Ce fac dupa ce cumpar baterie noua

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Ce fac dupa ce cumpar baterie noua

Mesaj de adrian »

Salut tuturor,
vad ca in ultima vreme multa lume se plange de probleme de pornire, baterie noua care nu invarte electromotorul ,etc.
Din experienta mea cateva sfaturi:
Ce baterie sa cumpar:nu conteaza fabricantul foarte mult, cel mai important este sa cumperi o baterie proaspata.Bateriile de firma vandute in Romania gen Varta si Bosch, sunt marea majoritate baterii care stau ani de zile in depozite din vest si sunt achizitionate in estul Europei la preturi mici si vandute la preturi mari.Daca sunt sigur de ce spun?Da , si un singur argument, cum e posibil ca in Germania aceeasi baterie sa fie mai scumpa decat in Romania???Deci ca sa fii sigur ca o baterie este proaspata este bine de cumparat una de la un producator autohton gen Caranda sau Rombat.Nu cumpara o baterie de pe internet, incearca sa cumperi direct de la un dealer din orasul tau al celor doua marci.Plus ca nu vei avea probleme la defectiuni in garantie.
Ce trebuie sa fac daca o montez de unul singur sau la un service:varianta DIY-chiar daca bateria este noua , trebuiesc curatate bornele bateriei cu o perie de sarma sau cu o scula de genul asta care costa cativa lei.
perie-dubla-pentru-curatare-borne-baterii-auto-topmaster.jpg
Daca nu am , cu un cutit mic curat cat pot de bine bornele bateriei pe exterior si bornele instalatiei pe interior.Verific firul gros de culoare rosie legat la borna de plus si daca este prins cu u surub, curat foarte bine papucul sertizat pe fir ca sa faca contact cat mai bun.
Inainte de montaj, bornele bateriei si ale cablajului trebuiesc unse cu vaselina speciala, exista tot felul de produse , se gasesc usor pe net.
vaselina borne.jpg
vaselina borne.jpg (6.56 KiB) Vizualizat de 2447 ori
Daca nu ai , merge si cu ulei de motor, dar nu folosit, ci ulei proaspat.
Strange bine suruburile bornelor, nu uita sa conectezi colectorul de gaze al bateriei si verifica fixarea corecta si sigura a bateriei pe sasiu.
Daca ai un voltmetru, verifica tensiunea de incarcare, cea optima este de 14V,cu farurile aprinse nu trebuie sa cada mai mult de 0,15-V,deci nu mai mica de 13,85V.Sub aceasta valoare, trebuie sa verific intinderea curelei de alternator, daca aceasta este buna , probabil trebuie mers la un atelier specializat sa verifice alternatorul.
Daca o montati la un atelier, vedeti sa respecte cele scrise mai sus.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Scrie răspuns