r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit
- bogdanrauta
- Membru nou
- Mesaje: 47
- Membru din: Lun Mai 08, 2017 10:41 am
r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit
Salut colegi, vad ca nu a mai postat nimeni de mult pe aici, sper sa mai fie activ forumul, recent am achizitionat un r53 din 2003, si am observat mai multe lucruri:
1: Dupa mers prin oras, dupa ce opresc motorul, ramane ventilatorul pornit 2-3 minute ( nu stiu daca e normal)
2: Am lasat-o cu motorul pornit si aer conditionat timp de cateva minute, pe loc, si temperatura crescuse foarte mult si am oprit imediat motorul.
3: Uneori in mers, intre 2500-3000 rpm, are un fel de ezitari la acceleratie ( nu accelereaza liniar )
In afara de asta, nu se incalzeste, merge foarte ok la drum lung, etc.
Ceva recomandari ?
Merci,
Bogdan
1: Dupa mers prin oras, dupa ce opresc motorul, ramane ventilatorul pornit 2-3 minute ( nu stiu daca e normal)
2: Am lasat-o cu motorul pornit si aer conditionat timp de cateva minute, pe loc, si temperatura crescuse foarte mult si am oprit imediat motorul.
3: Uneori in mers, intre 2500-3000 rpm, are un fel de ezitari la acceleratie ( nu accelereaza liniar )
In afara de asta, nu se incalzeste, merge foarte ok la drum lung, etc.
Ceva recomandari ?
Merci,
Bogdan
Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit
Salut. Forumul e activ, cel mai bine postai la Probleme tehnice si solutii.
1 & 2 eu zic sa verifici vasul de expansiune sa nu fie crapat sau sa piarda presiune pe undeva, incusiv buson. Apoi vezi sa fie aerisita bine instalatia (eventual inclocuieste complet antigelul daca stii ca nu e schimbat de mult timp), atentie - sunt 2 supape pentru aerisire. Mai poti verifica termostatul. Toate astea evident, daca merge electroventilatorul in parametrii.
3. Am avut si eu problema asta, la accelerare sustinuta. Am curatat injectoarele cu ultrasunete, am schimbat filtre benzina, toate valvele si tampeniile posibile de pe traseul de alimentare cu benzina si in final a fost pompa de benzina de vina, care a murit si dupa ce am schimbat-o s-a rezolvat problema acelerarii liniare.
Succesuri
Tot Bogdan
1 & 2 eu zic sa verifici vasul de expansiune sa nu fie crapat sau sa piarda presiune pe undeva, incusiv buson. Apoi vezi sa fie aerisita bine instalatia (eventual inclocuieste complet antigelul daca stii ca nu e schimbat de mult timp), atentie - sunt 2 supape pentru aerisire. Mai poti verifica termostatul. Toate astea evident, daca merge electroventilatorul in parametrii.
3. Am avut si eu problema asta, la accelerare sustinuta. Am curatat injectoarele cu ultrasunete, am schimbat filtre benzina, toate valvele si tampeniile posibile de pe traseul de alimentare cu benzina si in final a fost pompa de benzina de vina, care a murit si dupa ce am schimbat-o s-a rezolvat problema acelerarii liniare.
Succesuri
Tot Bogdan
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
- bogdanrauta
- Membru nou
- Mesaje: 47
- Membru din: Lun Mai 08, 2017 10:41 am
Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit
Merci de raspuns, o sa verific intai fluidele, deja am comandat un vas de expansiune de aluminiu, ca stiu ca sunt problematice cele din fabrica.
Cum verific daca electroventilatorul merge in parametri? Da vreun cod de eroare?
Pompa de benzina a fost scumpa? Merci!
Cum verific daca electroventilatorul merge in parametri? Da vreun cod de eroare?
Pompa de benzina a fost scumpa? Merci!
Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit
Intre 600 si 1.000 Ron. Eu din cate tin minte am luat Siemens/VDO, o am de aproape 2 ani si n-am mai avut probleme.
Ventilatorul il verifici cel mai bine cu un adaptor obd. Lasi motorul sa se incalzeasca si urmaresti temperatura. Cand a ajuns la primul prag (102 grade parca) trebuie sa porneasca. Daca esti din Bucuresti, ti-l pot imprumuta pe al meu. Sau poti cauta tu unul pe olx si iti instalezi aplicatia Torque pe tel. Sa ai grija cu modelul telefonului. Android - adaptor bluetooth, Apple - adaptor wi-fi. Nu e super profi varianta asta, dar eu m-am folosit de ea pentru 95% din probleme. Pentru ceva mai complicat e nevoie de cineva care se pricepe cu adevarat cu un soft dedicat.
Ventilatorul il verifici cel mai bine cu un adaptor obd. Lasi motorul sa se incalzeasca si urmaresti temperatura. Cand a ajuns la primul prag (102 grade parca) trebuie sa porneasca. Daca esti din Bucuresti, ti-l pot imprumuta pe al meu. Sau poti cauta tu unul pe olx si iti instalezi aplicatia Torque pe tel. Sa ai grija cu modelul telefonului. Android - adaptor bluetooth, Apple - adaptor wi-fi. Nu e super profi varianta asta, dar eu m-am folosit de ea pentru 95% din probleme. Pentru ceva mai complicat e nevoie de cineva care se pricepe cu adevarat cu un soft dedicat.
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit
R:--> este normalbogdanrauta scrie: 1: Dupa mers prin oras, dupa ce opresc motorul, ramane ventilatorul pornit 2-3 minute ( nu stiu daca e normal)
R:--> ce inseamna ca "crescuse mult"? acul a "sarit" peste cele "90grd" din bord? daca da, incepe sa schimbi termostatulbogdanrauta scrie: 2: Am lasat-o cu motorul pornit si aer conditionat timp de cateva minute, pe loc, si temperatura crescuse foarte mult si am oprit imediat motorul.
R:--> rateurile in aceleratie pot fi de la mai multe: cabluri bujii defecte, bujii defecte, clapeta de acceleratie murdara, pieredere de presiune pe langa pistoane...deci segmentare motor..daca ii pot spune asa, pompa combustibil, injectoarele...etcbogdanrauta scrie: 3: Uneori in mers, intre 2500-3000 rpm, are un fel de ezitari la acceleratie ( nu accelereaza liniar )
incepe cu ce e "mai ieftin" si daca ai un amic sa te ajute cu prima parte (pana la motor) ar fi excelent
Drive safe and keep the wheels down
- bogdanrauta
- Membru nou
- Mesaje: 47
- Membru din: Lun Mai 08, 2017 10:41 am
Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit
Crescuse peste cele 90 grade, se aprinsese un warning light, si am oprit motorul. In mers nu se incalzeste niciodata.R:--> ce inseamna ca "crescuse mult"? acul a "sarit" peste cele "90grd" din bord? daca da, incepe sa schimbi termostatul
Am descoperit ca pierdusem destul de mult antigel, si de cand am completat nu s-a mai incins.
Intre timp am comandat vasul de expansiune din aluminiu, si o sa-l inlocuiesc cand o sa ajunga. Sper ca vasul sa fi fost problema si lipsa de lichid.
Saptamana asta o sa merg la mecanic pentru un schimb de bujii, un schimb de ulei, si o pun si pe tester poate apare ceva.
Revin cu un update cand aflu ceva.
Multumesc de ajutor, colegi!
Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit
cauta pierderea pe unde isi face prezenta, daca este vasul de expansiune...nu cunosc nici un vas din aluminiu pt Cooper si chiar asa...nu l-as monta ... tot plastic as pune...bogdanrauta scrie:Crescuse peste cele 90 grade, se aprinsese un warning light, si am oprit motorul. In mers nu se incalzeste niciodata.R:--> ce inseamna ca "crescuse mult"? acul a "sarit" peste cele "90grd" din bord? daca da, incepe sa schimbi termostatul
Am descoperit ca pierdusem destul de mult antigel, si de cand am completat nu s-a mai incins.
Intre timp am comandat vasul de expansiune din aluminiu, si o sa-l inlocuiesc cand o sa ajunga. Sper ca vasul sa fi fost problema si lipsa de lichid.
Saptamana asta o sa merg la mecanic pentru un schimb de bujii, un schimb de ulei, si o pun si pe tester poate apare ceva.
Revin cu un update cand aflu ceva.
Multumesc de ajutor, colegi!
Drive safe and keep the wheels down
- bogdanrauta
- Membru nou
- Mesaje: 47
- Membru din: Lun Mai 08, 2017 10:41 am
Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit
esti sigur ca pierde vasul tau? si pierderea nu este in alta parte?
Drive safe and keep the wheels down
- bogdanrauta
- Membru nou
- Mesaje: 47
- Membru din: Lun Mai 08, 2017 10:41 am
Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit
Vasul are urme de scurgeri, si il schimb ptr ca stiu ca oricum vasul din fabrica e problematic la mini.MiniRC31 scrie:esti sigur ca pierde vasul tau? si pierderea nu este in alta parte?
Luni sunt programat la mecanic, la o revizie completa, schimbat ulei la compresor, etc, schimb atunci si termostat si ma uit si de alte scurgeri