Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scrie răspuns
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 196
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT » Lun Iul 02, 2018 12:08 pm

salutare!

chiar daca nu am mai intrat de mult nu inseamna ca am abandonat cautarile.
intre timp :
- am mai schimbat senzorul pedala frana la recomandarea lui Adrian - am simtit imediat o ameliorare insa nu a rezolvat problema total
- am curatat senzorii de ABS de la roti - iar am simtit o ameliorare insa tot nu a rezolvat problema total
- ieri am vrut sa verific senzorii de niovel din rezervor(unul din senzori e blocat pe full=> imi indica aiurea nivelul in rezervor) si mare mirare a fost cand am obs o conducta de benzina neconectata la pompa de benzina!!!! nu am putut sa imi dau seama prea bine asa ca am dat tot jos, pompa de benzina plus baterie filtru benzina(o sa revin cu foto) mi imi pare un furtun de retur din filtru(prin ceea ce din experienta mie imi pare o valvula de reglare presiune(regulator de presiune)se duce intr-o conexiune albastra(Sharpe zice ca ar fi valvula de sens))si se intoarce in carcasa pompei de benz in capacul superior.cand am desfacut am obs ca lipseste piese de conexiune intre capac filtru pompa si furtun(furtunul era mai gros decat conexiunea din capac) asa ca am improvizat o imbinare am remontat si am facut un test....EVRIKA
inainte nu puteam de pasi 160km/h acum am ajuns la 210 in treapta 5 , masina trage clar mult mai bine. am ajuns la 95% din ceea ce trebuie.
singura chichita care a mai ramas este cea legata de pedala, masina accelereaza mai repede la apasare pedala 90% de cat daca apas pedala la metal, ma gandesc sa nu fie ceva pe la clapeta de acceleratie...mai rumeg...
mi-as fi dorit din tot sufletul sa vin si eu la intrunire dar se pare ca nu pot ajunge :( deja renuntasem la Neversea dar am aflat imi vin musafiri din afara tarii si ar fi de porc sa plec de acasa.
de abia astept organizarea vizitei la mare de la care cu siguranta nu voi lipsi, poate pana atunci rezolv si ultima mica problema pe care o am(imi sta pe creier)

va salut!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 196
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT » Lun Iul 02, 2018 2:20 pm

Am revenit cu foto.
Fişiere ataşate
IMG_20180701_125306.jpg
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 619
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 » Lun Iul 02, 2018 7:39 pm

Bine ai revenit :mrgreen:
1. Pompa trage benzina prin filtru din partea stanga a rezervorului si-l trece in partea dreapta, apoi de aici este trecut prin regulatorul de presiune combustibil si este mentinut la 3,5 bar in rampa de presiune, iar de aici la injectoare. Regulatorul de presiune este montat in rampa nu in rezervor :!: , si are intrarea conectata la presiunea de benzina din rampa, iar si iesirea /RETURUL ajunge in zona din stanga rezervor, apoi de aici benzina trece printr-un sifon/supapa/valva unisens si ajunge iar in dreapta rezervor, s.a.m.d se repeta.
:!: Daca ti se verifica corect presiunea de benzina din rampa :arrow: problema ta era rezolvata cu mult timp in urma ;) . Imi amintesc ca ti-am pus intrebarea si ti-am trimis si foto unde se verifica, dar …
2. Referitor la aceleeratie, practic exista un sistem sensibil numit “Accelerator Pedal Position Sensor” sau PGW, unde de fapt sunt 2 senzori :!: Senzorii pedala de acceleratie sunt montati in cabina si sunti controlati si monitorizati de catre ECU privind pozitia pedalei de acceleratie, dar si viteza de miscare a pedalei.
Senzorul PWG foloseste de fapt doi senzori Hall cu diferite tensiuni si surse de tensiune independente pentru a asigura intrarile corespunzatoare. Senzorii unghiulari de tip Hall primesc o tensiune de 5V si semnalul de MINUS de la ECU. Astfel, PWG produce o tensiune liniara cand pedala este apasata de la 'ralanti' pana la 'full throttle'. Unul lucreaza de la 0,5-4,5V ( de la ralanti la ‘’full throtle”) pe cerintele soferului, iar al doilea intre 4,5 si 0,5 V si face o verificare de rutina pentru PGW.
In plus, PWG este monitorizat de catre ECU pentru ca citi unghiul pedalei de acceleratie si rata de crestere a acestui unghi in unitatea de timp. Cand pedala este apasata, semnalul trimis la ECU de catre senzorii Hall, este de valoare ridicata. Astfel, ECU va creste cantitatea de combustil injectata in cilindrii, de asemenea si avansul la aprindere 'ignition timing' dar va deschide si 'throttle valve' prin EDR. De asemenea, ECU face monitorizarea clapetei de admisie/ “throthe plate” prin cei doi senzori, semnalul de la primul senzor ( 0,5-4,5 V) este de baza pentru ECU , iar al doilea este de verificare total, sau o verificare in cruce ( vezi diagrama).
Este posibil ca primul sensor sa nu lucreze in parametri pe anumite secvente…dar se verifica cei doi pentru valorile de baza ;)
Un inginer de diagnoza de la BMW te poate rezolva usor cu o verificare a PGW ;)
Fişiere ataşate
PGW.png
PGW.png (34.36 KiB) Vizualizat de 1052 ori
Imagine Imagine Imagine

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 196
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT » Mar Iul 03, 2018 12:03 pm

salutare!

nu cred ca pompa trage benzina prin filtrul de benzina deoarece la mine furtunul (cel gri din poza) era deconectat si astfel pompa nu ar fi avut aspiratie. tind sa cred ca pompa are aspiratia prin sita de sub carcasa pompei de benzina si refularea in filtru(cand am deconectat furtunul negru era sub presiune), este putin ciudat insa asa cred ca este. dupa ce trece prin filtru cred ca se duce pe rampa de combustibil. tot pe carcasa filtrului de comb cred ca se afla si regulatoarea de presiune care are conectat furtun la valvula de sens si din valvula de sens furtunul gri care duce inapoi in aspiratia pompei. nu am avut timp sa ma documentez,discut doar de ce am observat cand am demontat/montat.din capacul filtrului de benzina pleaca un singur furtun catre rampa ceea ce imi intareste convingerea ca regulatoarea de presiune e pe carcasa filtrului si returul in pompa(totul petrecandu-se in interiorul rezervorului). daca regulatoarea de combustibil era pe rampa atunci furtunul de retur trebuia sa se vada dinspre rampa inapoi in unul din rezervoare, ceea ce nu e cazul aici.
in ceea ce priveste testarea corecta a pompei de combustibil aici cred ca procedura de testare nu avea cum sa gaseasca ceva in neregula. pompa asigura presiunea dar nu asigura debitul, m-am confruntat cu astfel de probleme la nava. neavand senzor de presiune si prin natura localizarii mufei de verificare este cvazi imposibil de verificat, doar daca se monteaza un senzor electronic si se pune masina pe dyno se putea depista. asa ca nu pot da vina pe BMW pt ca nu stiu daca o astfel de scula exista in dotarea lor.
in ceea ce priveste senzorul de pedala...el a fost verificat de Bavaria Baneasa si totul pare in ordine.
gandind retrospectiv...cand am dat jos catalizatorul mare sa il verific daca e infundat am obs ca am un Kat de toata jena,probabil o ieftinarie ordinara,mic in diametru , ma gandesc sa nu fie kat prea mic si sa imi faca backpressure pe evacuare astfel inrautatind schimbul de gaze in cilindru la sarcina mare .
oricum am pe lista de cumparaturi o galerie completa 4-1 cu kat sport , cand o schimb o sa vad daca se schimba ceva in comportamentul masinii.
oricum masina merge entuziasmant , de la ganduri de vanzare am trecut la liste de cumparaturi gen galerie evacuare, gume dunlop rt2, suspensii si probabil abia dupaia trec la partea cosmetica.

va salut!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3482
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de adrian » Mar Iul 03, 2018 1:52 pm

Filtrul de benzina din rezervor este montat pe retur.
Pedala se verifica destul de usor cu diagnoza.Se pot vedea, tensiunile, gradul de actionare in procente si trecerea din closed loop in open loop cu pedala la fund.Daca nu rezolvi, se poate incerca modificarea din soft asa invat la apasare de 90% pedala sa ai deschidere totala a clapetei de acceleratie si injectia sa intre in Open loop.La Open loop,cantitatea injectata nu mai este conditionata de prima sonda Lambda, injectia se face direct de pe harta de injectie si harta de corectie injectie.Aceste harti comanda injectia asa incat in closed loop AFR este 14,7, iar in open loop AFR de 11,5-11,7 pentru motoare supraalimentate.La aspirate, open loop AFR inseamna valori in jur de 12,5.Se foloseste un amestec mai bogat pentru a putea raci cat de cat calota pistoanelor in regim maxim si totodata pentru putere maxima, in dauna noxelor care sunt mai mari in open loop.
Desigur este posibil ca motorul tau sa functioneze cu un amestec mult prea bogat cu pedala la fund in open loop, ceea ce ducce la ezitari in functionarea motorului, posibil din cauza ultimului sw update facut la Bavaria.Eu nu as da vina pe clapeta si pedala, daca-mi aduc aminte bine, le-am testat la Calarasi si functionau corespunzator.Incearca un test fara filtrul de aer, aspiratie directa si vezi daca apare o modificare in bine.
Stoich.gif
Stoich.gif (4.96 KiB) Vizualizat de 1023 ori
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 196
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT » Mar Iul 03, 2018 2:11 pm

salutare Mr Adrian!

am facut impreuna verificarea la clapeta plus pedala de cel putin doua ori si aratau bine, tin minte din graficele scoase din soft.
am cerut expre si la Bavaria sa imi faca verificarile, au spus ca totul este in parametri. o sa ma duc la un electricianul recomandat de Sharpe ce a lucrat la Bavaria Constanta sa mai verifice inca o data desi putin probabil sa fie de acolo.o sa verific iar furtunasele de vacuum din caseta filtrului de aer(clapeta care se deschide la full gas)...poate poate...
ce parere aveti de varianta cu catalizatorul subdimensionat care cauzeaza backpressure pe galeria de evacuare afectand dinamica schimbului de gaze in regimuri inalte?
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3482
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de adrian » Mar Iul 03, 2018 2:28 pm

Gabriel CT scrie:..
ce parere aveti de varianta cu catalizatorul subdimensionat care cauzeaza backpressure pe galeria de evacuare afectand dinamica schimbului de gaze in regimuri inalte?
Nu cred, daca merge la 90%, este OK.Nu acolo este problema ta.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 619
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 » Mar Iul 03, 2018 2:47 pm

Gabriel CT scrie:salutare!

nu cred ca pompa trage benzina prin filtrul de benzina deoarece la mine furtunul (cel gri din poza) era deconectat si astfel pompa nu ar fi avut aspiratie. tind sa cred ca pompa are aspiratia prin sita de sub carcasa pompei de benzina si refularea in filtru(cand am deconectat furtunul negru era sub presiune), este putin ciudat insa asa cred ca este. dupa ce trece prin filtru cred ca se duce pe rampa de combustibil. tot pe carcasa filtrului de comb cred ca se afla si regulatoarea de presiune care are conectat furtun la valvula de sens si din valvula de sens furtunul gri care duce inapoi in aspiratia pompei. nu am avut timp sa ma documentez,discut doar de ce am observat cand am demontat/montat.din capacul filtrului de benzina pleaca un singur furtun catre rampa ceea ce imi intareste convingerea ca regulatoarea de presiune e pe carcasa filtrului si returul in pompa(totul petrecandu-se in interiorul rezervorului). daca regulatoarea de combustibil era pe rampa atunci furtunul de retur trebuia sa se vada dinspre rampa inapoi in unul din rezervoare, ceea ce nu e cazul aici.
in ceea ce priveste testarea corecta a pompei de combustibil aici cred ca procedura de testare nu avea cum sa gaseasca ceva in neregula. pompa asigura presiunea dar nu asigura debitul, m-am confruntat cu astfel de probleme la nava. neavand senzor de presiune si prin natura localizarii mufei de verificare este cvazi imposibil de verificat, doar daca se monteaza un senzor electronic si se pune masina pe dyno se putea depista. asa ca nu pot da vina pe BMW pt ca nu stiu daca o astfel de scula exista in dotarea lor.
in ceea ce priveste senzorul de pedala...el a fost verificat de Bavaria Baneasa si totul pare in ordine.
gandind retrospectiv...cand am dat jos catalizatorul mare sa il verific daca e infundat am obs ca am un Kat de toata jena,probabil o ieftinarie ordinara,mic in diametru , ma gandesc sa nu fie kat prea mic si sa imi faca backpressure pe evacuare astfel inrautatind schimbul de gaze in cilindru la sarcina mare .
oricum am pe lista de cumparaturi o galerie completa 4-1 cu kat sport , cand o schimb o sa vad daca se schimba ceva in comportamentul masinii.
oricum masina merge entuziasmant , de la ganduri de vanzare am trecut la liste de cumparaturi gen galerie evacuare, gume dunlop rt2, suspensii si probabil abia dupaia trec la partea cosmetica.

va salut!
Regulatorul de presiune combustibuil in rezervor :!: :?: cum ai ajuns la concluzia asta ;)
1.Regulatorul de presiune trebuie sa fie la momentul zero la varful presiunii din rampa.
2.Regulatorul de presiune controleaza cantitatea de combustibil ce se intoarce in rezervor/RETUR astfel incat presiunea in injectoare si mai exact, diferenta intre presiunea din rampa si cea din galeria de admisie, sa fie tot timpul constanta. Vezi foto pentru auto tau, practic la n+1 automobile se aplica ;)
Te las sa te documentezi cu circuitul de benzina, mai ales ca le ai demontate :) Nu are rost polemica pe functionari care au o logica beton :mrgreen:

Numai bine,
Fişiere ataşate
Rampa combustibil Mini Cooper S, R53, 2004.png
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 1939
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Sharpe » Mar Iul 03, 2018 7:28 pm

bine punctat :D
.......ghost...

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 196
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT » Mie Iul 04, 2018 12:00 pm

salutare!

am verif ce spuse de Dedant si are dreptate,regulatorul de presiune e pe rampa de comb.
daca tot eram in cautari am aruncat un ochi si dupa piesa de conexiune in furtunul de retur si carcasa su perioara a pompei de injectie, nu am gasit-o sub nici o forma :( la fel nu am gasit piesa din filtrul de comb de unde pleaca returul catre pompa.
zilele astea ma intalnesc cu electricianul de la bmw sa imi verifice senzorii de la pedala . va tin la curent.

bafta!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Scrie răspuns