Probleme motor in mediu umed

CSilviu
Membru nou
Mesaje: 6
Membru din: Lun Sep 05, 2016 2:48 pm

Probleme motor in mediu umed

Mesaj de CSilviu »

Salut, mi se aprinde check engine când ploua sau trec peste vre-o baltoaca, motorul incepe sa subtureze pentru o scurta vreme. Vre-o părere? Mini r50. Mulțumesc anticipat.
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Probleme motor in mediu umed

Mesaj de dedant68 »

Salut,
Sunt 3 sisteme care sunt monitorizate permanent de catre ECU, pe fiecare ciclu de functionare si continuu pe durata ciclului respectiv.
1. Senzorii de oxigen( senzorii Lambda).
2. Eficienta catalizatorului.
3. Sistemul de reutilizare a vaporilor.
Poti face o diagnosticare pentru a verifica erorile-Diagnostic Trouble Codes (DTC) stocate in ECU :!: si care te conduc catre posibila defectiune.
Circuitul electric aflat in partea inferioara a motorului si care poate intra in contact cu umiditatea ( ex. cand auto trece prin apa) este cel al " post O2 Senzor/al doilea senzor Lambda, conectorul este plasat jos, in stanga -privire de sub masina catre inainte. Verifica conectorul(etanseitatea), conductorul de la conector la sonda, dar si sonda la exterior. Daca circuitul electric este afectat :arrow: informatie eronata data de "Post O2 senzor" privind monitorizarea catalizatorului, dar si a primei sonde Lambda :arrow: ECU activeaza MIL la bord, iar motorul are o functionare necorespunzatoare. Tot esti aici, verifica si starea catalizatorului, dar si prima sonda Lambda( la fel conector, circuit, sonda) este putin mai sus de prima, practic inainte de catalizator. Vezi foto.
Ce ti-am spus mai sus, este o varianta... :!:
De asemenea, cred ca nu ai scut la motor :?: :!:
Numai bine,
Fişiere ataşate
Pozitionare senzori.jpg
Circuit electric O2.png
Conector O2.png
Imagine Imagine Imagine
CSilviu
Membru nou
Mesaje: 6
Membru din: Lun Sep 05, 2016 2:48 pm

Re: Probleme motor in mediu umed

Mesaj de CSilviu »

Mulțumesc pentru răspunsul bine detaliat, e posibil sa fie partea electrica sub motor, de exemplu cu câteva zile în urmă când era foarte cald deci nici vorba de umiditate in aer, trec peste o balta și motorul nu mergea mai mult de treapta 2 și 1900 turatii, check engine se aprinde, iar motorul își revine după o perioadă de mers așa. Check engine dispare după ce s-o fi evaporat apa cred.
Mersi mult foarte bine explicat.
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Probleme motor in mediu umed

Mesaj de MiniRC31 »

CSilviu scrie:Mulțumesc pentru răspunsul bine detaliat, e posibil sa fie partea electrica sub motor, de exemplu cu câteva zile în urmă când era foarte cald deci nici vorba de umiditate in aer, trec peste o balta și motorul nu mergea mai mult de treapta 2 și 1900 turatii, check engine se aprinde, iar motorul își revine după o perioadă de mers așa. Check engine dispare după ce s-o fi evaporat apa cred.
Mersi mult foarte bine explicat.
verifica cablurile indicate de dedant68, la tine acolo tind sa cred ca se creeaza scurt circuit de aceea te limiteaza si daca stau bine si ma gandesc ai probleme cu O2 post catalizator...doar aia te limiteaza in turatii
Drive safe and keep the wheels down
CSilviu
Membru nou
Mesaje: 6
Membru din: Lun Sep 05, 2016 2:48 pm

Re: Probleme motor in mediu umed

Mesaj de CSilviu »

Mâine mă duc in service, m-am uitat puțin sub ea, și într-adevăr scutul lipsește iar firele de la catalizator nu cred că arată prea bine. https://ibb.co/ceO2bo
https://ibb.co/b2MoGo
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Probleme motor in mediu umed

Mesaj de dedant68 »

Daca se constata probleme de izolare electrica a conductoarelor fata de caroserie/conector fisurat/contacte slabite/conexiune electrica sonda O2, etc. service-ul iti schimba sonda secundara. Un caz particular ar fi daca izolatia conductorululi este afectata :arrow: izolare si introducere in tub protector, dar nu se mai practica asa ceva la service. Este un "Do It Yourself" ;)
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Probleme motor in mediu umed

Mesaj de MiniRC31 »

CSilviu scrie:Mâine mă duc in service, m-am uitat puțin sub ea, și într-adevăr scutul lipsește iar firele de la catalizator nu cred că arată prea bine. https://ibb.co/ceO2bo
https://ibb.co/b2MoGo
nu imi place punctul ala ...de aici mi se pare o gaura...unde umezeala poate intra!!!

dar cazul tau este simplu de detaseaza borna minus "-" de la baterie apoi se desfac cele 2 lambda si se verifica circuitul (firele) ca e posibil sa fie ciupite de timp si caldura...
apoi se izoleaza ...daca "ochiometric" nu au nimic firele se vor verifica continuitatea acestor senzori...dar nu cred ca senzorii sunt busiti ci scurt pe fir
Fişiere ataşate
IMG_20180709_095311.jpg
Drive safe and keep the wheels down
Scrie răspuns