All about LEDs
Scris: Mar Iul 24, 2018 10:16 pm
Salut,
Este dificil si de cele mai multe ori costisitor, identificarea pe piata de surse de iluminare/becuri de tip LED care sa intruneasca mai multe conditii:
-putere electrica redusa;
-dimensiuni adaptabile soclului de fixare in far sau lampa si lungimea totala a LED-ului;
-temperatura de culoare (6000 K - maximum admisa de standardul european);
-flux luminos de valoare ridicata (lumeni/lm);
-durata mare de functionare (30.000-50.000)ore;
-tehnologie de fabricatie ( SMD, COB, Micro LED sau cele produse de CREE din SUA);
-fara aparitia de eroare de sursa de lumina defecta in bord( eroare de bec ars in bord);
Piata este invadata de sute de variante de LED-uri, cele mai multe produse in China . De asemenea, cele mai multe genereaza "eroare de bec ars" (chiar daca se vand sub reclama ca nu genereaza eroare) datorita puterii electrice reduse consumate calculatoarele de bord semnaland existenta unui bec ars prin eroarea specifica. Problema se poate rezolva prin introducerea in circuitul LED-ului a unui resistor/anulator de eroare care mareste puterea consumata si calculatorul anuleaza eroarea. Daca rezistorul nu este corect ales, puterea totala consumata de LED + rezistor devine importanta si scopul de a obtine un consum redus de energie nu mai este atins. In plus, apar probleme legate de incalzirea locala si pozitionare a rezistorlui in incinta farului/lampii. Sunt producatori care introduc in circuitul interior al LED-ul un resistor de o valoare limita/prag si care induce calculatorului un consumator de bariera ( cel mult 60% fata de consumul real/initia) si eroarea nu este afisata in bord, depinde de tipul de calculator si magistrala CAN BUS. Dupa mai mute cautari si probe am identificat un tip de LED-ri( tip CAN BUS) care se pot monta in lampile spate ( pozitie si semnalizare) inlocuind becurile cu incandescenta/halogen de 21 W ( soclu BA15S/pini diametral opusi ). LED-ul prezita tehnologia SMD( 70 lm/ 1 Watt) cu un flux luminos de 650 lm si o putere de 9,2W. Prin comparare, becul cu incandescenta inlocuit din lampa avea o putere de 21W si un flux luminos de 300 lm, practic am dublat fluxul luminos, am scazut puteea consumata de 2, 2 ori pe sursa de lumina si am marit durata de functionare la 50.000 ore. In continuare se vor inlocui toate sursele clasice de lumina/becuri, cerinta calitate pret este de baza, fara eroare in bord si fara circuite/componente suplimentare .
Numai bine,
Este dificil si de cele mai multe ori costisitor, identificarea pe piata de surse de iluminare/becuri de tip LED care sa intruneasca mai multe conditii:
-putere electrica redusa;
-dimensiuni adaptabile soclului de fixare in far sau lampa si lungimea totala a LED-ului;
-temperatura de culoare (6000 K - maximum admisa de standardul european);
-flux luminos de valoare ridicata (lumeni/lm);
-durata mare de functionare (30.000-50.000)ore;
-tehnologie de fabricatie ( SMD, COB, Micro LED sau cele produse de CREE din SUA);
-fara aparitia de eroare de sursa de lumina defecta in bord( eroare de bec ars in bord);
Piata este invadata de sute de variante de LED-uri, cele mai multe produse in China . De asemenea, cele mai multe genereaza "eroare de bec ars" (chiar daca se vand sub reclama ca nu genereaza eroare) datorita puterii electrice reduse consumate calculatoarele de bord semnaland existenta unui bec ars prin eroarea specifica. Problema se poate rezolva prin introducerea in circuitul LED-ului a unui resistor/anulator de eroare care mareste puterea consumata si calculatorul anuleaza eroarea. Daca rezistorul nu este corect ales, puterea totala consumata de LED + rezistor devine importanta si scopul de a obtine un consum redus de energie nu mai este atins. In plus, apar probleme legate de incalzirea locala si pozitionare a rezistorlui in incinta farului/lampii. Sunt producatori care introduc in circuitul interior al LED-ul un resistor de o valoare limita/prag si care induce calculatorului un consumator de bariera ( cel mult 60% fata de consumul real/initia) si eroarea nu este afisata in bord, depinde de tipul de calculator si magistrala CAN BUS. Dupa mai mute cautari si probe am identificat un tip de LED-ri( tip CAN BUS) care se pot monta in lampile spate ( pozitie si semnalizare) inlocuind becurile cu incandescenta/halogen de 21 W ( soclu BA15S/pini diametral opusi ). LED-ul prezita tehnologia SMD( 70 lm/ 1 Watt) cu un flux luminos de 650 lm si o putere de 9,2W. Prin comparare, becul cu incandescenta inlocuit din lampa avea o putere de 21W si un flux luminos de 300 lm, practic am dublat fluxul luminos, am scazut puteea consumata de 2, 2 ori pe sursa de lumina si am marit durata de functionare la 50.000 ore. In continuare se vor inlocui toate sursele clasice de lumina/becuri, cerinta calitate pret este de baza, fara eroare in bord si fara circuite/componente suplimentare .
Numai bine,