Servo-pompa este un consumator mare de curent, valoarea se poate duce si pana la 85-90 A. De verificat acumulatorul, dar verificarea cea mai buna se face cu un tester pentru acumulatori, 'tool' care se verifica comportarea in sarcina. Masurarea gradului de incarcare incarcare dupa tensiunea electrica la borne in gol, nu este edificatoare privind functionarea in sarcina/a suporta curentii mari/pornirea.
In functie de tensiunea la borne in gol se poate aproxima starea de incarcare a acumulatorului:
12,6 V acumulator incarcat 100 % ;
12,4 V ....................... 75 % ;
12,2 V........................ 50 % ;
12,0 V ........................25 % ;
si in final 11,9 V........ .............descarcat;
Acumulatorul poate avea o tensiune de 12,6 V si indica teoretic o incarcarcare completa, dar ai surpriza ca aceasta sa nu poata furniza curentul necesar pentru pornirea unui motor. Pentru a verifica capacitatea acumulatorului de a furniza curentul necesar se va masoarea tensiunea la borne in sarcina(tester foto). Pentru aceasta, acumulatorul trebuie sa fie incarcat in proporţie de minim 75 % (tensiunea la borne mai mare sau egală cu 12,4 V), apoi se va fi conecta la o sarcina ce va consuma de trei ori mai mult curentul nominal inscris pe aceasta, timp de maxim 15 secunde. Pentru a trece testul, acumulatorul trebuie sa aiba la final o tensiune la borne de minim 9,6 V.
Daca nu poti sa-i faci un test la un atelier de electricitate auto, verifica daca tensiunea electrica in gol(motor oprit) este cel putin 12,4 V, dupa ce ain oprit motorul sau ai deconectat-o de la incarcator. Cand tensiunea scade sub 12 V, acumulator descarcat, releul principal(ECU/fuel system) semnalizeaza minima tensiune prin sunete de conectare/deconectare, exact ce auzi tu in compartimentul motor. Incepe verificarea cu punctele mai simple
Bafta,