Curatare supape admisie

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3335
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Curatare supape admisie

Mesaj de adrian » Lun Iul 02, 2018 2:34 pm

Pai cum sa arunci "jegul " in camera de ardere?????Se face curatirea pe fiecare cilindru cu supapele de admisie inchise,deci nici o sansa sa ajunga in camera de ardere.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 1795
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Curatare supape admisie

Mesaj de Sharpe » Lun Iul 02, 2018 3:11 pm

Dar de Decarbonizare motor ce părere aveți?
.......ghost...

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3335
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Curatare supape admisie

Mesaj de adrian » Lun Iul 02, 2018 3:51 pm

Sharpe scrie:Dar de Decarbonizare motor ce părere aveți?
Pai asta este dom' Neacsu decarbonizarea, de-coke, sau cum vrei sa-i spui. :mrgreen:
EGR nu are din cauza de prezenta Vanos in constructia motorului. :mrgreen:
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 477
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Curatare supape admisie

Mesaj de dedant68 » Lun Iul 02, 2018 5:21 pm

dmvlad scrie:Salut,

Iti raspund punctual.
1. Sigur are EGR, l-am si schimbat mai demult, este incastrat in capacul de tacheti. Motorul a aparut prima oara pe Mini in 2006 pe R56 si este identic cu al meu (sau 99% identic.. nu vreau sa intru in polemica pe asta).
Motorul meu merge destul de bogat (ma incurc aici cu termenii, prin asta vreau sa zic ca are mai multa benzina decat trebuie), zic asta deoarece evacuarile mele sunt negre. Din cate am inteles eu, pentru reducerea emisiilor (vorbesc strict pentru motoarele GDI) gazele nearse se recircula prin EGR si se arunca inapoi in admisie. Masina mea consuma cam 1l ulei la mia de km. Avand in vedere ca nu am pierderi de ulei vizibile pe nicaieri este rezonabil sa presupun ca acel ulei este ars in camera de ardere. Asta ar insemna ca uleiul circula si prin EGR si mai apoi se depune pe supape.

2. In afara de detonatii nu am alte erori in bord.

3. Curatarea cu CRC din cate am gasit pe net pare sa fie eficace, dar imi este frica sa nu fac vreo nefacuta cu catalizatorul. Mai exact eu arunc "jegul" de pe supape in camera de ardere. Este rezonabil sa spun ca nu tot ce cade de pe supape va fi ars. Deci pe supapele de evacuare vor iesi "sedimente" care vor fi aruncate in turbina si apoi mai departe in catalizator. Eh, si de aici ce se intampla? Aici e o dilema de-a mea.

Sistemul la care te referi si faci precizarea ca se afla pe motoarele R56, R55, motoare cu benzina, nu se numeste EGR (Exhaust Gas Recirculation), de fapt este banalul sistem de ventilare a carterului, sistem care se foloseste de ani buni la automobile :!: Practic este denumit “Crankase Ventilation”( foto 1) si asigura o legatura printr-un tub intre galeria de admisie (Inlet Manifold) si carter (crankcase). Sunt variante de Mini care in serie pe circuitul de ventilatie au o valva mecanica( membrana si arc), in niciun caz electrovalva/solenoid sau un sistem controlat de catre ECU ;) Valva are rolul de a mentine un vacuum controlat in carter, si astfel prin acel tub ( figura Mini) gazele cu ulei ajung sus in capacul axelor cu came /distributie, se condenseaza prin sistemul de dirijoare si trasee ( demonteaza capacul sa vezi forma) si astfel picaturile de ulei rezultate ajung in carter. Daca circuitul este defect, normal este un consum ridicat de ulei :!:
Acum referitor la EGR(foto 2), acesta este un sistem controlat de catre ECU prin intermediul supapei EGR pentru a permite gazelor arse sa intre in admisie si astfel sa scada semnificativ a emisiilor de NOx. Supapa EGR este cu actionare electrica cu motor electric de curent continuu sau cu actionare electro-pneumatica, aici este si un sistem de racire pentru gaze...in final cu totul alta “poveste”.
Fişiere ataşate
Crankase Ventilation_Mini Cooper.png
EGR.png
Ultima oară modificat Mar Iul 03, 2018 1:56 am de către dedant68, modificat 1 dată în total.
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 1795
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Curatare supape admisie

Mesaj de Sharpe » Lun Iul 02, 2018 11:20 pm

asta e....eu stiam ca exista in Bucuresti aparatura speciala si chiar un membru mymini a facut deja operatiunea...cost 150 lei....dar e un fasss
daca faci decarbonizare asta nu inseamna ca scapi de consum ulei
.......ghost...

Scrie răspuns