Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scrie răspuns
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

Gabriel, hai sa lamurim situatia deoarece explicatia ta "pluteste" ;)
Discutam privind din interior auto spre fata ( dreapta=pasager, stanga=sofer)
1. Rezervorul este impartit in 2 cavitati, in dreapra se afla kit-ul FILTRU, iar in stanga POMPA DE BENZINA
2. Pompa de benzina care este in cavitatea din stanga, trage benzina prin inferioara/jos si refuleaza prin tubul maro/sus in filtru ( acest tub maro se imbina cu tubul negru de la filtru)_vezi foto
3. Benzina este filtrata de catre elementul filtrant si este trimisa catre RAMPA DE COMBUSTIBIL prin iesirea superioara a filtrului.
4. Plusul de benzina din filtru( sau retur benzina pompa) este trecut din filtrul prin tubul alb in rezervor (dreapta) -conector albastru_vezi foto
5. Din conectorul albastru care este impartit in doua(tub de egalizare si retur) se leaga un tub de egalizare niveluri de combustibil din DREAPTA in STANGA, tub care se clipseaza sus pe pompa de benzina.
6. Returul din Regulatorul de presiune combustibil( se afla pe rampa) ajunge in rezervor, pe o alta cale. Practic din sistemul pompa-filtru nu este decat on iesire catre rampa.
7. Pompa este alimentata cu un conector cu 4 pini, un circuit este pentru alimntare solenoid pompa, iar al doile pentru setul de traductoare/indicatoare nivel combustibil ( ele lucreaza in egalizare de valori)
8. Intre traductor nivel pompa si traductor nivel filtru exita conector(foto)

:)
Si ca sa competez subiectul, rezistentele electrice ale celor doua traductoare variaza intre R min=19 ohm si R max=298 ohm ( nivel maxim benzina :arrow: plutitor ridicat max. si rezistenta electrica mica in traductor :arrow: indicatie bord maxima, si invers)

Bafta,
Fişiere ataşate
Fuel Pump r53s.jpg
Fuel filter R53S_2004.jpg
Imagine Imagine Imagine
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

salut!

capacul pompei mele este diferit. se vede si in fotografia trimisa de mine. furtunul de retur nu se conecteaza printr-un clips de capacul pompei ci prin mufare clasica. problema este ca diametrul furtunului e mai mare decat conexiunea din capacul pompei si prin urmare nu era conectat. dupa ce am facut o improvizatie si am conectat furtunul la capacul pompei masina mergea muuult mai bine . ma gandesc ca pompa mea a fost schimbata si nu a fost achizitionata una originala sau poate s-a comandat una care nu e de cooper S . difera pompele de comb intre cooper si cooper S?
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

Salut,

Nu returul se clipseaza, ci tubul de egalizare se clipseaza pe pompa ( pleaca din conectorul albastru si ajunge la pompa si clips!). Pompele sunt la fel din punct de vederea al dimensiunilor si forma ext, dar difera debitul ( 3 bar la Cooper si 3,5 bar la S ) la Generatia 1, dar difera la Generatia a II-a.
Si Siemens la fel, iar OEM care capac alb. Seriile pe R53 sunt in tabel.

Numai bine,
Fişiere ataşate
s-l500.jpg
R52 si R53 Cooper S pana la 7_2004.jpg
Pumps _Mini Cooper Gen 1.png
Imagine Imagine Imagine
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

Salut!
Am verificat iar pompa de benzina ,are codul 766 174 asa cum se vede in poza atasata, deci nici una din tabelul lui Dedant .
am scos alimentarea de la senzorul de frana si siguranta de la senzorii abs de la roti si masina merge mai bine,nu mai intrerupe dar nu dezvolta puterea care trebuie. Mai nou a inceput sa faca figuri la pornire. am curatat bobina pe conexiunea cyl 3 am curatat si fisa(ambele aveau urme de rugina) si parca merge mai bine , in sensul ca nu se mai balbaie asa tare la pornire. Maine dau jos iar pompa de benzina si o inspectez pana la ultima piulita, Sharpe zice ca pompa e pe duca...dar mie imi miroase a benzina nearsa pe evacuare. O sa verific si bujiile desi au 7 000 km...ma gandesc sa dau si rampa jos si sa arunc o privire/ curatare (un prieten a avut o problema similara cu rampa infundata si zicea ca avea aceleasi simptome ca si mine).daca tot sunt acolo o sa ma uit desi nu prea am ce vedea si la regulatorul de presiune...poate o fi blocat pe deschis...a avut cineva probleme cu regulatorul? A schimbat cineva? Care erau simptomele?
Am vazut pe net pompe de benzina de 4 bari,5 bari cam la acelasi pret cu cea originala de 3.5. A montat cineva o astfel de pompa? Pareri? Ce rost are pompa de 4 sau 5 bari daca regulatoarea e de 3.5? Se schimba la pachet pompa plus regulatoare de presiune mai mare? Stie cineva de posibilitatea asta? A facut cineva retrofit asa ceva?

mi se pune pe suflet cand vad ca nu merge cum trebuie, mai ales cand a mers aproape perfect cateva zile...nu mai suport...tre sa o scot la capat cumva...

va salut!
Fişiere ataşate
MINI.jpg
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

Salut,

1. Cifrele acelea de pe pompa reprezinta "part number" nu seria OEM/sau seria produs, pompa pe care o ai este OK pentru Cooper S. Trebuie sa masori presiunea de combustibil in rampa, apoi decizi ce faci.
2. Nu mai demonta alte repere care nu au nicio legatura cu functionarea motorului ( ECU - injectie sau ECU -ignition/aprindere)
3. De ce sa maresti presiunea in rampa de la 3,5 bar la 5 bar daca producatorul a stabilit 3,5 bar pentru Cooper S. Daca maresti presiunea in rampa vei avea un debit mai mare de benzina prin aceeasi sectiune a injectoarelor si timpul de deschiderea controlat de ECU, dar si pentru aceeasi "ignition" /aprindere. In final vei avea amestec combustibil nears in cilindrii :arrow: noxe :arrow: alte avarii sesizate de ECU si in final pierdere de putere :!: Ce vrei tu implica o alta harta a injectiei pentru ECU :!:
4. Daca demontezi repere si nu ai cu ce sa verifici ( aparate, scule, echipamente), apoi sa compari cu valori/parametrii de baza, practic nu vad rostul :!:
Imagine Imagine Imagine
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

.
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

https://www.motoringalliance.com/thread ... art.28286/

Las si eu asta aici pt Dedant. Deci exista valva regulatoare de presiune pe carcasa filtrului. :)
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

In doocumentatia tehnica a S-ului tau exista un singur REGULATOR de PRESIUNE COMBUSTIBIL, si acesta este montat in rampa :mrgreen: Ce prezinti tu pe filtru este un REGULATOR DE DEBIT, regleaza debitul pe retur. In plus, este o piesa inclusa in filtru, deci nu putem discuta ca reper separat ( asa au dedus si userii- vezi comentarii) se schimba filtrul de benzina sau pompa( dar in urma unor masuratori de debit benzina ) atunci cand RPC este in parametrii si nu este presiune in rampa la 3,5 bar. In foto este o presiune de 0,5 bar :!: "fault". Nici nu cred ca poti sa-ti dai seama ca acel regulator de debit este cauza :!: :?: Practic flitru este blocat cu impuritati si exista debit mare pe RETUR, nu si pe TUR si presiune mica in rampa :arrow: normal schimbam filtrul de benzina nu putem schimba un element al fitrului ;) Aceasta este explicatia corecta :)
Ai fost de fata cand s-a masurat presiunea de benzina in rampa :?:
Imagine Imagine Imagine
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

dedant68 scrie:In doocumentatia tehnica a S-ului tau exista un singur REGULATOR de PRESIUNE COMBUSTIBIL, si acesta este montat in rampa :mrgreen: Ce prezinti tu pe filtru este un REGULATOR DE DEBIT, regleaza debitul pe retur. In plus, este o piesa inclusa in filtru, deci nu putem discuta ca reper separat ( asa au dedus si userii- vezi comentarii) se schimba filtrul de benzina sau pompa( dar in urma unor masuratori de debit benzina ) atunci cand RPC este in parametrii si nu este presiune in rampa la 3,5 bar. In foto este o presiune de 0,5 bar :!: "fault". Nici nu cred ca poti sa-ti dai seama ca acel regulator de debit este cauza :!: :?: Practic flitru este blocat cu impuritati si exista debit mare pe RETUR, nu si pe TUR si presiune mica in rampa :arrow: normal schimbam filtrul de benzina nu putem schimba un element al fitrului ;) Aceasta este explicatia corecta :)
Ai fost de fata cand s-a masurat presiunea de benzina in rampa :?:
Salut!
Regulator de presiune e regulator de presiune. Ambele au fix acelasi principiu si fac acelasi lucru. Nu vreau sa scot le nimeni la tabla dar ala e regulator de presiune fix asa cum am presupus cand l-am vazut prima oara, inainte sa ma documentez despre el. Regulator de debit....ce sa vezi...este exact de ceea ce ma plangeam eu tot timpul, la full gaz nu aveam debitul necesar. Sa consider ca in sfarsit am gasit chestia care mi-a mancat ficatii de cand am luat masina?
Rememorand...masina mea a mers aproape perfect dupa ce am umblat la pompa de benzina si ce crezi ca s-a intamplat in timpul operatiunii? Am drenat presiunea din sistem...si ce se intampla atunci? Atunci se inchid complet regulatoarele de presiune. Dupa ce am remontat pompa si am conectat si furtunul de retur sau egalizare sau ce-o mai fi masina tragea de mirosea a pneuri frane si ambreiaj cand am ajuns acasa.
Daca dupa ce maine drenez iar presiunea de combustibil din sistem masina trage bine atunci e clar ca buba mea e una din doua, regulatorul de presiune din rampa de 3.5 bar sau regulatorul de presiune,supapa de siguranta sau regulator de debit din filtrul de benzina de 4.55.

Va salut!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

Salut,

Nu sunt de acord cu afirmatia ta ;) Regulatorul de debit nu este egal cu regulatorul de presiune, si cred ca am precizat mai sus.. debit ( volum raportat la timp) iar presiune ( forta raportata la sectiune). Un regulator de debit se monteaza pe tur / retur si este folosit cand este depasit debitul setat/arc de control. Regulatorul de presiune mentine presiune diferentiala constanta intr-un tub sau vana mai precis rampa de benzina, aici intervin si diferite sectiuni in traseul lichidului/benzinei (legea lui Bernoulli). Filtru de benzina+regulatorul de debit este introdus intr-un X volum de lichid/benzina si lucreaza raportat la un interval de timp ( Dt) cat timp functioneaza pompa de benzina. El trebuie sa mentina un debit setat pe TUR catre rampa de benzina, dar cand filtrul se colmateaza debitul pe tur scade si creste pe retur. Nu mai este cazul sa iesi la tabla :mrgreen:
Si, nu mi-ai raspuns la inrebarea mea anterioara :mrgreen: Eu ti-am precizat in primele posturi ...presiunea in rampa :!:

Numai bine,
Imagine Imagine Imagine
Scrie răspuns