Reparatie Supercharger R53
Reparatie Supercharger R53
Am reparat zilele acestea un supercharger de R53, folosind kitul de reparatie furnizat de proprietar.Compresorul era deja inlocuit cu unul de generatie noua, mai exact pentru modelul facelift "Teflon coated",si avea doar uzura la rulmentii lagarelor rotoarelor.
Din pacate am constatat calitatea slaba a unor piese din kitul de reparatie, mai exact etanserile si adaptarea prin bucsare exterioara a 2 rulmenti cu ace.Kitul nu era complet, iar uleiul furnizat de producator era un simplu ATF, de culoare rosie,nu cel mai bun ulei pentru acest compresor.Kitul de reparatie a costat 136Lire, in opinia mea destul de scump, piesele din el se pot achizitiona cu cel mult 15 Euro, continand 3 rulmenti 6203, un rulment 6204,doi rulmenti cu ace ,3 simeringuri, 200ml ulei ATF si o cantitate mica de pasta silicon neagra pentru etansare.
Pentru cei care intentioneaza sa cumpere un kit de reparatie, sunt disponibil cu informatii cam cum ar trebui sa arata acest kit modificator si ce ar trebui sa contina.Mai exact din el lipseste rulmentul cu ace cod HK1010,cuplajul de la angrenajul pompei de apa, si un simering.
Rulmentii cu ace nu sunt standardizati, sunt dedicati deci nu pot fi procurati de la un furnizor de rulmenti din Ro.Necesita o adaptare cu bucsare exterioara a unor rulmenti standard.Etanserile originale sunt cu dimensiuni in inch, deci deasemenea se procura foarte greu, de preferat din US.Demontarea si montarea necesita ceva abilitati tehnice, dar nu ceva foarte special, mai greu de extras rulmentii cu ace.
Din pacate am constatat calitatea slaba a unor piese din kitul de reparatie, mai exact etanserile si adaptarea prin bucsare exterioara a 2 rulmenti cu ace.Kitul nu era complet, iar uleiul furnizat de producator era un simplu ATF, de culoare rosie,nu cel mai bun ulei pentru acest compresor.Kitul de reparatie a costat 136Lire, in opinia mea destul de scump, piesele din el se pot achizitiona cu cel mult 15 Euro, continand 3 rulmenti 6203, un rulment 6204,doi rulmenti cu ace ,3 simeringuri, 200ml ulei ATF si o cantitate mica de pasta silicon neagra pentru etansare.
Pentru cei care intentioneaza sa cumpere un kit de reparatie, sunt disponibil cu informatii cam cum ar trebui sa arata acest kit modificator si ce ar trebui sa contina.Mai exact din el lipseste rulmentul cu ace cod HK1010,cuplajul de la angrenajul pompei de apa, si un simering.
Rulmentii cu ace nu sunt standardizati, sunt dedicati deci nu pot fi procurati de la un furnizor de rulmenti din Ro.Necesita o adaptare cu bucsare exterioara a unor rulmenti standard.Etanserile originale sunt cu dimensiuni in inch, deci deasemenea se procura foarte greu, de preferat din US.Demontarea si montarea necesita ceva abilitati tehnice, dar nu ceva foarte special, mai greu de extras rulmentii cu ace.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Reparatie Supercharger R53
Bravo Adrian!
Luce
Luce
Re: Reparatie Supercharger R53
Super fain lucrat! curat si atent..dar intrebare: din ce motiv se strica aceste chargere? daca executi dupa manual intretinerea lui?
Am vazut ca multe superchargere de MINi sunt "bubuite" pe net si majoritatea acestora sunt ca nu au pus ulei in ele...acest lucru este de inteles ...nu cumva ar fi si un posibil defect de fabricatie?
..aceeasi curiozitate este si pt cutiile de viteza Midland care cred ca pe S nu sunt prezente...
Am vazut ca multe superchargere de MINi sunt "bubuite" pe net si majoritatea acestora sunt ca nu au pus ulei in ele...acest lucru este de inteles ...nu cumva ar fi si un posibil defect de fabricatie?
..aceeasi curiozitate este si pt cutiile de viteza Midland care cred ca pe S nu sunt prezente...
Drive safe and keep the wheels down
Re: Reparatie Supercharger R53
Dupa ce am demontat asa ceva-SC-cred ca in cel mai intalnit caz SC se strica din cauza uzurii etanserilor axelor si pierderea uleiului.Avand in vedere ca sunt cantitati mici 140ml in fata la fulie si 40ml in spate la pompa de apa, pierderea e greu de observat in timp.Alt neajuns este faptul ca ,,,completarea uleiului la SC se poate face doar prin demontarea lui de pe motor,si reparatie la banc.
Am gasit si uzura la rulmentii cu ace , acestia nu se ung cu ulei doar cu vaselina de montaj, deci se foloseste doar vaselina sintetica, nimic altceva.Pot sa afirm ca uleiul special de SC este un mit, dar trebuie folosit un ulei cat mai stabil d.p.d.v.chimic cu vascozitate scazuta, deci un ulei de transmisie sintetic gen PG 80-100 sigur este foarte bun.
Midland se strica pentru ca pierde uleiul in timp si soferul nu observa si pentru ca este fabricata in Anglia nu in Germania.Uneori britishii sunt dezamagitori.!!
Am gasit si uzura la rulmentii cu ace , acestia nu se ung cu ulei doar cu vaselina de montaj, deci se foloseste doar vaselina sintetica, nimic altceva.Pot sa afirm ca uleiul special de SC este un mit, dar trebuie folosit un ulei cat mai stabil d.p.d.v.chimic cu vascozitate scazuta, deci un ulei de transmisie sintetic gen PG 80-100 sigur este foarte bun.
Midland se strica pentru ca pierde uleiul in timp si soferul nu observa si pentru ca este fabricata in Anglia nu in Germania.Uneori britishii sunt dezamagitori.!!
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Reparatie Supercharger R53
cum poti sti care este "nivelul de ulei" din cutia de viteze - Midland ?
daca zici de "pierdere" pe unde pierde? si daca pierde atunci ar trebui sa fie problema unor semeringuri / garnituri ce pot fi schimbate corect?
este posibil sa piarda pe langa planetara? la mine al 2-lea burduf (partea dreapta) este plin de ulei... in timp ce partea stanga este uscata/curata ca lacrima
...pt ca vreau sa inteleg de ce in zona de pe dreapta am totul "improscat" cu ulei care pare sa se "actualizeze" adica nu se mai usuca...
la inceput am crezut ca a fost din cauza ca se facuse schimbul de ulei si flitru si cine stie cum facusera cand au scos filtrul.... dar as intui mai mult o pierdere de care spui, o sa o urc pe un elevator si sa fac foto mai clare ...
daca zici de "pierdere" pe unde pierde? si daca pierde atunci ar trebui sa fie problema unor semeringuri / garnituri ce pot fi schimbate corect?
este posibil sa piarda pe langa planetara? la mine al 2-lea burduf (partea dreapta) este plin de ulei... in timp ce partea stanga este uscata/curata ca lacrima
...pt ca vreau sa inteleg de ce in zona de pe dreapta am totul "improscat" cu ulei care pare sa se "actualizeze" adica nu se mai usuca...
la inceput am crezut ca a fost din cauza ca se facuse schimbul de ulei si flitru si cine stie cum facusera cand au scos filtrul.... dar as intui mai mult o pierdere de care spui, o sa o urc pe un elevator si sa fac foto mai clare ...
Drive safe and keep the wheels down
Re: Reparatie Supercharger R53
Pierderile de ulei sunt doar pe la semeringurile de planetara ,e simplu , la fiecare revizie de ulei de motor trebuie o verificare vizuala la cutie nu sa astepti o pata de ulei sa duci prea tarziu la service
.......ghost...
Re: Reparatie Supercharger R53
Foarte tare, Adrian. Il am si eu pe cel vechi cu rotile mancate si refacute la strung. Poate prin vara ma bag sa-l reconditionez, sa-l am de bun prin casa.
Il montez la masina de spalat rufe
Il montez la masina de spalat rufe
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Re: Reparatie Supercharger R53
Atentie pentru cei care vor sa repare SC -ul ,trebuie reglat perfect angrenarea rotoarelor, flancurile danturii elicoidale nu trebuie sa se atinga, reglajul se face daca montezi corect rotile dintate de la angrenarea primara.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Reparatie Supercharger R53
Asta e bun pt SC?
Re: Reparatie Supercharger R53
Eu am schimbat in vara uleiul la Supercharger si am cumparat urmatorul ulei.
https://www.amazon.com/Genuine-GM-Fluid ... B000QIR2ZC
Pentru schimb este necesar 2 sticlute.
https://www.amazon.com/Genuine-GM-Fluid ... B000QIR2ZC
Pentru schimb este necesar 2 sticlute.
Mini Cooper S - John Cooper Works - 2006 (R53)
TM-75-JCW
viewtopic.php?f=11&t=2744
Mini Roadster - John Cooper Works - 2012 (R59)
TM-90-JCW
E-mail: [email protected]
Contact: 0727 887 555
TM-75-JCW
viewtopic.php?f=11&t=2744
Mini Roadster - John Cooper Works - 2012 (R59)
TM-90-JCW
E-mail: [email protected]
Contact: 0727 887 555