ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Scrie răspuns
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de adrian »

Am desfacut cateva motoare la viata mea!!Am gasit in unele care au functionat cu aditiv , sorbul pompei de ulei aproape astupat de mizeria dizolvata de aditiv de pe blocul motor si baia de ulei.Uleiul de calitate nu are nevoie de aditivi suplimentari, este aditivat perfect de producator.Filmuletele cu tot felul de motoare care aditivate au functionat fara ulei sunt tampenii curate.Un motor poate functiona mai mult de un minut fara ulei daca uleiul din motor a fost din clasa celor sintetice.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 »

Mai sunt producatori de ulei sau "ex producatori" care au scos pe piata "solvent de spalare motor" ;) Acestia recomanda ca inainte de schimbul de ulei sa se introduca in motor 500 ml de solutie de curatare, se porneste motorul si se lasa in functiune 15 min, apoi se evacueaza uleiul si se introduce uleiul cel nou. Exista posibilitatea ca acest solvent sa antreneze toate depunerile din motor, si in special cele de pe suprafata inferioara a motorului/capacul de la baia de ulei, apoi sa se infunde circuitele de ungere si sorbul pompei! Se face plinul de ulei, dar ungerea va fi defectuoasa si in 100 km apar batai de cuzineti sau mai grav... :shock: Caz intalnit la o motocicleta Suzuki gsx r 1000, motor gripat in 30 min dupa spalare cu solvent si schimb ulei_paguba 2000 euro :!: Cine suporta?? Cumparati ulei de calitate si nu aplelati la aditivi sau solventi de spalare motor. Daca vreti o curatare motor, se demonteaza capacul de la baia de ulei si se spala cu benzina si pensula interiorul de depuneri( o sa va ingroziti de ce gasiti in capac :o ), se sterge bine interiorul cu o carpa de bumbac, se curata sorbul pompei de ulei, apoi se monteaza capacul cu garnitura aftermarket sau silicon de etansare )
A job well done :)
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de Sharpe »

eu nu sunt lamurit.....avem ulei bun in europa ,chiar daca merge doar 7000 km ,sa cumpar red line sau amsoil doar pt ca tine 12000 si pt ca are specificatii tehnice bine puse la punct ....folosesc de ani buni LIQUI MOLY 2622 Synthoil High Tech 5W40 care nu are aditivi pt R50 si sunt fffff multumit
pt R56 care are motor PSA recomand ulei specific adica Total sau orice alceva cu specificatii psa
.......ghost...
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 »

Si care sunt acele specificatii pentru R56 ? si cine produce uleiul Total :?:
R56 a fost lansat in toamna lui 2006 de care BMW Group si PSA Peugeout -Citroen. La Dourvin in Franta s-a asamblat motorul, dar o mare parte din tehnologie a fost gestionata de catre BMW (ex: Valvetronic-Vanos).
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de Sharpe »

Adica nu avem cumostinta despre uleiul Total folosit pt Psa si stim tot despre un ulei din state .. motorul de r56 este inprumutat de bmw ,verifica codurile de piesa si vezi ca au achivalenta la peugeot
.......ghost...
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 »

Am multe informatii/cunostinte referitoare la uleiurile de motor in general, nu neaparat pentru cele din SUA. Ca Amsoil si Red Line fac parte din clasa "high level" este o alta problema, iar valoare lor este stabiliata de cei care fac teste in domeniu si piata/consumatorul :) R56 care face parte din seria PRINCE de motoare, este realizat in cooperare BMW si PSA Pegeout Citroen(vezi mai jos), practic ne intereseaza aportul de tehnologie din partea fiecaruia , nu cine pune un cod ca sa cautam o piesa ;). Nu putem aloca acest motor numai francezilor...
Fişiere ataşate
Prince.png
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de adrian »

Votez pentru uleiul de calitate de la producatori europeni consacrati.Exista desigur si producatori care fac uleiuri de calitate f. buna peste media producatorilor consacrati, dar aceste uleiuri sunt dedicate in general conditiilor extreme de utilizare, motoare de curse,motoare cu regimuri termice extreme, etc.Pentru motoarele din productia de masa autoturisme, folosirea lor este inutila,costisitoare,nu aduc nici un plus fata de cele clasice.Masina mea a avut primele 4 schimburi de ulei la interval de 30.000,primele doua cu ulei BMW si ultimile doua cu Motorex Europa.Urmatoarele s-au facut la interval de un an pentru ca am circulat mai putin.La un rulaj de 175.000km , motorul nu consuma gram de ulei in8tre schimburi,functioneaza perfect.Nu depinde chiar totul de calitatea uleiului, calitatea fabricatiei motorului este f. importanta.Un mic exemplu , brand VAG.Anul 2006 , diesel, interval schimbare ulei 15.000km.
Anul 2013, VAG ,diesel , interval schimb de ulei 30.000km.Uleiul folosit in ambele cazuri acelasi diferenta in specificatia pentru filtru particule.
Este.inutil sa discutam despre motoare de autoturisme facand exclusiv referire la motociclete , si nu la unele "usurele", ci la motoare superperformante cu cilindree mica si puteri imense , la care regimul termic, solicitarile mecanice in motor sunt extreme.Niciodata un motor de acest gen nu va parcurge 300.000-500.000km fara reparatii.Deci vorbim de lucruri total diferite.Degeaba voi folosi in motorul de R56 un ulei superperformant,viciile de proiectare si fabricatie vor ramane aceleasi.
BTW- motorul de Peugeot si cel de R56 sunt identice,diferenta o face doar softul din ECU,care este relativ diferit intre cele doua branduri,dar structura si mai ales cele mai importante mape de gestiune au ramas aceleasi, ma refer la Spark Advance,Injected fuel, Lambda maps, Turbo maps,EGT maps.S-au modificat Throttle maps, DTC area,cateva mape care gestioneaza limitarile de parametri motor.
Dupa ce va muri acest topic am sa ma inscriu in Clubul cititorilor de romane fluviu, ca sunt deja antrenat.M-am apucat deja de Haruki Murakami, un nimic de 2000 de pagini, dupa topicul asta pot sa completez formularul de inscriere.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 »

Cand m-am gandit la cuvantul 'MIT' in acest topic, unul dintre ele este adesea intalnit printre soferi:
Let's destroy this mith :)
1. ' motorul meu nu consuma gram de ulei', l-am auzit de mic copil pentru ca am trait intre masini si motociclete, si este un MIT ;)
Orice motor cu ardere interna, ca este mac(diesel) sau mas(benzina) si cat ar fi de performat consuma ulei, este un proces normal pentru ca uleiul are circuite prestabilite din proiectare si un rol bine definit( ungere segmenti=ajunge si in camera de ardere :arrow: ardere=consum, ungere tije supape :arrow: ajunge in camera de ardere=ardere=consum, etc). Toti producatorii de automobine in special nume sonore, BMW, VW, Mercedes, Honda, recunosc ca motoarele lor consuma ulei si recomanda verificarea periodica a nivelului de ulei(manualul de utilizare). Reprezentantele BMW din Europa recomada verificare zilnica a uleiului la motoare :) Este un fapt de notorietate ca motoarele de Mini Cooper consuma si pierd ulei, mai ales generatia I, de ce sa nu recunoastem ceea ce exista :?: Dar, putem sa tinem sub control consumul si pierderile la acest motor, numai printr-o intretinere EXEMPLARA a motorului!
Si eu pot sa zic ca de cand am schimbat uleiul si am RED LINE , si-l verific de fiecare data la plecare, nivelul de ulei pe joja este la fel, dar nu pot sa sustin ca motorul; meu nu consuma ulei ;). Un consum in limite normale pentru un motor este intre 20-40 ml la 1000 km , acesta este valoarea etalon pentru consum ulei normal si un motor in parametrii. Producatorii de uleiuri produc uleiuri speciale pentru motoare echipate cu catalizatoare si DPF, tocmai de aceea ca prin ardere componente din ulei ajung in catalizatoare si filtre de particule si nu trebuie sa le afecteze.
Un MIT DISTRUS
2.Orice motor are hibe de proiectare, upgrade-urile de tehnologie implica si probleme de proiectare si constructie complexe, iar normele EURO preseaza producatorii de la an la an. R56 este un motor la prima vedere, raportat la anul 2006, situat pe varful de tehnologie d.p.d.v mecanic si electric. Problemele care apar la distributie, Vanos si cutia de viteze, sunt datorate intervalului mare pentru schimbul de ulei. Schimbul de ulei la MINI COOPER-motor se face la max 12.000 km, si aici in cazul unui ulei 'long life' si de marca, iar pentru celelalte tipuri de ulei la max. 7000 km. Pentru cutia de viteze max. 70.000 km.
Imagine Imagine Imagine
MINIR56
Membru nou
Mesaje: 18
Membru din: Dum Mar 12, 2017 2:50 pm
Localitate: Bucuresti

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de MINIR56 »

Revin cu vesti proaste :cry:
Ieri dimineata cand am pornit motorul am stat 1-2 min ca de obicei pana sa plec de pe loc si Surpriza! OIL PRESSURE Warning (red the bitch)..
S-a aprins cand a inceput sa se regleze relantiul (adica pe la 900rpm), zgomote mari ciudate nu aud, facut recent revizie (schimb ulei Castrol edge 5w30 filtre mann) acum vreo 2-3 luni, joja indica nivelul fix la mijloc (mai mijloc de atata nu se putea). Nu am indraznit sa o misc din loc si nici n-o voi face. O sa merg la service pe platforma zilele astea. RUGAMINTE MARE! Un service/mecanic care sa se priceapa si sa isi dea interesul cunoasteti? Voi unde mergeti la service de obicei?
Cineva care sa stie si sa poata sa masoare presiunea, sa verifice baia de ulei, senzori, filtre, garinituri, supape, sorb, etc. pana sa ajunga la simpla concluzie ca ar fi pompa de ulei sau doamne fereste mai stiu io ce !?
P.S. Bucuresti.


Va multumesc mult!
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: ULEIUL motoarelor - mit si adevar

Mesaj de dedant68 »

Scuze, dar eu nu vad domiciliul...sau nu am fost atent in prima pagina ;) Nu se mai porneste motorul :!: pana nu ajunge la verificari. Posibil sa fie senzorul/traductorul de ulei, cea mai frumoasa varianta(conexiune electrica), dar pana la verificare NU STIM NIMIC :!:
Imagine Imagine Imagine
Scrie răspuns