Mini R53 cu toate problemele.

CatalinRO
Membru nou
Mesaje: 14
Membru din: Joi Dec 07, 2017 2:58 pm

Mini R53 cu toate problemele.

Mesaj de CatalinRO »

Salutare,
De curand sunt posesorul unui R53 din 2005, achizitionat la un pret modic datorita multiplelor defecte.
- Motorul intrerupe groaznic la relanti- rezolvat cu un schimb de buji
- Motorul intrerupe groaznic cand accelerezi- rezolvat cu schimbarea fiselor
- Uleiul in motor negru ca taciunele- rezolvat cu doua schimburi de ulei la al doilea si filtrul
- Intra destul de greu in viteze- rezolvat cu un schimb de ulei
- Schimbat filtrul de aer- nu sa intamplat nimic in bine dar e normal sa-l schimbi si pe el
Ce a mai ramas:
- Nu functioneaza spalatorul de la faruri
- Nu functioneaza stergatorul de pe spate
- Dimineata cand motorul este rece, daca incerc sa accelerez, motorul da sa se opreasca -am curatat clapeta si nimic nu s-a schimbat, pe tester nu da nici o eroare si la naiba daca stiu de unde vine problema
- Ar mai fi ceva pierderi de ulei de la motor sau servo sau amandoua
- Un zdranganit de pe la tope
Daca aveti ceva sugestii le astept cu drag.
thumbnail (5).jpg
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mini R53 cu toate problemele.

Mesaj de SpOOk »

Bine ai venit, sa-l stapanesti sanatos. Sa deschizi un tpic nou si sa ni-l prezinti si noua mai in detaliu
Daca ai rabdare, merita :lol:

Pentru spalatorul de la faruri, cauta siguranta, sa nu fie arsa.
Stergatorul de pe spate e posibil sa nu-ti mearga din cauza contactelor electrice. Incearca sa desfaci plasticul de pe haion si verifica motorul. Sunt foarte prost izolate toate din haion, inclusiv modulul cu butonul si luminile de la numar.
Nu ar strica sa cureti injectoarele cu ultrasunete. E destul de ieftin si de cele mai multe ori rezolva multe probleme.
Pierderile de ulei se rezolva cu schimbari de garnituri (trebuie sa o ridici pe elevator si sa vezi pe unde sunt), la servo - furtunele/vasul pentru lichid.
Zdranganitu de la tobe, cel mai probabil flansele de la amortizoare, urmeaza si la mine.
Succesuri
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
CatalinRO
Membru nou
Mesaje: 14
Membru din: Joi Dec 07, 2017 2:58 pm

Re: Mini R53 cu toate problemele.

Mesaj de CatalinRO »

Modulul cu luminile de la numar a fost o reala aventura :D . Am muncit la el o zi intreaga, L-amm desfacut sa schimb becurile care evident nu functionau, cand colo surpriza: lamelele care tin becurile, mancate efectiv de la atata oxidare, firele la fel si intreaga piesa nu statea fixa pe haion. Am facut o munca de Sisif de reconstruire cu alte lamele prinse cu baghete de silicon topit, alte fire, curatat contacte, am refacut prinderile pe haion, asta a fost greu caci are patru gauri doua pe capete, usor de facut, doua in interior unde nu ai spatiu din cauza intariturii si e al naibi de greu. In final a iesit o treaba buna si becurile functioneaza, haionul se deschide.
O chestie hazlie a fost la faruri, unde dupa de am schimbat un bec xenon, scump domne scump, reglajul e distractiv caci se face cu capota ridicata, dar daca iti faci semne pe tavanul garajului merge usor :D :D :D
La injectoare am schimbat semeringurile, caci suflau mai tare ca ventilatorul de racire, dar de curatat nu le-am curatat caci nu am cu ce, acum ca spui, ar putea fi de acolo problema la rece.
Sigurantele le-am verificat pe toate cu aparatul si nu e de la ele, mai lucrez la ele cand le-o veni vremea sau o sa apelez la un electrician priceput cand l-oi gasi.
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini R53 cu toate problemele.

Mesaj de dedant68 »

In circuitele spalatorului de faruri si stergatorul de luneta sau/si pompa spalare intra releele de comanda sau module de comanda. Pentru stergator luneta este releul IO1142 (Rely Window Wiper Motor) care comanda motorul de actionare a mecanismului stergatorului. Deci, de verificat daca acesta primeste semnal de comanda( se afla in partea stanga la pedale sofer). Pentru pompa de spalare spate este releul K119, se verifica. La fel, pentru spalator faruri, responsabil pentru comanda este K6, modul care se afla tot in partea stanga la pedale sofer. Dupa ce verifici sigurantele fuzibile ( cu ohmmetrul=continuitate), verifici comanda pe relee, tensiunea la motoarele electrice de actioanre, si daca problema persita, treci la comutatoare/bord :) .Spor la lucru!
Fişiere ataşate
Releu Pompa spalator spate.png
Releu Motor stergator spate.png
K6_Spalator faruri.png
Imagine Imagine Imagine
CatalinRO
Membru nou
Mesaje: 14
Membru din: Joi Dec 07, 2017 2:58 pm

Re: Mini R53 cu toate problemele.

Mesaj de CatalinRO »

Multumesc frumos ! N-ai drum prin Sibiu ?
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini R53 cu toate problemele.

Mesaj de dedant68 »

Nu prea..am fost pe 30 oct. anul acesta(2017) cand am luat pe R56 al meu, l-am cumparat de al un amic motociclist din Sibiu. Dar, rezolvam, pe formu, telefon, email :)
Imagine Imagine Imagine
CatalinRO
Membru nou
Mesaje: 14
Membru din: Joi Dec 07, 2017 2:58 pm

Re: Mini R53 cu toate problemele.

Mesaj de CatalinRO »

Inca o problema:
Am fost astazi la o plimbare cu masinuta si surpriza, caldura este insuficienta. Aerul pe care il baga este doar un pic caldut. Are cumva un aerisitor pentru radiatorul de la caldura ca m-am uitat si nu am gasit decat unul in fata la radiatoare. Antigel are la nivel, pompa lucreaza dar caldura nu baga.
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini R53 cu toate problemele.

Mesaj de dedant68 »

Verifica radiatorul (heater core) din interiorul masinii, vezi daca este incalzit de catre circuitul lichidului de racire, nu sunt pierderi, etc. De asemenea, trebuie verificat si termostatul cum si cand deschide. Aerul de la aeroterma trece printre aripioarele radiatorului si se incalzeste, apoi incalzind interiorul automobilului/habitaclu. Posibil sa sa fie probleme cu circuitul de aer( tubulatura) rupta, desprinsa, sau paleta de comanda pe care o actioneaza soferul intre aer rece/cald. Verifica cu atentie toate elementele enumerate mai sus.
Spor :)
Fişiere ataşate
Heater Core_Radiator interior.jpg
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini R53 cu toate problemele.

Mesaj de adrian »

Verifica si filtrul de polen.Daca e bine aerisita instalatia de racire ,posibil sa ai radiatorul de incalzire colmatat, se poate curata cu o solutie chimica sau trebuie schimbat.Problema este ca cele aftermarket nu incalzesc la fel ca cel original,din cauza constructiei diferite cu mai putine celule ,fara deflectorul din interior, etc.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini R53 cu toate problemele.

Mesaj de dedant68 »

Adrian ti-a marit aria de lucru/cautare :D Daca este MINI ?! Cu masina asta nu te plictisesti niciodata :lol:
Imagine Imagine Imagine
Scrie răspuns