Geometrie roti - Mini R60
Geometrie roti - Mini R60
Salutare!
Dupa 2 reglaje in 2 service-uri diferite, tot nu-s impacat cu geometria rotilor.
Pt un Mini Countryman (R60) All4 - 2014, voua vi se par ok valorile obtinute?
Au precizat ca ar trebui sa schimb bieletele si capetele de bara pe fata, dar pot merge si asa, este ff mica diferenta.
Dupa 2 reglaje in 2 service-uri diferite, tot nu-s impacat cu geometria rotilor.
Pt un Mini Countryman (R60) All4 - 2014, voua vi se par ok valorile obtinute?
Au precizat ca ar trebui sa schimb bieletele si capetele de bara pe fata, dar pot merge si asa, este ff mica diferenta.
Re: Geometrie roti - Mini R60
Esti din Calarasi?
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Geometrie roti - Mini R60
Salut,
Sa interpretam fisa cu valori:
UNGHIURI FATA
1. Semiconvergenta stanga si dreapta: valorile nominale( baza de date/automobil in calculșator sistem) specifica valori minime si maxime, de la +0,12grd pana la +0,18grd , in diagnoza pe stanga citeste 0,14grd, este OK!, in intervalul precizat, iar pe dreapta + 0,29grd, peste valoarea maxima ! Se intervine cu reglaj, dar se pare ca bieleta pe dreapta nu mai permite reglaj( cauze mecanice, uzura). Mecanicul ti-a reglat pana la +0,23grd, dar modifica si pe stanga si face un echilibru de valori. De aceea ti-a recomandat schimbarea lor, practic piesele sunt uzate/ruginit filetul sau blocat.
2.Unghiul cadere fata este in interval(OK)
3. Unghiul de fuga(unghiul pivotilor fata de verticala la sol) trebuie sa fie cuprins intre 3grd44min si 4grd44min, este corect si acesta(stanga si dreapta)
Se celelalte sunt in valori aproximative, si practic nu poti face reglaje pe fata decat pentru convergenta din bielete, dar cu conditia sa nu ai uzura in capetele bieletelor. Deviatii la unghiurile de cadere si fuga apar din cauza uzurii in flansele amortizoare/arcuri, rulmenti si pivoti.
SPATE
Pe spate se poate regla convergenta si caderea din suport bascula, si vad ca ti-a facut reglajul.
OBSERVATII:
Convergenta este se regleaza la final, deoarece reglajul lui nu are nicio influenta asupra celorlalte unghiuri. Scopul acestui unghi este este sa se mentina automobilul pe directie dreapta in mers( cand se volanul este liber). In principiu pentru convergenta se regleaza individuala astfel incat sa faci o medie in parametrii, poti a la o roata 0GRD si la cealalt -0grd08 min, si rezulta o medie -0grd04min, OK, dar volanul nu va ramane drept/masina nu se deplaseaza drept, unghiurile trebuie sa fie egale! Convergenta totala nominala este 0grd10 min.
De aceea mecanicul a incercat sa le egalizeze. Poti circula cu acele bielete, dar recomand schimbarea lor pentru o ajustare corecta a unghiurilor.
Numai bine,
Sa interpretam fisa cu valori:
UNGHIURI FATA
1. Semiconvergenta stanga si dreapta: valorile nominale( baza de date/automobil in calculșator sistem) specifica valori minime si maxime, de la +0,12grd pana la +0,18grd , in diagnoza pe stanga citeste 0,14grd, este OK!, in intervalul precizat, iar pe dreapta + 0,29grd, peste valoarea maxima ! Se intervine cu reglaj, dar se pare ca bieleta pe dreapta nu mai permite reglaj( cauze mecanice, uzura). Mecanicul ti-a reglat pana la +0,23grd, dar modifica si pe stanga si face un echilibru de valori. De aceea ti-a recomandat schimbarea lor, practic piesele sunt uzate/ruginit filetul sau blocat.
2.Unghiul cadere fata este in interval(OK)
3. Unghiul de fuga(unghiul pivotilor fata de verticala la sol) trebuie sa fie cuprins intre 3grd44min si 4grd44min, este corect si acesta(stanga si dreapta)
Se celelalte sunt in valori aproximative, si practic nu poti face reglaje pe fata decat pentru convergenta din bielete, dar cu conditia sa nu ai uzura in capetele bieletelor. Deviatii la unghiurile de cadere si fuga apar din cauza uzurii in flansele amortizoare/arcuri, rulmenti si pivoti.
SPATE
Pe spate se poate regla convergenta si caderea din suport bascula, si vad ca ti-a facut reglajul.
OBSERVATII:
Convergenta este se regleaza la final, deoarece reglajul lui nu are nicio influenta asupra celorlalte unghiuri. Scopul acestui unghi este este sa se mentina automobilul pe directie dreapta in mers( cand se volanul este liber). In principiu pentru convergenta se regleaza individuala astfel incat sa faci o medie in parametrii, poti a la o roata 0GRD si la cealalt -0grd08 min, si rezulta o medie -0grd04min, OK, dar volanul nu va ramane drept/masina nu se deplaseaza drept, unghiurile trebuie sa fie egale! Convergenta totala nominala este 0grd10 min.
De aceea mecanicul a incercat sa le egalizeze. Poti circula cu acele bielete, dar recomand schimbarea lor pentru o ajustare corecta a unghiurilor.
Numai bine,
Re: Geometrie roti - Mini R60
Salut!dedant68 scrie: ↑Sâm Ian 12, 2019 11:08 am Salut,
Sa interpretam fisa cu valori:
UNGHIURI FATA
1. Semiconvergenta stanga si dreapta: valorile nominale( baza de date/automobil in calculșator sistem) specifica valori minime si maxime, de la +0,12grd pana la +0,18grd , in diagnoza pe stanga citeste 0,14grd, este OK!, in intervalul precizat, iar pe dreapta + 0,29grd, peste valoarea maxima ! Se intervine cu reglaj, dar se pare ca bieleta pe dreapta nu mai permite reglaj( cauze mecanice, uzura). Mecanicul ti-a reglat pana la +0,23grd, dar modifica si pe stanga si face un echilibru de valori. De aceea ti-a recomandat schimbarea lor, practic piesele sunt uzate/ruginit filetul sau blocat.
2.Unghiul cadere fata este in interval(OK)
3. Unghiul de fuga(unghiul pivotilor fata de verticala la sol) trebuie sa fie cuprins intre 3grd44min si 4grd44min, este corect si acesta(stanga si dreapta)
Se celelalte sunt in valori aproximative, si practic nu poti face reglaje pe fata decat pentru convergenta din bielete, dar cu conditia sa nu ai uzura in capetele bieletelor. Deviatii la unghiurile de cadere si fuga apar din cauza uzurii in flansele amortizoare/arcuri, rulmenti si pivoti.
SPATE
Pe spate se poate regla convergenta si caderea din suport bascula, si vad ca ti-a facut reglajul.
OBSERVATII:
Convergenta este se regleaza la final, deoarece reglajul lui nu are nicio influenta asupra celorlalte unghiuri. Scopul acestui unghi este este sa se mentina automobilul pe directie dreapta in mers( cand se volanul este liber). In principiu pentru convergenta se regleaza individuala astfel incat sa faci o medie in parametrii, poti a la o roata 0GRD si la cealalt -0grd08 min, si rezulta o medie -0grd04min, OK, dar volanul nu va ramane drept/masina nu se deplaseaza drept, unghiurile trebuie sa fie egale! Convergenta totala nominala este 0grd10 min.
De aceea mecanicul a incercat sa le egalizeze. Poti circula cu acele bielete, dar recomand schimbarea lor pentru o ajustare corecta a unghiurilor.
Numai bine,
Multumesc pt interpretare si pt sugestii.
Asa mi-au zis si ei ca, aceste valori sunt maximul ce pot fi scoate. Nu este vorba de rugina, dar se pare ca sunt blocate pe fata. Mi-au recomandat sa iau bielete si capete de bara pe fata.
Problema a fost initial cu roata stanga/spate, unghiul de cadere nu era perpendicular pe asfalt si ei mi-au zis ca asa poate este din fabrica, fiind un model sportSD.
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Geometrie roti - Mini R60
Problemele geometriei spate sunt simtite cu precadere in curbe si la viteze mari prin vibratii in puntea spate. Vezi in acest tutorial cateva aspecte si cum pot fi inlaturate.
viewtopic.php?f=12&t=3151
viewtopic.php?f=12&t=3151
Re: Geometrie roti - Mini R60
@dedant68 imi recomanzi un service bun de geometrie, macar cand fac schimbul cu rotile de vara?dedant68 scrie: ↑Dum Ian 13, 2019 11:29 am Problemele geometriei spate sunt simtite cu precadere in curbe si la viteze mari prin vibratii in puntea spate. Vezi in acest tutorial cateva aspecte si cum pot fi inlaturate.
viewtopic.php?f=12&t=3151
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Geometrie roti - Mini R60
O sa discut cu cativa motociclisti din Cluj care au si auto si cunosc bine unde si cat de bine se lucreaza. Iti dau de veste cand am date clare
Re: Geometrie roti - Mini R60
Super fain! Merci!
Oare ai idee daca este vreun shortcut sa inchid/deschid, geamurile/trapa/oglinzile/luminile, din telecomanda?
Oare ai idee daca este vreun shortcut sa inchid/deschid, geamurile/trapa/oglinzile/luminile, din telecomanda?
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Geometrie roti - Mini R60
Nu se poate pe telecomanda care o ai pentru ca este programat pe o frecventa de lucrul pe modulul inchidere centralizata cu doua comenzi inchidere si deschidere. Pentru actionare geamuri/ trapa /oglinzi, BC1 primeste un semnale de la butoane de actionare si apoi comanda motoarele de c.c/actuatoare. Ar trebui un modul de comanda care lucreza pe frecventa unei telecomenzi, apoi semnal la -BC1- comanda motoarele sistemelor.