Mentenanta uleiului din motor si pompa de vacuum
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Mentenanta uleiului din motor si pompa de vacuum
Salut,
Calitatea uleiului din motor si mentenata acestuia(verificarea nivelului din baia de ulei si a presiunii uleiului din motor) are o importanta cruciala si pentru alte echipamente, nu numai pentru motorul cu ardere interna. Sunt echipamente cu functii bine definite care angrenate de catre motor asigura comenzi sau circuite de fluide pentru accesorii ale automobilului. In acest sens, pompa de vacuum sau pompa de vid montata pe motoarele care echipeaza Mini Cooper, este antrenata de catre motor prin intermediul axului cu came din evacuare(extremitatea dreapta/vedere fata motor), pompa care produce vacuum pentru servofrana. Aparent, mai nimic, dar exista o legatura stransa intre mentenanta uleiului -functionarea in parametrii a pompei de vacuum - functionarea motorului. Pompa fiind montata pe blocul motor in exterior, partea dreapta in zona axului cu came din evacuare, are un circuit de ungere pentru piesele in miscare foarte ingust( apox.1 mm_fig. 3), circuit in legatura cu uleiul din camera distribuitie printr-un orificiu cu diametru redus 1,2 mm. Infundarea acestor orificii cu reziduri din din ulei sau lipsa ungerii are ca rezultat griparea pompei de vacum, ruperea boltului pinionului de distributie care se afla la partea opusa a axului cu came, distrugerea mecanismului de distributie pentru ca acesta este in miscare=avarie grava motor.
Cauzele producerii avariei:
-functionarea motorului cu un ulei la peste 8000 km aparitia reziudurilor;
-folosirea unui ulei neincadrat in parametrii motorului, ulei no name si slab calitativ aparitia rezidurilor;
-nivel scazut in baia de ulei=lipsa presiune ulei=lipsa ungere pompa vid gripare pompa vacuum;
Simptome:
-zgomote in compartimetul motor/zona pompa de vid;
-pierederi ulei in zona pompei de vid;
-incalzirea excesiva a pompei de vid din cauza frecarilor din interior;
-topirea racordului care alimenteaza servofrana;
Sa auzim de bine si fara defectiuni lA MC
Calitatea uleiului din motor si mentenata acestuia(verificarea nivelului din baia de ulei si a presiunii uleiului din motor) are o importanta cruciala si pentru alte echipamente, nu numai pentru motorul cu ardere interna. Sunt echipamente cu functii bine definite care angrenate de catre motor asigura comenzi sau circuite de fluide pentru accesorii ale automobilului. In acest sens, pompa de vacuum sau pompa de vid montata pe motoarele care echipeaza Mini Cooper, este antrenata de catre motor prin intermediul axului cu came din evacuare(extremitatea dreapta/vedere fata motor), pompa care produce vacuum pentru servofrana. Aparent, mai nimic, dar exista o legatura stransa intre mentenanta uleiului -functionarea in parametrii a pompei de vacuum - functionarea motorului. Pompa fiind montata pe blocul motor in exterior, partea dreapta in zona axului cu came din evacuare, are un circuit de ungere pentru piesele in miscare foarte ingust( apox.1 mm_fig. 3), circuit in legatura cu uleiul din camera distribuitie printr-un orificiu cu diametru redus 1,2 mm. Infundarea acestor orificii cu reziduri din din ulei sau lipsa ungerii are ca rezultat griparea pompei de vacum, ruperea boltului pinionului de distributie care se afla la partea opusa a axului cu came, distrugerea mecanismului de distributie pentru ca acesta este in miscare=avarie grava motor.
Cauzele producerii avariei:
-functionarea motorului cu un ulei la peste 8000 km aparitia reziudurilor;
-folosirea unui ulei neincadrat in parametrii motorului, ulei no name si slab calitativ aparitia rezidurilor;
-nivel scazut in baia de ulei=lipsa presiune ulei=lipsa ungere pompa vid gripare pompa vacuum;
Simptome:
-zgomote in compartimetul motor/zona pompa de vid;
-pierederi ulei in zona pompei de vid;
-incalzirea excesiva a pompei de vid din cauza frecarilor din interior;
-topirea racordului care alimenteaza servofrana;
Sa auzim de bine si fara defectiuni lA MC
Ultima oară modificat Lun Feb 05, 2018 11:17 pm de către dedant68, modificat 1 dată în total.
Re: Mentenanta uleiului din motor si pompa de vacuum
Desigur ca sunt putine motoare Diesel pe aici.
La modelele noi , uleiul se schimba la 30.000km, si garantia de uzina acopera 160.000km.Schimbul de ulei la 8000km este o risipa de bani, atata timp cat folosesti un ulei de calitate.
La unele modele Diesel,pompa de vacuum este montata pe iesirea din alternator, la cele mai vechi este antrenata de o curea de transmisie(Vezi Opel, Peugeot).
Presiune de ulei primesc pentru ungere direct din rampa de presiune cu o duza de reducere a debitului.
Pompa de vacuum cade dupa un rulaj de peste 500.000-600.000km si asta de obicei la cei cu ghinion si care nu ingrijesc cat de cat motorul.
La benzinare ne-a blagoslovit Dumnezeu cu clapeta pe admisie si vacuum gratis din belsug.
La modelele noi , uleiul se schimba la 30.000km, si garantia de uzina acopera 160.000km.Schimbul de ulei la 8000km este o risipa de bani, atata timp cat folosesti un ulei de calitate.
La unele modele Diesel,pompa de vacuum este montata pe iesirea din alternator, la cele mai vechi este antrenata de o curea de transmisie(Vezi Opel, Peugeot).
Presiune de ulei primesc pentru ungere direct din rampa de presiune cu o duza de reducere a debitului.
Pompa de vacuum cade dupa un rulaj de peste 500.000-600.000km si asta de obicei la cei cu ghinion si care nu ingrijesc cat de cat motorul.
La benzinare ne-a blagoslovit Dumnezeu cu clapeta pe admisie si vacuum gratis din belsug.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Mentenanta uleiului din motor si pompa de vacuum
1. Schimbul de ulei la 8000 km este corect! Dar, se poate si la 30.000 km, am cateva exemple cu motoare ''bubuite' Sunt service-urile pline cu MC cu motoarele praf, mai ales pe partea de distributie...adrian scrie:Desigur ca sunt putine motoare Diesel pe aici.
La modelele noi , uleiul se schimba la 30.000km, si garantia de uzina acopera 160.000km.Schimbul de ulei la 8000km este o risipa de bani, atata timp cat folosesti un ulei de calitate.
La unele modele Diesel,pompa de vacuum este montata pe iesirea din alternator, la cele mai vechi este antrenata de o curea de transmisie(Vezi Opel, Peugeot).
Presiune de ulei primesc pentru ungere direct din rampa de presiune cu o duza de reducere a debitului.
Pompa de vacuum cade dupa un rulaj de peste 500.000-600.000km si asta de obicei la cei cu ghinion si care nu ingrijesc cat de cat motorul.
La benzinare ne-a blagoslovit Dumnezeu cu clapeta pe admisie si vacuum gratis din belsug.
2. Esti sigur ce afirmi cu pompa de vacuum ca este numai la Diesel? Sa ridice mana sus cine are pompa de vacuum pe motor
Re: Mentenanta uleiului din motor si pompa de vacuum
Uitasem de posesorii de Peugeot si Citroen, vorbeam de motoare adevarate, de Chrysler adica.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Mentenanta uleiului din motor si pompa de vacuum
Si de aceea o dai inainte cu 30.000 km la schimbul de ulei?!
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Mentenanta uleiului din motor si pompa de vacuum
Si bineinteles pompa de vacuum la R56 Generatia a II-a, renumitul motor "PRINCE" - varful tehnologiei din 2006
Motorul meu nu consuma "nici gram de ulei' : iar uleiul este ca "lacrima''
Motorul meu nu consuma "nici gram de ulei' : iar uleiul este ca "lacrima''
Re: Mentenanta uleiului din motor si pompa de vacuum
pana acum nu am vazut pompa de vacuum defecta ,zgomote la ea am auzit dar prb era la pompa de ulei care nu avea debit
.......ghost...
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Mentenanta uleiului din motor si pompa de vacuum
Sharpe scrie:pana acum nu am vazut pompa de vacuum defecta ,zgomote la ea am auzit dar prb era la pompa de ulei care nu avea debit
Pompa de ulei fara presiune lipsa ungere pompa de vacuum zgomote metalice frecare gripare rupere bolt pinion distributie avarie motor, acesta este TRASEUL DEFECTIUNII LA POMPA DE VACUUM