Pagina 2 din 2

Re: Subvirare - Mini R50

Scris: Mar Iun 26, 2018 7:21 am
de SpOOk
Corect, la geometrie nu m-am gandit.

Re: Subvirare - Mini R50

Scris: Mar Iun 26, 2018 11:50 am
de MiniRC31
teoretic daca ar fi geometria as fi avut varza(consumate) cauciucurile fata/spate interior/exterior.

eu inca elimin acest lucru...
dar cum am zis e teorie ...sculele de precizie pot fi factor decisiv.

Re: Subvirare - Mini R50

Scris: Mar Iun 26, 2018 1:47 pm
de dedant68
Eu nu zic de geometria directiei (centrarea directie si paralelogramele directiei) care este un capitol diferit de unghiurile rotilor (unghiul de cadere, unghiul de inclinare al pivotului, unghiul de fuga si unghiul de convergenta). Geometria directiei este afectata in cazul accidentelor frontale, laterale sau rasturnarea automobilului. In cazul tau este afectat un unghi in urma unor lucrari, si este normal o verificare. Este uzual/ se discuta mai simplu de "geometria directiei", dar teoretic si practic implica o alta abordare :)

Re: Subvirare - Mini R50

Scris: Mar Iun 26, 2018 2:39 pm
de AdrianTC
Mai mult ca sigur este de la geometria suspensiei si cea a directiei.

Re: Subvirare - Mini R50

Scris: Mie Iun 27, 2018 8:35 pm
de Danyutz
MiniRC31 scrie:teoretic daca ar fi geometria as fi avut varza(consumate) cauciucurile fata/spate interior/exterior.

eu inca elimin acest lucru...
dar cum am zis e teorie ...sculele de precizie pot fi factor decisiv.
Doar nu crezi ca-ti consuma gumele intr-un interval asa scurt. Nu mai fi gigi contra si dute fa-ti geometria, costa pana intr-o suta de lei, poti chiar sa o mai faci o data dupa ce-ti mai schimbi ce mai trebuie.

Orice interventie asupra suspensiei, directiei rezulta in reglarea geometriei - asta e 101.

Re: Subvirare - Mini R50

Scris: Joi Iun 28, 2018 1:13 pm
de MiniRC31
Danyutz scrie:
MiniRC31 scrie:teoretic daca ar fi geometria as fi avut varza(consumate) cauciucurile fata/spate interior/exterior.

eu inca elimin acest lucru...
dar cum am zis e teorie ...sculele de precizie pot fi factor decisiv.
Doar nu crezi ca-ti consuma gumele intr-un interval asa scurt. Nu mai fi gigi contra si dute fa-ti geometria, costa pana intr-o suta de lei, poti chiar sa o mai faci o data dupa ce-ti mai schimbi ce mai trebuie.

Orice interventie asupra suspensiei, directiei rezulta in reglarea geometriei - asta e 101.
noi discutam aici --> nu sunt gigel contra :lol: :lol: :lol: ..... nici nu iti imaginezi cate am invatat alaturi de voi si acum DiY ...cam practic "recumpar" masina asta ..dar nu ca m-as fi asteptat la altceva...

ma voi duce dupa ce schimb tot pe fata .... imi lipsesc amortizoarele si bucsele bratelor fata ... restul este "in stoc" si nu numai MiNi este in viata mea :D

va voi tine la curent ... nu scapati :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Subvirare - Mini R50

Scris: Lun Iul 16, 2018 8:06 pm
de MiniRC31
Am fost la geometrie azi ca deh tot aveam timp si am zis ca e timpul ca pacientul sa stie de ce sufera...

m-a cam luat cu dureri de cap sa vad datele ... pe monitor era ca totul rosu :lol: :lol: si ma uitam ca curca in lemne si cautam explicatii ...in fine
si am cerut sa imi explice acele valori si a zis ca stanga fata este prea inchisa, dreapta fata e in parametri cat decat apoi puntea spate nu respecta nici o valoare
spate stanga prea deschis
spate dreapta era inchis

sunt cuvintele ce mi le-au zis.. deci nu aruncati cu rosii.... :lol: :lol: :lol: si am atasat o foto prelucrata de mine sa ma exprim "mai tehnic" :D

ca tot o pregatim de vacanta ca deh... trebuie sa testam ce am facut pana acum :D

Re: Subvirare - Mini R50

Scris: Lun Iul 16, 2018 8:52 pm
de dedant68
Daca ti-a zis de 'inchis" si "deschis" inseamna ca s-a referit la unghiul de convergenta, adica este unghiul pe care il formeaza axa longitudinala a rotii fata de axa care uneste centrele puntilor fata si spate (axa de simetrie a automobilului). Daca axele sunt paralele, convergenta este "0". Daca axele nu sunt paralele si arata ca litera "V" :arrow: unghi de convergenta negativ, iar daca axele nu sunt paralele si descriu ceva de genul "/\", :arrow: unghi de convergenta pozitiv (TOE-OUT si TOE-IN in engleza). Unghiul acesta are mici si-l poti regla pe fiecare roata in parte. Acum, o convergenta inchisa ajuta pentru circulatia pe drum drept, dar dezavantajeaza la luarea curbelor, determina comportament subvirator. Si cand este mult inchisa, atunci se uzeaza anvelopele pe partea dinspre exterior a caii de rulare.
Si iti mai spuneam in primul post, ca degeaba faci fata, daca nu rezolvi SPATELE, poti face fata OK, dar mini cooper-ul va avea directia in functie de spate :mrgreen: , deci faci tot pachetul ;)

Re: Subvirare - Mini R50

Scris: Lun Iul 16, 2018 9:04 pm
de MiniRC31
dedant68 scrie:... deci faci tot pachetul ;)
au facut complet interventia fata/sapte...si au inceput cu spatele
dupa ce au desurubat au schimbat pozitia bucsei bratelor cam la asta s-au rezumat iar pe fata desigur bratul de directie reglat

nu am apucat sa o si testez dar vom vedea daca o mai face pe-a naravasa :D :lol: :lol:
teoretic unghiul inchis pe spate dreapta este posibila cauza a balansarii necontrolate a masiniii in "manevre de tip evitare"

Re: Subvirare - Mini R50

Scris: Lun Iul 16, 2018 9:19 pm
de dedant68
Eu le-am schimbat pe spate cand am schimbat si bucsile de la bara stabilizatoare. In viraje fortate, spatele "iesea" din traiectorie :mrgreen: Este putin de lucru la spate, mai ales daca schimbi numai bucsile, asa daca cumperi toata brida ( 280 lei/buc) este mai simplu.