Salut,
Astazi am avut un r56s al unui amic din Bucuresti, auto care a fost in 3 service-uri privind nefunctionarea trapei electrice. De la trapa, masina a mai cumulat a doua defectiune la circuitul de cuplaj electromagnetic al compresorului AC, in service-ul nr. 2 . Problemele sau rezolvat in aprox. 1 ora. Trapa nu mai functiona deoarece nu mai avea prioritate de comanda din BC1(Body Control Unit), functioneaza pe protocolul K-bus( mesaje pe un singur conductor) si magistrala secundara la SHD(sunroof module). In cautarea defectiunii, in service s-au schimbat pozitiile sigurantelor fuzibile aflate in compartimentul motor, pentru circuitele pe care au fost montate. Astfel ca pe circuitul de cuplaj electromagnetic al compresorului, in loc de o siguranta de 30A a ajuns una de 20A, cea care are functie pe circuitul de aprindere, iar la aprindere a ajuns cea de 30A Circuitul electric pe AC intra in avarie dupa 15 min si continuu se schimba siguranta. Amicului i s-a dat rezolvarea de a schimba compresorul
Am identificat circuitele si cu acesta ocazie am facut si o legenda/ diagrama, legenda din interiorul capacului cutiei de sigurante nu prea iti spune multe, mai ales pentru cine nu este in tema/este ceva mai complicat sa identifice circuite. Aici este corespondenta sigurantelor/releelor/circuitelor cu foto din attachment. Legenda este valabila prin analogie si la alte variante de Mini Cooper.
1= 5A_ pentru memoria interna ECU
2=20A_circuitul de alimentare bobine de inductie, injectoare si Crankshaft Position Senzor (CKP) functie de baza pentru pornirea motorului
3= 15A_Camshaft Position Sensor (CPS) , cei doi senzori O2(Lambda) si solenoidul VANOS
4=15A_Senzorul de comanda pentru pompa de benzina de rezerva
5=5A_comanda releului pentru ventilatorul de racire motor
6=30A_modulul ABS/ASC
7=30A_circuitul cuplaj electromagnetic al compresorului de aer conditionat
8=30A_circuitul motor ventilator pentru aer cald si AC habitaclu, ventilatorul de racire al sistemului hidrauluic pentru directie
9=20A_circuit principal al stergatoarelor de parbriz
10=15A_Lampi stationare/pozitie
11=Releul comanda circuit lumini de CEATA
12_Releu circuit stergatoare fata (fast/slow)
13_Releu circuit ON/OFF stergatoare fata
14=40A_Siguranta circuit ABS/ASC
15=50A Siguranta pe contactul principal/cheie de contact/Ignition Switch
16=50A_Siguranta pentru modul principal (BC1) sau Body Control Unit asigura comanda circuitelor electrice si a echipamentelor interioare
17=50A_Siguranta pentru motor ventilator racire motor
18=50A_Siguranta principala motor ventilator caldura si AC
19=50A_Siguranta pentru modul principal (BC1) sau Body Control Unit asigura comanda circuitelor electrice si echipamentelor interioare
R1=Releu principal ECU
R2=Releu circuit motor compresor aer conditionat
R3=Releu circuit motor ventilator motor
R4=Releu circuit motor ventilator aer cald si AC
Numai bine si fara defectiuni la MC
UTIL_Sigurante fuzibile/Relee din compartimentul motor_R53s si...
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
UTIL_Sigurante fuzibile/Relee din compartimentul motor_R53s si...
Ultima oară modificat Sâm Feb 10, 2018 9:58 am de către dedant68, modificat 1 dată în total.
Re: UTIL_Sigurante fuzibile/Relee din compartimentul motor_R53s si...
bravo pt profesionalism cat despre ceilalti acest lucru face parte din ciclul "Dorel loveste din nou"
ducand masina in service te astepti sa ti-o repare si de fapt o strica mai tare...un singur lucru de "apreciat" ca nu au schimbat si pozitia motorului din fata in spate...sau nu o fi avut timp
ducand masina in service te astepti sa ti-o repare si de fapt o strica mai tare...un singur lucru de "apreciat" ca nu au schimbat si pozitia motorului din fata in spate...sau nu o fi avut timp
Drive safe and keep the wheels down
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: UTIL_Sigurante fuzibile/Relee din compartimentul motor_R53s si...
Indiferenta totala fata de client, practic in service se merge pe schimb masiv de echipamente/piese. Anul trecut a schimbat electromotorul pentru ca nu mai cupla. I-au spus la service ca 'nu se mai repara electromotorul la Mini Cooper, pentru ca este CAPSULAT
Re: UTIL_Sigurante fuzibile/Relee din compartimentul motor_R53s si...
din pacate acest fenomen este difuz mai peste tot in Europa, nu mai este ce a fost odata...
"plug&play" and go! sau varianta romaneasca "banii jos si ochii la usa"
pt niste amarate de cabluri/fise de bujii "m-au executat" repede motor de schimbat (probleme de chiuloasa/valve etc mult de lucru, costuri mari - avioane) si de atunci <<DiY>>(faci de unul singur) la greu si uite asa am devenit "montator low level"
este destul sa citesti restul devine distractie
"plug&play" and go! sau varianta romaneasca "banii jos si ochii la usa"
pt niste amarate de cabluri/fise de bujii "m-au executat" repede motor de schimbat (probleme de chiuloasa/valve etc mult de lucru, costuri mari - avioane) si de atunci <<DiY>>(faci de unul singur) la greu si uite asa am devenit "montator low level"
este destul sa citesti restul devine distractie
Drive safe and keep the wheels down
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: UTIL_Sigurante fuzibile/Relee din compartimentul motor_R53s si...
Asa este, mai ales ca este o masina 'simpatica' si lucrezi de placere la ea
Re: UTIL_Sigurante fuzibile/Relee din compartimentul motor_R53s si...
Foarte tare. Multumim frumos
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen