Problema radiator sau chiuloasa?

edsick95
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Mar Feb 20, 2018 12:07 am

Problema radiator sau chiuloasa?

Mesaj de edsick95 »

De curand am cumparat un mini cooper 2003, cand l-am cumparat nu am verificat uleiul la joja ca nu am avut cu ce sa sterg ,am verificat capacul sa vad daca are spuma sau untul acela care se formeaza in urma chiuloasei arse. Totul bine si frumos pana in seara asta cand am vrut sa-i fac un test sa o tin pornita pt. mult timp sa vad daca apar defecte si am observat ca nu are apa in vasul de expansiune ,am completat apa ,i-am dat drumul la motor si ies aburi incinsi din radiator ,la inceput nu baga caldura ,dupa ce a urcat apa la 90 grade ,a inceput sa bage si caldura in masina ,bun am tinut motorul asa cam 45 de minute ,iar dupa l-am oprit vazand ca tot iese aburi. Am verificat vasul si scazuse apa destul de mult iar... am verificat joja crezand ca apa se duce in motor si nivelul uleiului e deasupra la max, si curge dupa ce o scot cam 2-3 picaturi ... am citit ca iarna s-ar folosi un ulei mai subtire ,doar ca nu stiu ce sa zic ,apa sa se duca in motor sau doar se pierde pe la radiator ,mentionez ca pe capacul de la ulei nu e nici o spuma si nici in vasul de expansiune nu e pic de ulei ! Va rog ajutor E doar radiatorul gaurit sau e si chiuloasa !???
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Problema radiator sau chiuloasa?

Mesaj de MiniRC31 »

ai intrat prea repede in panica nu ai treaba de chiuloasa..."termenul de chiuoasa arsa" nu exista dar <<garnitura de chiuloasa arsa>> DA!

daca vezi ca iti scoate "aburi" din radiator cum ai ajuns la concluzia de garnitura de chiuloasa arsa?
Aburul se formeaza: apa(antigel) in contact cu "ceva incis" nu? deci in cazul tau motorul ....poate fi o pierdere la unul din furtunele "magistrala"(sa le spun asa) cele conectate la pompa ta de apa cat si radiatorul gaurit--> uita-te pe link-urile de mai jos

apa care "dispare" daca ti-ar intra la ardere fii sigur ca o vezi ca ai "o coada frumoasa alba" de nu ai cum sa o pierzi

pt partea cu ulei peste "maxim" vezi ca nu este indicat sa fie peste ca este echivalent sub minim

partea de ulei ca se "pune altceva" iarna "un altfel de ulei"(poate Unirea ca sa mai schimbam) --> filme de adormit copii ... la masina asta o singura conditie trebuie sa indeplinesti 5W30 ...restul de schimbat in 5k- 25k ramane la atitudinea ta.


uitat-te aici:
1.http://www.mymini.ro/myforum/viewtopic.php?f=12&t=3034
2. http://www.mymini.ro/myforum/viewtopic.php?f=12&t=3119
3. http://www.mymini.ro/myforum/viewtopic. ... tor#p59900
Drive safe and keep the wheels down
edsick95
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Mar Feb 20, 2018 12:07 am

Re: Problema radiator sau chiuloasa?

Mesaj de edsick95 »

Nu ma certa te rog , abia am cumparat masina nu stiu ce tip de ulei sa folosit... doar am citit ca iarna se foloseste unul mai putin vascos locuiesc in uk unde lumea ar tine cont de asa ceva m am speriat de garnitura de chiuloasa ca am ulei peste max si sm pierdut apa desi e si problema scaparii pe la radiator... deci? Mentionez iar ca la relanti la rece masina suna f bine si nu are intreruperi ,nici crema in blocul motor ... o fi scapat prostul prea mult ulei ? Nu vad nici pete de ulei pe motor specific ca nu a fost spalat si vasul de expansiune , apa din el e perfect curata!
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Problema radiator sau chiuloasa?

Mesaj de MiniRC31 »

edsick95 scrie:Nu ma certa te rog
nu te cearta nimeni te corectez :)
edsick95 scrie: unde lumea ar tine cont de asa ceva

parere personala: baliverne, cat am citit eu de Mini nu am vazut ca este indicat altceva "pe timp de iarna" de fapt nu am auzit-o la nici o marca

a pus prea mult ulei, daca ai putea sa cauti o pompa cu un furtun ce intra pe tubul de la joja (nu fortat) si sa mai scoti din el, ar fi excelent.

cazul tau ar fi simplu --> radiator de schimbat DAR inainte de toate trebuie sa incerci sa identifici "pe unde țâșneste" apa. ai grija la ochi (ambii)
Ultima oară modificat Mar Feb 20, 2018 1:39 am de către MiniRC31, modificat de 2 ori în total.
Drive safe and keep the wheels down
edsick95
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Mar Feb 20, 2018 12:07 am

Re: Problema radiator sau chiuloasa?

Mesaj de edsick95 »

Am vazut aburul excesiv venind din partea dreapta sus inde vine conectat furtunul e prins intr un colier destul de ruginit..mersi oricum daca vrei revin maine cu poze...
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Problema radiator sau chiuloasa?

Mesaj de MiniRC31 »

edsick95 scrie:Am vazut aburul excesiv venind din partea dreapta sus inde vine conectat furtunul e prins intr un colier destul de ruginit..mersi oricum daca vrei revin maine cu poze...
te asteptam cu foto, intre timp am uploadat o foto eu (pe acolo?)
Fişiere ataşate
pe aici iese abur???
pe aici iese abur???
Drive safe and keep the wheels down
edsick95
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Mar Feb 20, 2018 12:07 am

Re: Problema radiator sau chiuloasa?

Mesaj de edsick95 »

Da dar pe ala mai vine un furtun si din capatul furtunului prin radiator gen
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Problema radiator sau chiuloasa?

Mesaj de dedant68 »

Salut,
1. Daca nivelul de ulei este pana la maxim sau chiar pe linia de maxim nu este o situatie grava, este OK in limita superioara. Probabil ca fostul proprietar stia ca acest motor consuma si si-a luat masuri de precautie :mrgreen: . Sunt motoare de Mini Cooper care consuma 1 litru la 5000 km si atunci...
2. Lichidul de racire undeva se consuma sau se pierde...
Pierderi: furtune circuit principal/motor fisurate, furtune sa calorifer incalzire interior(verifica interiorul masinii)
Consum/ardere- garnitura chiulasa defecta(arsa, fisurata, etc), dar daca nu ai ulei in lichid, lichid in ulei, mai sunt cateva verificari:
-completeaza vasul de expansiune, motor pornit si verifici daca ai bule in vas( scapari de CO);
-teste de compresie pe cilindrii(service);
-test de CO in lichidul racire, este o solutie care se pune in lichidul de racire, daca aceasta isi schimba culoarea :arrow: ai CO in lichidul de racire din vas, se face la service, sau cumperi tu solutia si-l faci in garaj;
-aburi pe esapament;
Radiator infundat :arrow: supraincalzire pe circuit motor
Cum sunt furtunele circuitului principal? Sunt tari?
Avarii GRAVE_chiulasa fisurata sau un cilindru fisurat, sper sa nu ai asa ceva :!:

Numai bine,
Imagine Imagine Imagine
edsick95
Membru nou
Mesaje: 36
Membru din: Mar Feb 20, 2018 12:07 am

Re: Problema radiator sau chiuloasa?

Mesaj de edsick95 »

Salut ,apa sigur pierde pe la radiator ca ies aburi in timp ce e pornita ... ,doar ca imi era frica sa nu intre cumva si in motor ...bule nu am avut in vas de expansiune m am uitat atent la apa dupa ce am completat sa vad cum scade ,a scazut dupa ce am oprit motorul dupa ce sa depresurizat
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Problema radiator sau chiuloasa?

Mesaj de MiniRC31 »

dedant68 scrie:Sunt motoare de Mini Cooper care consuma 1 litru la 5000 km si atunci...

o precizare --> ala nu e motor in situatie normala de functionare (ala chiar are probleme) deja mi-am facut o idee despre W10B16A si daca treci peste 500ml /10k Km deja trebuie sa iti pui cateva semne de intrebare..
dedant68 scrie:2. Lichidul de racire undeva se consuma sau se pierde.....
Radiator infundat :arrow: supraincalzire pe circuit motor
Cum sunt furtunele circuitului principal? Sunt tari?
Avarii GRAVE_chiulasa fisurata sau un cilindru fisurat, sper sa nu ai asa ceva :!:
<<am scurtat>> scrii mult si detaliat dar si pe langa problema, de fapt nu pe langa dar il cam sperii si la felul cum scrii un nou posesor de Mini se impusca in picior ce "cazan" de masina este acest Mini

dai prea multe detalii tehnice in care un "om de rand" nu poate sa le faca si nu are in dotare atatea aparate, ar fi frumos sa avem un threat "cum te prinzi ca motorul tau prezinta defectiuni " -si aici se detaliaza cu garnitura de chiulosa, valve (etanseietate) pierderi de putere, semeringuri piston etc etc...

edsick95 scrie:apa sigur pierde pe la radiator ca ies aburi in timp ce e pornita ...
cazul de fata este extrem de simplu: ori racordul de radiator se "largeste" din cauza acelei cleme ruginite si presiunea iese pe acolo ori unele radiatoare pe partea de"IN" al antigelului pierdere. (vezi cazul meu in "radiatoare si problemele lor"
nu toate radiatoarele sunt turnate si o parte din ele au acel ștuț prins cu suruburi se poate pierde si pe acolo.
edsick95 scrie:,doar ca imi era frica sa nu intre cumva si in motor ...bule nu am avut in vas de expansiune m am uitat atent la apa dupa ce am completat sa vad cum scade ,a scazut dupa ce am oprit motorul dupa ce sa depresurizat
este logic dupa ce "ramai fara antigel" cu motor oprit sa vezi bule nu multe ca la acvariu..dar cate una este pt ca instalatia isi face aerisire singura..ce e drept in timp..
deci nu te agita pt nimic.

simplu ca buna ziua, schimba clema ruginita apoi vezi din nou
Fişiere ataşate
741982_x800.jpg
17117570489-M75.jpg
Ultima oară modificat Mar Feb 20, 2018 10:27 am de către MiniRC31, modificat 1 dată în total.
Drive safe and keep the wheels down
Scrie răspuns