti poate da 25HP fara probleme. :D :D
Ambreiajul este la acelasi diametru 215mm de la inceput pana la oprirea productiei de R53, difera doar de la modelul prefacelift la facelift din cauza schimbarii cutiei de viteze.
Am uitat sa mentionez un beneficiu al usurarii masei volantului, iti va scade consumul la relanti :lol: :lol: , dar va creste cand pleci de pe loc din cauza turatiei suplimentare cu care trebuie sa pleci de pe loc!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Exista diferenta de ambreiaj si cutie de viteze intre r53 facelift si non-facelift?
m-am exprimat gresit, pe dyno nu se vede niciun castig de la volanta usurata, doar la timpi pe reprize de accelerari.
scaderea consumului la relanti este determinant in alegerea trecerii de la DMF la SMF de acum pot sa o scot pe liber la vale...sper ca in 10.000 km(pe liber) sa imi scot investitia :) :) :)
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Scrie răspuns