Pagina 1 din 2

Pistoane uzate

Scris: Mar Feb 27, 2018 6:11 pm
de MINIR56
Buna dragilor!
Vi se pare ca acest piston este extrem de uzat/gripat/stricat incat sa nu mai poata fi folosit?

Re: Pistoane uzate

Scris: Mar Feb 27, 2018 6:12 pm
de MINIR56
MINIR56 scrie:Buna dragilor!
Vi se pare ca acest piston este extrem de uzat/gripat/stricat incat sa nu mai poata fi folosit?

Re: Pistoane uzate

Scris: Mar Feb 27, 2018 6:53 pm
de dedant68
Salut,
Greu de spus analizand numai foto. Regula de baza este masurarea parametrilor( diametru pe axa boltului, diametru pe axa perpendiculara pe axa boltului, diametrul canale segmenti) cu micrometru si comparat cu valori din manualul de reparatii. Daca sunt urme vizibile pe piston de uzura, normal de schimba.

Re: Pistoane uzate

Scris: Mar Feb 27, 2018 7:10 pm
de Sharpe
depinde si de mecanic ......uzura e pe bloc ,din experienta mea pistoanele se strica doar daca e spart sau biela e stramba si a batut pistonul in bloc....la MiNI Garaj nu am schimbat pistoane decat cu ocazia unui upgrade,dar s-a refacut blocul motor la cota 0 folosind pistoanele vechi cu segmenti noi

Re: Pistoane uzate

Scris: Mar Feb 27, 2018 7:38 pm
de MiniRC31
cum spunea Sharpe sau Dedan68, este greu de "decis" online, trebuie vazut si blocul motor daca are "daune" pt ca in prima foto se vad cateva zgarieturi (sau mi se pare)

cu ce ocazie "mecanicul tau" propune schimbarea pistonului/oanelor?

Re: Pistoane uzate

Scris: Mar Feb 27, 2018 7:53 pm
de MINIR56
Am programat schimbarea garniturii de chiuloasa care, aparent este arsa si ulterior, motorul fiind deja desfacut, mecanicul a hotarat sa mai desfaca putin sa vada in ce stare se afla ... si a constatat ca toate pistoanele sunt stricate...
in alta ordine de idei, ce ar trebui sa-i intreb ca sa-mi dau si eu seama daca intr-adevar trebuie sa le schimb pe toate urgent (cu tot cu segmenti si alte chestii) sau nu? Dupa investitia cu garnitura de chiuloasa, distributie si ambreiaj... mi-ar fi foarte greu sa mai fac si asta si as avea nevoie de un sfat

Re: Pistoane uzate

Scris: Mar Feb 27, 2018 8:02 pm
de dedant68
Ideal este testul de compresie. Se putea efectua inainte ca motorul sa fie desfacut, dureaza max. 10 min cu compresmetru. Acum cu ajutorul masuratorilor, verificare vizuala/optica. Tot ce se masoara trebuie comparat cu o grila de valori.

Re: Pistoane uzate

Scris: Mar Feb 27, 2018 8:11 pm
de MiniRC31
MINIR56 scrie:Am programat schimbarea garniturii de chiuloasa care, aparent este arsa si ulterior, motorul fiind deja desfacut, mecanicul a hotarat sa mai desfaca putin sa vada in ce stare se afla ... si a constatat ca toate pistoanele sunt stricate...
in alta ordine de idei, ce ar trebui sa-i intreb ca sa-mi dau si eu seama daca intr-adevar trebuie sa le schimb pe toate urgent (cu tot cu segmenti si alte chestii) sau nu? Dupa investitia cu garnitura de chiuloasa, distributie si ambreiaj... mi-ar fi foarte greu sa mai fac si asta si as avea nevoie de un sfat
cum iti indica dedant68: test de compresie dar in cazul motorului desfacut nu mai ai ce face.

trebuie sa vezi cum sunt peretii unde pistonul se misca... sunt semne de uzura? apoi se fac masuratori pe bloc

astea ti le-a scris si dedant68 :P

Re: Pistoane uzate

Scris: Mar Feb 27, 2018 8:24 pm
de dedant68
In ce limite ai avut consumul de ulei la motor :?:

Re: Pistoane uzate

Scris: Mar Feb 27, 2018 10:45 pm
de adrian
Dupa fotografie, chiar daca nu e prea buna-se pare ca pistoanele sunt compromise,probabil un motor supraincalzit care a produs dilatare excesiva a corpului pistonului si a provocat gripaje.Se pare ca si capul pistonului este afectat.Se pare ca si canalele de intoarcere ale gazelor sunt aproape uzate total.Deci piston care trebuie inlocuit.Daca intr-adevar am vazut bine, chiar daca nu ai uzura in blocul motor, prin inlocuirea segmentilor nu vei rezolva consumul de ulei si nici nu vei avea o compresie satisfacatoare.
Daca mecanicul are cu ce masura, ma refer la un micrometru de exterior si unul de interior si un ceas comparator, atunci poate da un verdict sigur.Daca alezajul blocului motor are ovalitate mai mare de 0.02mm sau diferenta de cota intre alezaj si cea mai mare cota a fustei pistonului este peste 0.06mm atunci motorul trebuie reparat integral.Un set complet de pistoane daca nu ma insel se ridica la undeva in jur de 1000Euro.Daca mai.pui si cuzineti de biela , alezare bloc motor , kit garnituri,reparatie chiulasa, ajungi la niste sume mari. Ar merita sa cauti un motor second hand care ajunge la 700-800Euro.