Problema racord flexibil
Problema racord flexibil
Salut!
Am o problema cu racordul flexibil de la esapament.
Cel original era desprins/rupt in interior, desi pe afara se prezenta bine.
L-am inlocuit si masina a inceput sa faca un zgomot specific masinilor turbo care trag aer fals pe undeva. Sunetul/suieratul are o nota usor metalica si se manifesta mai tare cand masina este in sarcina si accelerez cu mai mult de 20-30% din resurse.
La insistentele mele cei de la service au inlocuit din nou racordul flexibil. Sunetul dubios s-a diminuat, dar a ramas. Daca inainte se auzea chiar si pe loc, la spritz-uri in acceleratie, acum se aude doar cand masina e in sarcina si accelerez mai viguros.
Banuiala mea este ca design-ul interior al acestui racord flexibil genereaza acest sunet anormal. Cei de la service spun ca nu s-au mai lovit de asa ceva.
A mai patit cineva asa ceva? Cum ati rezolvat?
Am sa revin aici in caz ca rezolv problema. Pana atunci va las aici cateva poze cu racorduri flexibile de esapament.
http://www.1320.co.uk/mini-cooper-s-jan ... exi-joints (cam asa arata cel pus acum pe masina)
https://www.autohut.ro/racord-flexibil- ... 00-mm.html
http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Cooper-1 ... SwHjNV8tJZ (cred ca acesta ultimul este ce trebuie pentru ca e neted in interior, inca nu am gasit in Romania).
Am o problema cu racordul flexibil de la esapament.
Cel original era desprins/rupt in interior, desi pe afara se prezenta bine.
L-am inlocuit si masina a inceput sa faca un zgomot specific masinilor turbo care trag aer fals pe undeva. Sunetul/suieratul are o nota usor metalica si se manifesta mai tare cand masina este in sarcina si accelerez cu mai mult de 20-30% din resurse.
La insistentele mele cei de la service au inlocuit din nou racordul flexibil. Sunetul dubios s-a diminuat, dar a ramas. Daca inainte se auzea chiar si pe loc, la spritz-uri in acceleratie, acum se aude doar cand masina e in sarcina si accelerez mai viguros.
Banuiala mea este ca design-ul interior al acestui racord flexibil genereaza acest sunet anormal. Cei de la service spun ca nu s-au mai lovit de asa ceva.
A mai patit cineva asa ceva? Cum ati rezolvat?
Am sa revin aici in caz ca rezolv problema. Pana atunci va las aici cateva poze cu racorduri flexibile de esapament.
http://www.1320.co.uk/mini-cooper-s-jan ... exi-joints (cam asa arata cel pus acum pe masina)
https://www.autohut.ro/racord-flexibil- ... 00-mm.html
http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Cooper-1 ... SwHjNV8tJZ (cred ca acesta ultimul este ce trebuie pentru ca e neted in interior, inca nu am gasit in Romania).
Re: Problema racord flexibil
..intrebare....dar tu cum stai cu intermediara?
ai cercetat-o?
ai facut o comparatie intre cele 2 racorduri? OEM si AfterMarket, la rigiditate? (binenteles inainte de a fi instalat cel aftermarket?) esti sigur ca au sudat corect piesa?
racordul suna din trei motive (dupa mine):
- prea scurt/lung si atunci "puterea" gazelor se lovesc de cot si acesta intra in vibratii - esti sigur ca masurile sunt egale cu originalul? lungime piesa + diametru interior
- intermediara infundata partial nereusind sa preieie tot fluxul de gaz si atunci "cel mai slab "cedeaza", adica racordu, si vibreaza producand sunetul ala metalic
- ar fi proasta executie a piesei: te-ai gandit sa gasesti ceva OEM?
ai cercetat-o?
ai facut o comparatie intre cele 2 racorduri? OEM si AfterMarket, la rigiditate? (binenteles inainte de a fi instalat cel aftermarket?) esti sigur ca au sudat corect piesa?
racordul suna din trei motive (dupa mine):
- prea scurt/lung si atunci "puterea" gazelor se lovesc de cot si acesta intra in vibratii - esti sigur ca masurile sunt egale cu originalul? lungime piesa + diametru interior
- intermediara infundata partial nereusind sa preieie tot fluxul de gaz si atunci "cel mai slab "cedeaza", adica racordu, si vibreaza producand sunetul ala metalic
- ar fi proasta executie a piesei: te-ai gandit sa gasesti ceva OEM?
Drive safe and keep the wheels down
Re: Problema racord flexibil
Esapamentul este nou, Bosal, inlocuit anul trecut pana la catalizator. Deci esapentul e bine.
Nu am facut o comparatie intre ce era si ce au pus pentru ca am lasat masina acolo (au fost efectuate mai multe reparatii, nu doar asta).
De sudat, pare sundat ingrijit. Cert e ca nu scapa gaze pe nicaieri.
OEM nu se gaseste acest racord. Daca ai tu un link, ti-as fi recunoscator.
Nu ii cunosc nici dimensiunile. Nu m-am gansit sa le iau inainte sa merg la service pentru ca, fiind niste oameni ce repara destul de mukte MINI-uri nu m-am gandit ca pot sa am asemenea probleme dupa inlocuirea unui banal racord flexibil.
Dupa cum spuneam, si eu cred ca este o problema de design a racordului care duce la aceste probleme de sunet. Doar ca nu stiu ce trebuie si de unde sa-l iau. Ca orice experiment mai costa si bani si nu ai garantia ca va suna cum trebuie.
Ce pot sa zic este ca primul racord inlocuit parea sa aiba aceleasi dimensiuni cu cel original, dar suna groaznic. Al doilea racord, cel care e si acum pe masina, este cam la jumatate dpdv lungime. E mai silentios, dar tot se aude aiurea. Am sa incerc sa fac si un filmulet cu sunet bun.
Nu am facut o comparatie intre ce era si ce au pus pentru ca am lasat masina acolo (au fost efectuate mai multe reparatii, nu doar asta).
De sudat, pare sundat ingrijit. Cert e ca nu scapa gaze pe nicaieri.
OEM nu se gaseste acest racord. Daca ai tu un link, ti-as fi recunoscator.
Nu ii cunosc nici dimensiunile. Nu m-am gansit sa le iau inainte sa merg la service pentru ca, fiind niste oameni ce repara destul de mukte MINI-uri nu m-am gandit ca pot sa am asemenea probleme dupa inlocuirea unui banal racord flexibil.
Dupa cum spuneam, si eu cred ca este o problema de design a racordului care duce la aceste probleme de sunet. Doar ca nu stiu ce trebuie si de unde sa-l iau. Ca orice experiment mai costa si bani si nu ai garantia ca va suna cum trebuie.
Ce pot sa zic este ca primul racord inlocuit parea sa aiba aceleasi dimensiuni cu cel original, dar suna groaznic. Al doilea racord, cel care e si acum pe masina, este cam la jumatate dpdv lungime. E mai silentios, dar tot se aude aiurea. Am sa incerc sa fac si un filmulet cu sunet bun.
Re: Problema racord flexibil
Ca OEM nu exista codul dar ar prinde bine un drum la dealerul BMW, daca sunt profi iti dau un sfat despre reperul indicat, stiind totusi ca se comercializeaza intreg cu tot cu catalizator...AdrianTC scrie:OEM nu se gaseste acest racord. Daca ai tu un link, ti-as fi recunoscator.
incearca chestia asta: pune pe cineva sa accelereze treptat (frana de mana trasa) astfel de a identifica corect "fluieratul" metalic ca ar putea fi posibil si din catalizator.
de ce ai schimbat cel original? doar ca era vraieste pe interior?
Drive safe and keep the wheels down
Re: Problema racord flexibil
Pai ce treaba are catalizatorul?
In ultimele 20 de zile masina a avut 3 racorduri flexibile pe ea:
1. Cel original.
2. Un aftermarket Bosal.
3. Un aftermarket In... (ceva), whatever.
Cu fiecare dintre aceste trei racorduri flexibile motorul/esapamentul suna diferit. Catalizatorul e acelasi.
(Am schimbat racordul original pentru ca era rupt in interior, iar la reprize sustinute - gen depasiri pe drum de munte - baga miros de cauciuc ars in masina. Catalizatorul e bine mersi, e curat, masina nu scoate fum, merge brici, dar suna anapoda, atata tot. Si totul dupa schimbarea acelui racord. De aceea atentia mea se indreapta exclusiv catre el).
O sa pun in 1h si un filmulet.
In ultimele 20 de zile masina a avut 3 racorduri flexibile pe ea:
1. Cel original.
2. Un aftermarket Bosal.
3. Un aftermarket In... (ceva), whatever.
Cu fiecare dintre aceste trei racorduri flexibile motorul/esapamentul suna diferit. Catalizatorul e acelasi.
(Am schimbat racordul original pentru ca era rupt in interior, iar la reprize sustinute - gen depasiri pe drum de munte - baga miros de cauciuc ars in masina. Catalizatorul e bine mersi, e curat, masina nu scoate fum, merge brici, dar suna anapoda, atata tot. Si totul dupa schimbarea acelui racord. De aceea atentia mea se indreapta exclusiv catre el).
O sa pun in 1h si un filmulet.
Re: Problema racord flexibil
Iata si clipul https://youtu.be/dC9NPczu0RE
Re: Problema racord flexibil
Orice-ar fi, suna urat, nici sport, nici silent,o raguseala.
Probabil ca si toba finala nu mai are toate internele, site sparte sau rupte in interior.
Probabil ca si toba finala nu mai are toate internele, site sparte sau rupte in interior.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Problema racord flexibil
Toba finala e Bosal, schimbata recent. Am scris mai sus. E noua, are sub 15.000 km. Crezi ca i-au crapat sitele subit, dupa inlocuirea unui banal racord?
Sunetul de la esapament, cand e filmata finala, nu e relevant neaparat pentru situatia descrisa pentru ca oricum nimeni dintre noi nu stie cum ii suna esapamentul fix in locul acela.
Foarte relevant este la final, cu microfonul pus in compartimentul motor. Si cand e pus microfonul la oglinda centrala (pentru ca asa auzi ca sofer ceea ce descriu eu aici).
Problema semnalata de mine se aude mai bine pe telefon (sau pe un speaker care n-are prea mult bass).
Sunetul de la esapament, cand e filmata finala, nu e relevant neaparat pentru situatia descrisa pentru ca oricum nimeni dintre noi nu stie cum ii suna esapamentul fix in locul acela.
Foarte relevant este la final, cu microfonul pus in compartimentul motor. Si cand e pus microfonul la oglinda centrala (pentru ca asa auzi ca sofer ceea ce descriu eu aici).
Problema semnalata de mine se aude mai bine pe telefon (sau pe un speaker care n-are prea mult bass).
Re: Problema racord flexibil
Te cred ca toba finala este Bosal, dar daca este varianta din otel aluminizat, ai toate sansele sa fie praf la interior.Dar poate ma insel.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Problema racord flexibil
AdrianTc, eu incerc sa iti sugerez situatii ce pot genera acest zgomot metalic pt ca noi toti suntem in spatele unei tastaturi pe cand tu esti ONsite...AdrianTC scrie:Pai ce treaba are catalizatorul?
In ultimele 20 de zile masina a avut 3 racorduri flexibile pe ea:
.
eu tind sa cred ca problema este acel racord si punctez per varianta diametrului mai mare a acestui racord unde se creiaza vortexuri si iti da acest sunet, suna aproape de tractor
din filmulet se aude "metalicul" cand ai pus sub capota microfonul cu tenta de raguseala
ce are catalizatorul? pai daca ne uitam pe sistemul de esapament prima "cutie" mai mare dupa racordul tau este fix catalizatorul daca tablele pe acolo sunt "praf" nu ai sa ai alt zgomot nici dupa al 10-lea racord schimbat, urrmatoarea chestie este intermediara apoi finala.. corect?
Ultima oară modificat Mar Iun 20, 2017 6:12 pm de către MiniRC31, modificat 1 dată în total.
Drive safe and keep the wheels down