Troncane hayonul

Avatar utilizator
Danyutz
Viteza 3
Mesaje: 258
Membru din: Vin Feb 03, 2017 11:39 am
Localitate: Sibiu

Re: Troncane hayonul

Mesaj de Danyutz » Mie Dec 27, 2017 1:44 pm

Sa fie si mai rigida de-atat? E suficient pentru drumurile noastre - la cat costa un set de bucsi si cat de usor se schimba, mai bine le schimb periodic.
Imagine

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Troncane hayonul

Mesaj de dedant68 » Mie Dec 27, 2017 3:06 pm

Nu rigiditate, oricum este rigida, iar daca inlocuiesti bara stabilizatoare cu cea de 22 mm, practic vei obtine o stabilitate mai buna in curbe la viteze mai mari ;) masina revine mai repede si stabil pe directie, se comporta ca o motocicleta :D . Cand se inlocuiesc bucsile de la bara stabilizatoare, se inlocuiesc si bridele+bucsile( 1buc/brat) de la bratele inferioare care fac legatura cu caroseria(foto 1), pentru a nu avea surpriza ca iar ai zgomote/troncanituri pe spate :( . Pe varianta OEM, bucsa de cauciuc este corp comun cu brida metalica, asa se vand (foto 2), nu sunt de calitate, se depreciaza dupa 30.000 km, apoi iar se cumpara tot ansamblul= alti bani :( . Un mod mai practic si avantajos, este cumpararea unui set de bucsi de poliurertan, apoi scoaterea celor vechi din brida si inlocuirea lor pastrand brida metalica( bucsile de poliuretan se vind si cu bucsa metalica de interior prin care intra surubul bratului).
Fişiere ataşate
Poliuretan(foto 3).jpg
OEM_brida+bucsa brat inferior(foto 2).JPG
pozitia brida+bucsa  brat( foto 1).JPG
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 1834
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Troncane hayonul

Mesaj de Sharpe » Joi Dec 28, 2017 9:05 am

eu am montat pe masina mea doar pe spate POWER FLEX acum 8 ani ,sunt fff multumit,costurile pe masura :mrgreen:
.......ghost...

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Troncane hayonul

Mesaj de dedant68 » Vin Dec 29, 2017 9:26 am

Preturile sunt ridicate la prima vedere, dar daca se ia in calcul ca pentru 100.000 km nu mai ai probleme cu suspensiile acolo unde se monteaza aceste bucsi, suma apox. de 1500 lei nu este mare pentru un set complet de bucsi(bushings) ;)
Sunt 2 producatori renumiti pe piata si ambii sunt din USA:
Powerflex - 336$ tot kit-ul= fata+spate+suporti motor;
Madness -325$ tot kit-ul= fata+spate+suporti motor;
Fişiere ataşate
Diagram Bushings.jpg
Diagram Bushings.jpg (45.1 KiB) Vizualizat de 1404 ori
MADNESS_Gen.II__Bushings.jpg
Powerflex_Gen. II.JPG
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3368
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Troncane hayonul

Mesaj de adrian » Vin Dec 29, 2017 10:18 am

Sharpe scrie:eu am montat pe masina mea doar pe spate POWER FLEX acum 8 ani ,sunt fff multumit,costurile pe masura :mrgreen:
Exact, ai procedat corect, montarea de Powerflex pe puntea fata este inutila si schimba in rau comportamentul masinii.Pentru puntea fata bucsile OEM sunt cele mai bune si sigure.
Sigur am si unele nedumeriri legate de cei 100.000km viata a acestor bucsi, atata timp cat masina mea are 170.000km cu bucsile originale si se comporta perfect.
In realitate este greu pentru un producator sa faca un produs mai bun si mai sigur fata de echiparea originala, atata vreme cat vorbim de un brand BMW.
Cred ca si culoarea acestor bucsi este tot un element de marketing, lucru la care americanii se pricep mai mult decat la facut masini,unde europenii sunt cu ceva in fata (mai exact cu.multi multi ani in fata lor)
Oricum , interesant cum s-a ajuns de la "Troncane hayonul" la bucsi Powerflex. :mrgreen:
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Troncane hayonul

Mesaj de dedant68 » Vin Dec 29, 2017 1:56 pm

Prima perceptie a initiatorului acestui topic a fost ca zgomotul vine de la hayon, probabil ca de aceea asa apare la denumirea topicului :) in final este convins ca sursa de zgomot a fost in alta parte, oricum nu hayonul. OEM(Original Equipment Manufacturer) este folosit de producator pentru a pune un 'tipar de incredere' pe multe repere fabricate de catre "suppliers" / subcontractori, dar nu inseamna ca tot ce este OEM este de calitate ;), clar dovedit in multe cazuri. Sunt multe brand-uri renumite specializate pe repere care produc peste OEM din punct de vedere calitativ, dar nu au contract cu producatorul pe fabricatia de serie datorita pretului ridicat. Sau, tot acesti producatori fabrica serii de auto/moto, aniversare, limitate sau de varf, unde pun tot ce este mai bun calitativ in materie de repere(sisteme de franare, evacuari, suspensii, etc.), dar si pretul final la auto/moto este pe masura, normal :) Ex: am vazut ca amortizoarele la R56 al meu, sunt 'Made in Poland" si o serie de cifre... Cand voi schimba( 2 au pierderi de ulei) amortizoarele, nici nu o sa ma uit dupa OEM amortizore pentru Mini Cooper!. Sunt brand-uri ca Bilstein, Monroe Shocks & Struts, Fox Racing, Koni sau KYB care au un renume si ofera o garantie. Multi producatori auto si-au extins fabricarea de repere in multe tari, chiar si China. apoi isi pun eticheta OEM pentru a castiga incredere. Poti sa ai un Mini Cooper cu 150.000 km parcursi in Germania si 20.000 in Romania, si bineinteles, vei avea o suspensie buna, dar daca ai 115.000 in Romania?!, normal ca 'troncane' tot pe masina :D. Sunt de principiul de a alege repere "dedicate" pentru auto/moto, decat 'no name' si cu 'OEM' de producator ;) si preturi umflate sub un brand.
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3368
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Troncane hayonul

Mesaj de adrian » Vin Dec 29, 2017 2:52 pm

Interesant, masina mea are peste 120.000km parcursi in Romania,doar 47.000km parcursi in Germania.Acum ma intreb daca clientii Mercedes stiu ca au pe masina piese din Ro.???Cred ca nu-i inteteseaza atata timp cat calitatea este garantata de producatorul masinii.Este greu de crezut ca poti achizitiona piese de schimb de la producatori peste calitatea OEM.Mai exact imposibil,mai ales la BMW , Mercedes.Posibil ca R56 sa fie o exceptie,fiind un model cu care Mini nu se poate mandri , mai ales in privinta fiabilitatii motoarelor, atunci cand au ales o motorizare atat de problematica de la PSA.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Troncane hayonul

Mesaj de dedant68 » Vin Dec 29, 2017 3:36 pm

Scuze initiatorului pentru off topic:
Eu am ales in primul rand Mini Cooper pentru ca sunt fan "British style" nu pentru tehnica de pe acesta masina, deoarece are multe minusuri, atat pe mecanica, cat si pe electric/electronic ;). Am stiut de la inceput cu ce 'ma leg al cap' :D Si cei de la BMW vand Mini tot pe acest stil, iar probleme pe motoarele de pe Mini sunt pe toate variantele, ex: distributia pe lant pe care nu te poti baza mai mult de 80.000 km, tensionerul hidraulic care poate sa-ti cada la fiecare 35-40.000 km, sistemul de accesorii(role, intinzator,poma de apa, etc), pierderi de ulei si/sau consum "and so on". BMW adopta spiritul sportiv in constructia mnotoarelor, dar nu performeaza!. De apreciat, sistemele Valvetronic si Vanos si implementarea CAN mai devreme ca alti producatori. Chiar si la motociclete, tot respectul pentru clasa "touring" cu toate ca ai preturi exponentiale, dar la viteza/clasa sportiva, BMW se chinuie de 10 cu varianta SS la Moto GP :) aici japonezii detin controlul de ani bun in GP, si-l vor detine. Masinile germane nu mai sunt fiabile de cativa ani buni( vezi VW si Audi cu problemele pe care le au noile serii) I am sorry, but ..masinile japoneze "bat" de cativa ani pe cele germane, si nu este numai o parere personala.
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3368
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Troncane hayonul

Mesaj de adrian » Vin Dec 29, 2017 10:35 pm

dedant68 scrie:Scuze initiatorului pentru off topic:
iar probleme pe motoarele de pe Mini sunt pe toate variantele, ex: distributia pe lant pe care nu te poti baza mai mult de 80.000 km, tensionerul hidraulic care poate sa-ti cada la fiecare 35-40.000 km, sistemul de accesorii(role, intinzator,poma de apa, etc), pierderi de ulei si/sau consum "and so on".
Desigur te referi la R56, dar daca ai sa cunosti mai bine motoarele W10B16A si W11B16A,care echipeaza R50,R52, R53, ambele manufacturate la Chrysler, fara debitmetru,management motor SIEMENS EMS 2000,ai sa vezi ca este unul din cele mai fiabile motoare din generatia lor.Nici pomeneala de uzura lant distributie, ,intinzator, role, pierderi de ulei,este practic un motor indestructibil,ca sa nu mai vorbesc de performanta.Motorul cu interne stock de pe R53 poate scoate in regim safe 240-250HP(inlocuire doar de injectoare marite si fulie micsorata la compresor).Este o performanta greu de atins de orice motor benzina de 1,6l.Calitatea materialelor si proiectarea perfecta face din acest motor unul din cele mai bune sportive la clasa lui.
Legat de W10B16A de pe R50,este cel putin la fel de reusit,eu l-am testat pe al meu in conditii extreme, si cand zic extreme ma refer la limitare turatie la 7500rpm,viteze de 160kmh in treapta a treia,putere in jur de 140HP,si asta nu de o luna sau doua, ci de peste doi ani,motorul are toate piesele originale cu exceptia garniturii de baie, care a fost schimbata la un rulaj de 140.000km.
Legat de sportivitate, cand tu scoti 240HP pe o masina de 1,6l benzina supraalimentata,la o greutate de 1100kg, cu ce crezi ca se mai bate pe strada???
O masina micuta care scoate sub 6sec/100kmh e greu de batut chiar si de masini recunoscute pentru sportivitate.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 496
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Troncane hayonul

Mesaj de dedant68 » Vin Dec 29, 2017 11:37 pm

Contrar la cei afirmi, forumurile din UK si Germania sunt pline de 'reclamatii' pentru R53 si R50, dar si reviste de specialitate la vremea respectiva scoteau in evidenta neajunsurile ;) Si la R53 sunt probleme cu compresorul si pierderi de ulei. In 2006 la final de an, BMW a facut o experienta cu Peugeout si Citroen si a scos R56, PRINCE -PSA group, dar si acesta cu problemele lui. Multe probleme decurg si din modul de intretinere. Tu ai o masina buna pentrui ca ai luat-o la km putini si o intretii corect. Eu stiu ce probleme am cu ea, am luat-o la 114.000km si rulata numai in RO, cumparata de noua de la Bavaria, dar .... Si iar revin la piese OEM, distributia este cu probleme la R56 din cauza calitatii precare a pieselor ( IN SPECIAL patinele), nu a proiectarii. Daca s-a schimbat varianta OEM oferita de BMW pentru distributie, cu un kit produs de Auto Rexx sau BG Automotive, problemele nu au mai aparut nici la 80.000 ( feedback din UK). La fel pentru capacul la baia de ulei, au montat cu silicon, dar la cel mult 50.000 km incepe sa picure, demontezi si fixezi garnitura=rezolvare, si multe altele ;).
Fişiere ataşate
Problems....png
Imagine Imagine Imagine

Scrie răspuns