Schimb ulei/filtre

Calinescu
Membru nou
Mesaje: 16
Membru din: Lun Feb 23, 2015 5:50 pm

Schimb ulei/filtre

Mesaj de Calinescu »

Ce trebuie sa schimb si ce mi-ati recomanda sa folosesc?? nu ma pricep deloc :)) Va multumesc!
Avatar utilizator
io's
Veteran
Mesaje: 1661
Membru din: Mie Feb 10, 2010 5:22 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Schimb ulei/filtre

Mesaj de io's »

ce model? cati km are ? :?
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"


ACS C30 - gone
D22
for sale https://www.olx.ro/oferta/nissan-np300- ... cbr5b.html
Chevy Colorado V6 LT
Imagine
Calinescu
Membru nou
Mesaje: 16
Membru din: Lun Feb 23, 2015 5:50 pm

Re: Schimb ulei/filtre

Mesaj de Calinescu »

R50 din 2005 127.000 dar ma refer la schimburile de 15.000...cel de la care am cumparat masina mi-a spus sa le fac cand scrie inspection in 13.000 si am depasit deja :))
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Schimb ulei/filtre

Mesaj de cristi o'RAL »

ar trebui sa faci la 10.000 in RO
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Schimb ulei/filtre

Mesaj de adrian »

Oficial, schimbul de ulei se face la 30.000km sau o data pe an daca nu faci nr. asta de km.Multa lume il face la 15.000km, asa este obiceiul in Romania.Eu am luat masina la 63.000km din Germania, si am facut primul schimb da ulei la 27.000km si pe al doilea la 24.000km.Apoi le-am facut anual.Daca uleiul este de calitate, 15.000km este minim ce poti merge cu uleiul in motor,nu-ti face griji.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Schimb ulei/filtre

Mesaj de cristi o'RAL »

eu n-am scos din motor dupa 10.000km un ulei la care mecanicul sa fi zis "mai mergea 5000km" ... nu mai zic sa tina 20-25.000km
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Schimb ulei/filtre

Mesaj de adrian »

cristi o'RAL scrie:eu n-am scos din motor dupa 10.000km un ulei la care mecanicul sa fi zis "mai mergea 5000km" ... nu mai zic sa tina 20-25.000km
Cand vad un mecanic de service ca ia o picatura de ulei intre degetul mare si aratator, il freaca putin si doct graieste:"uleiul era terminat, bine ca l-ai schimbat"ma intreb de ce dracu mai exista laboratoare de analiza cu aparatura de zeci de mii de Euro, care fac analiza la uleiuri daca "nea Gica" le face dintr-un frecat de degete??
Idem cu filtrele de motorina, il demonteaza pe cel vechi si zice-era infundat-nu vezi ce greu este, si sigur ca este greu ca e plin cu motorina, fata de cel nou care este uscat ca Sahara.
Cristi, tu stii "meserie"cum poate sa zica unul din service asa ceva si sa nu-i dai peste nas????De unde sa stie el asa ceva???Evident ca vorbeste gura fara el!
Eu schimb uleiul la utilaje la 500 ore de functionare, echivalentul a aprox. 40.000km.La autoutilitare Mercedes schimb la 24.000-30.000km functie de ce imi arata bordul.La turismele noi, Skoda VW, se schimba la 30.000km.La camioane Mercedes Actros intervalul de schimb de ulei este de 60.000km!!!!!!!!!!!!!!
Asa arata formularul de insotire si buletinul de analiza scos de firma din Germania cu care lucrez din cand in cand cand am dubii legate de calitatea uleiului.Ca sa nu credeti ca spun vorbe goale, am si formularul cu numele firmei unde lucrez atasat.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
IMG_20150420_202652.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Schimb ulei/filtre

Mesaj de cristi o'RAL »

eu nu ma refer la testat uleiul intre degete, ci la culoare... e negru dupa 10.000km. crezi ca e in regula daca e negru? ar mai merge inca 20.000km ca sa schimb la 30.000km?
poate voi luati butoaie de ulei direct din germania... dar alea bmw 5W30 nu stiu de unde vin.

drept urmare, prefer sa fac 3 schimbri de ulei in 2 ani (fata de 1 pe an cat faci tu), asa, la 10.000km, si sa stiu ca nu prajesc ceva prin motor. crezi ca gresesc rau? se simte un schimb de ulei si filtre in plus la 2 ani la buzunar incat sa risc ceva?
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Avatar utilizator
magicbright
Viteza 3
Mesaje: 214
Membru din: Mie Feb 25, 2015 2:17 pm
Localitate: bucuresti

Re: Schimb ulei/filtre

Mesaj de magicbright »

@cristi nici eu nu stiu cum la noi litru de bmw 5w30 e 31 lei si in germania este 17€.ceva ma face sa ma indoiesc de provenienta lui
YOU DON'T NEED A BIG ONE TO BE HAPPY!
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Schimb ulei/filtre

Mesaj de adrian »

Nemtii au o vorba ,tradusa pt. romani ar fi:"nu da din c.r daca nu te f..e nimeni",deci fac exact ce scrie manualul producatorului.Culoarea uleiului nu inseamna mai nimic,uleiurile sintetice au o stabilitate incredibila,daca te gandesti ca rezista la presiuni de peste 14.000 atm fara ss sr degradeze fizic sau chimic.Dar asta e valabil pentru uleiurile adevarate nu pentru clone.
A nu se compara pretul cu amanuntul din Germania cu cel din Romania.Uleiurile din Ro si De au acelasi pret la dealerii oficiali.Uneori in Ro se vinde ulei contrafacut din "nesimtire" sau nestiinta,branduri precum Mobil,Castrol,sunt puternic clonate,in bidoane gasind uleiuri minerale inferioare produse in Turcia,Albania,Italia,Vaporul Umasuma,Petrolierul Izmirsugiuc si alte fabrici plutitoare.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Scrie răspuns