Totul despre acumulatori si nu numai...
Scris: Sâm Dec 23, 2017 6:30 pm
Subiectul este de interes si se poate dezvolta
Tensiunea in gol(fara sarcina la borne)la bornele unui acumulator care este in parametrii, si care a functionat in paralel cu un generator de curent/alternator, la fel in parametrii, este cuprinsa intre (12,6 -13,1) V(foto 1). Se considera un element al acumulatorului incarcat la minimum 2,1V. Tensiunea la bornele acumulatorului cand motorul automobilului functioneaza este cuprinsa intre (14,1-14,3) V in toate regimurile de functionare( fara consumatori si cu toti consumatorii conectati: faza lunga, accesorii, AC, etc.). Masurarea acesta include o functionare corecta atat a acumulatorului, dar si a generatorului de curent, daca unui dintre cei doi furnizori de energie electrica nu functioneaza in parametrii, tensiune la borne nu este in plaja de mai sus. In plus, mai pot fi probleme cu caderi de tensiune pe anumiti consumatori/pierderi, rezistente de contact mari, consumatori la masa, etc.
Se mai verifica si starea capacitatii acumulatorului la pornire/cuplarea electomotorului, adica tensiunea la bornele acumulatorului nu trebuie sa scada sub 9,6 V daca temperatura exterioara este 20grd C. In functie de temperatura exterioara acesta tensiune la bornele acumulatorului in sarcina maxima se coreleaza astfel: 15ºC = 9,5 V; 10 ºC = 9,4 V; 5ºC = 9,3 V; 0ºC = 9,1V; -5ºC = 8,9 V; -10ºC = 8,7 V; -15ºC = 8,5 V. Practic, in prima faza un voltmetru de c.c de calitate/un brand cunoscut, ofera informati despre starea de incarcare a unui acumulator si capacitatea acestuia de a sustine sarcina maxima. Cuplat pe un incarcator inteligent, tensiunea la bornele acumulatorului este cuprinsa intre (13,4-13,9) V in functie de rezistenta interna/gradul de utilizarea a placilor active si starea electrolitului.
Tensiunea in gol(fara sarcina la borne)la bornele unui acumulator care este in parametrii, si care a functionat in paralel cu un generator de curent/alternator, la fel in parametrii, este cuprinsa intre (12,6 -13,1) V(foto 1). Se considera un element al acumulatorului incarcat la minimum 2,1V. Tensiunea la bornele acumulatorului cand motorul automobilului functioneaza este cuprinsa intre (14,1-14,3) V in toate regimurile de functionare( fara consumatori si cu toti consumatorii conectati: faza lunga, accesorii, AC, etc.). Masurarea acesta include o functionare corecta atat a acumulatorului, dar si a generatorului de curent, daca unui dintre cei doi furnizori de energie electrica nu functioneaza in parametrii, tensiune la borne nu este in plaja de mai sus. In plus, mai pot fi probleme cu caderi de tensiune pe anumiti consumatori/pierderi, rezistente de contact mari, consumatori la masa, etc.
Se mai verifica si starea capacitatii acumulatorului la pornire/cuplarea electomotorului, adica tensiunea la bornele acumulatorului nu trebuie sa scada sub 9,6 V daca temperatura exterioara este 20grd C. In functie de temperatura exterioara acesta tensiune la bornele acumulatorului in sarcina maxima se coreleaza astfel: 15ºC = 9,5 V; 10 ºC = 9,4 V; 5ºC = 9,3 V; 0ºC = 9,1V; -5ºC = 8,9 V; -10ºC = 8,7 V; -15ºC = 8,5 V. Practic, in prima faza un voltmetru de c.c de calitate/un brand cunoscut, ofera informati despre starea de incarcare a unui acumulator si capacitatea acestuia de a sustine sarcina maxima. Cuplat pe un incarcator inteligent, tensiunea la bornele acumulatorului este cuprinsa intre (13,4-13,9) V in functie de rezistenta interna/gradul de utilizarea a placilor active si starea electrolitului.