Subvirare - Mini R50

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 681
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm
Localitate: Iasi/Torino

Subvirare - Mini R50

Mesajde MiniRC31 » Lun Iun 25, 2018 9:03 am

Salut tuturor,

Pun o intrebare simpla: de ce subvireaza?

pana sa fi vazut un post al dl. Profesor referitor la bucsaraie punte spate/amortizoare nu prea dadeam importanta pt ca erau si alte lucruri mai importante de facut... asadar am decis sa schimb ambele amortizoare spate...
cele vechi spre surprinderea mea erau "originale" din 2003 produse de Delphi (deci de cand era masina) si au fost inlocuite cu Sachs...
cele vechi erau varza la propriu pt ca le puteai comprima cu mana si pt revenire faceau o cursa de 0.5cm

pana aici bine ... nimic complicat ca si interventie...multa atentie si respectarea manualului....

dupa toate aceste interventii m-am dus unde poate fi mai in siguranta --> pe pista si am notat un comportament destul de anapada cu amortizoarele noi ... si acela de subvirare si este necesara interventia de corectie a traiectoriei ... creaza destul de mult disconfort acest fenomen...pt ca are tendinta de derapare (parca s-ar contorsiona) si implicit pierderea controlului
precizez ca acest comportament se face simtit la curbe de tip S (manevrabilitate si stabilitate scazuta in manevre de evitare) si viteze superioare celor de 70 la ora ...cazul meu 80 Km/h masina doar cu sofer in ea, cand eram 4 in masina si amorizoarele originale (varza) masina se simtea excelent pe curbe
tin sa mai adaug ca fenomemul de subvirare apare fara sa pierd aderenta cauciuc/asfalt...

ce a fost schimbat pe puntea spate:
1. amortizoare Sachs - x2
2. bucse flanse + aparatori Sachs
3. busce bara stabilizatoare FebiBlistein
4. bielete antiruliu LEMFÖRDER

ce a fost schimbat pe puntea fata:
1. flansa amortizator dreapta LEMFÖRDER
2. bielete antiruliu LEMFÖRDER
Fişiere ataşate
GIF-2.gif
Ultima oară modificat Lun Iun 25, 2018 8:13 pm de către MiniRC31, modificat 1 dată în total.
Drive safe and keep the wheels down

Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 4
Mesaje: 397
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Subvirare - Mini R50

Mesajde SpOOk » Lun Iun 25, 2018 12:39 pm

Eu am schimbat tot la suspensie, aceeasi situatie cu amortizoarele vechi (inlocuite cu Billstein) si masina si-a schimbat complet comportamentul. Pur si simplu intru in viraje cunoscute cu viteze mult mai mari si nu clinteste. Iti recomand sa schimbi totul in pereche (flansa amortizor) si sa schimbi si amortizoarele fata, daca sunt tot cele originale (vor fi clar in aceeasi stare ca cele spate). Poti arunca un ochi pe ce am schimbat la mine in thread.
Fiind masina cu motorul si tractiunea pe fata, clar va avea un comportament de subvirare, care se corecteaza cu acceleratie de la jumatatea virajului incolo si bineinteles intrarea in viraj cu o viteza corespunzatoare.
Ce m-a uimit cel mai tare e ca daca intru f tare intr-un rond unde e asfalt mai neted si accelerez in viraj, masina incepe sa supravireze (fuge fundul in afara). E prima masina cu tractiune fata in care am observat asta.
MINI Cooper S R53 - 2004

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 681
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm
Localitate: Iasi/Torino

Re: Subvirare - Mini R50

Mesajde MiniRC31 » Lun Iun 25, 2018 3:30 pm

SpOOk scrie:Eu am schimbat tot la suspensie

pe spate s-a schimbat mai tot ce se putea, a mai ramas barele de torsiunde (dace le zice asa) si bucsele bratelor ..dar totusi cred ca nu e de acolo....

deja m-am orientat catre puntea fata unde urmeaza un rebuid complet a tot ce inseaman bucsa pe punte + amortizoare, le voi comanda curand (2 sapt) cu preferinta pe Sachs

pe fata am Blistein deci cumva au fost schimbate dar nu stiu cand si nici nu le-am verificat (greseala mea) o sa incep cu varianta "hâțâit" de masina si vom vedea...

ma astept sa am subvirare pt FWD dar nici chiar asa inca ma astept de la acest GOCart sa stea mai bine decat suvurile (nu are acelasi comportament Nissan Qashqai) aveam senzatia de balans puternic ca era sa numar cu lateralul stanga dalele unui paraped de beton

"fugitul fundului" cum ii zici la mine nu a dat senzatia asta pe prima curba (cea la stanga) ci doar pe revenire la dreapta (practic tipul de curba tip șicană in scurt)... cand defapt greutatea de pe dreapta trece pe stanga...si viceversa
nu a dat semne de rupere aderenta cu asfaltul de aceea m-a suprins putin ...comoprtamentul "necivilizat" al acestui GoCart.
cum am mai zis cu 4 oameni in masina statea beton nici un semn de balans sau subvirare...
Drive safe and keep the wheels down

Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 4
Mesaje: 397
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Subvirare - Mini R50

Mesajde SpOOk » Lun Iun 25, 2018 6:42 pm

La bara de torsiune cred ca trebuie sa schimbi doar bucsile. Nu-mi dau seama ce s-ar putea strica la ea, e o bucata de metal indoita.
Tu, acum am vazut, ai R50, care e mai moale din cate stiu ca un R53, de asemenea conteaza si talonul cat e de mare, dar da, ai dreptate, nu trebuie nicidecum sa ai balans asa mare.
Succes, trebuie sa mai mesteresti pe la suspensie.
MINI Cooper S R53 - 2004

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 474
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Subvirare - Mini R50

Mesajde dedant68 » Lun Iun 25, 2018 7:23 pm

Salut,

Cauza tehnica a subvirarii este unghiul de convergenta necorespunzator, si aici ma refer la un unghi de convergenta pozitiv care apare cand partile anterioare ale anvelopelor sunt mai apropiate. Iti spun din practica ca unghiul de convergenta pozitiv duce la subvirare in curbe. Si exact cum se intampla de obicei, cand se schimba bieletele fata si nu se regleza geometria rotilor, apar probleme(subvirarea este specifica tractiunii fata). Treci pe la un service si verifica geometria rotilor pe fata, dar si spate( toate service-urile au echipamnete profesionale), nu dureaza mai mult de 30 min. Tu ai facut o interventie complexa pe directie si stabilitate si se impune un astfel de "tratament". Pana atunci, ridica piciorul putin de pe acceleratie la intrare in curbe :!: o sa vezi ca fenomenul dispare.

Numai bine,
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 681
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm
Localitate: Iasi/Torino

Re: Subvirare - Mini R50

Mesajde MiniRC31 » Lun Iun 25, 2018 7:50 pm

SpOOk scrie: ai R50, care e mai moale din cate stiu ca un R53

Suspensiile sunt aceleasi :) pt cele 2 modele
talonul este de 45 ;)
205/45 R17

dedant68 scrie: Treci pe la un service si verifica geometria rotilor pe fata, dar si spate

in cazul asta termin tot ce am de facut si apoi voi trece pe la o geometrie desi nu trage stanga/dreapta ...... dar nu prea vad problema de unghiuri pe spate tinand cont ca il da acele bare de torsiune fixe ...cel putin asa o vad eu..
o verificare o sa ii fac in orice caz :)

in schimb cred ca m-am exprimat gresit...bielete se numesc cele din imagine?
Fişiere ataşate
bieleta.png
Drive safe and keep the wheels down

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 474
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Subvirare - Mini R50

Mesajde dedant68 » Lun Iun 25, 2018 8:06 pm

Bielete antiruliu
Dar tu ai mentionat pe fata bilete, aici sunt de directie si antirului.
Daca masina trage dreapta sau stanga, atunci este vorba de unghiul de fuga, dar nu este cazul tau. In schimb, daca faci geometria rotilor aceasta se face fata si spate.
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 681
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm
Localitate: Iasi/Torino

Re: Subvirare - Mini R50

Mesajde MiniRC31 » Lun Iun 25, 2018 8:11 pm

dedant68 scrie:Bielete antiruliu
Dar tu ai mentionat pe fata bilete, aici sunt de directie si antirului.
Daca masina trage dreapta sau stanga, atunci este vorba de unghiul de fuga, dar nu este cazul tau. In schimb, daca faci geometria rotilor aceasta se face fata si spate.


mda...asa este cand nu esti de meserie (dar se pare ca stiu putin mai mult aceasta masina decat mecanicul de la coltul blocului ) :D deci deaceea nu inteleg de unde acest comportament de "nălucă" daca nu "m-am" atins de unghiuri

ce a fost schimbat pe puntea spate:
1. amortizoare Sachs - x2
2. bucse flanse + aparatori Sachs
3. busce bara stabilizatoare FebiBlistein
4. bielete antiruliu LEMFÖRDER

ce a fost schimbat pe puntea fata:
1. flansa amortizator dreapta LEMFÖRDER
2. bielete antiruliu LEMFÖRDER
Ultima oară modificat Mar Iun 26, 2018 1:33 am de către MiniRC31, modificat 1 dată în total.
Drive safe and keep the wheels down

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 5
Mesaje: 474
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Subvirare - Mini R50

Mesajde dedant68 » Lun Iun 25, 2018 8:19 pm

Chiar daca montajele au fost facute conform manualului o sa vezi cand iti monteza capetele de citire pe roti si afiseaza valorile pe monitor. Au sisteme cu 8 camere CCD de inalta precizie. ;)
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 1783
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Subvirare - Mini R50

Mesajde Sharpe » Lun Iun 25, 2018 11:40 pm

da, clar pe fata ai prb
.......ghost...


Înapoi la “Probleme tehnice si solutii”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori