Sistem de franare Mini R50 [Reparatie etriere] / [REZOLVAT]

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Sistem de franare Mini R50 [Reparatie etriere] / [REZOLVAT]

Mesaj de MiniRC31 »

Salut tuturor,

incerc sa identific un cod pt un kit de reparatie a etrierelor spate pt un Cooper R50 dar fara succes, se pare ca BMW pune la "dispozitie" intregul etrier ce mi se pare un pic cam mult.

ma intereseaza un cod al pistoanelor pt ca presupun ca acolo este vorba doar de piston, un O-ring si garnitura ce imbraca pistonul...nu prea inteleg ideea de a achizitiona etrierul intreg.

Stanga spate aproape blocat si dreapta mai putin :)
Ultima oară modificat Dum Aug 19, 2018 12:12 pm de către MiniRC31, modificat de 2 ori în total.
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Sistem de franare Mini R50

Mesaj de MiniRC31 »

am gasit un kit de la ERT sau de la AUTOFREN SEINSA
ce recomandati?
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Sistem de franare Mini R50

Mesaj de adrian »

Asta este codul EAN pentru piston etrier spate.
5705444204476, cauta pe net dupa codul asta
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Sistem de franare Mini R50

Mesaj de MiniRC31 »

mi se pare un pic ciudat, codul dat de tine este corect si OE(BMW) imi dau un pret de 30Euro (doar pistonul - 1 buc)

in schimb kitul AfM gasit nu e mai mult de 18 euro si cumprinde tot ce se vede in foto2.

ca tot imi da teme de vacanta MiNi-ul as dori sa stiu urmatoarele:

1. ce tip de ulei este necesar?
2. cati litri?

si daca ma apuca fantezia de a schimba si racordurile flexibile (furtunele) de frana pe fata (unul este crapat de vreme DAR nu pierde) cum "opresc" eu pierderea de ulei din sistem vazand ca racordul urmator este din teava metalica?

intre timp caut pompa asta pt aerisirea sistemului de franare (foto1)
Fişiere ataşate
Pompa aerisire sisnte de franare
Pompa aerisire sisnte de franare
KIT reparatie Etrier spate Mini R50
KIT reparatie Etrier spate Mini R50
kit.jpg (13.2 KiB) Vizualizat de 5434 ori
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Sistem de franare Mini R50

Mesaj de Sharpe »

E bun kitul de reparație, instalația de frânare are 1 L de lichid Frana
.......ghost...
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Sistem de franare Mini R50

Mesaj de MiniRC31 »

Multumesc pt informatii au fost super pretioase ceea ce imi consolideaza informatiile culese ! :ugeek:

si daca tot desfacem .... sa o facem cum trebuie

vom schimba:
a. servofrana (o problema mai veche iar acum ca deh trebuie reparate etrierele spate o sa le facem pe toate) -1buc

comandat:
1. ERT Kit reparatie etrier fata - 2 buc
2. ERT Kit reparatie etrier spate - 2 buc
3. VAICO flexibil frana axa fata, 565mm - 2 buc
4. VAICO Lichid de frana - 2 liri (produs in Germania)

nu cred ca va trebuie traducere pt specificatia lichidului de frana, se pare ca intruneste media ceruta de Mini/BMW

Specificazione: FMVSS 116 DOT 3, FMVSS 116 DOT 4, ISO 4925 Class 4, SAE J 1703 / J 1704
Intervallo di sostituzione consigliato [anni]: 2
Intervallo di sostituzione consigliato [km]: 40000
Punto d'ebollizione umido [C°]: 180
Punto ebollizione a secco [C°]: 260
Tipo confezione: Bottiglia
Qualità: DOT 4+
Proprietà chimiche: sintetico
Specifica secondo DOT: DOT 4

sa ajunga piesele si sa incepem tetrisul!
Fişiere ataşate
kit front.jpg
kit front.jpg (13.04 KiB) Vizualizat de 5410 ori
kit.jpg
kit.jpg (13.2 KiB) Vizualizat de 5410 ori
flexibil.jpg
vaico.jpg
vaico.jpg (25.65 KiB) Vizualizat de 5410 ori
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Sistem de franare Mini R50 [Reparatie etriere]

Mesaj de MiniRC31 »

Salut din nou!

tin sa precizez inca de la inceput ca multumesc lui Adrian pt "remote Suport-ul" :ugeek: dat, au fost folositoare enorm de mult sugestiile lui pe parcursul interventiei.

vreau sa impartasesc din cele intampinate in interventia facuta de mine pe sistemul de franare:

cum am mai zis-o acum vreo 2 ani pe acest forum la mine servofrana "fâșâia" in timpul mersului iar cu cat ii "dadeam" mai tare (viteza) cu atat mai tare se auzea.... sa ii spunem ca era destul de deranjant intr-o calatorie pe autostrada de 400 km....

se pare ca am inteles de ce facea acest lucru...pt ca in "plăcinta" aia de servo-frana sunt 2 camere una "cea mai mare" orientata catre motor ce creaza vacumul si o camera mai mica catre pedala reglata de o supapa (tot membrana) iar acea supapa se pare ca nu se inchide perfect dupa ce tot sistemul revine la punctul "zero"...supapa aia nu se repara "usor" ci la nivelul nostru de useri se schimba servo-frana integral.

asadar am schimbat servofrana 1buc, cu destui nervi si cercuri facute in jurul masinii... in fine am reusit!!! :shock:

a. servofrana -1buc
b. reparatie etriere
b.1. ERT Kit reparatie etrier spate - 2 buc --> nu m-a multumit "aproape deloc" kitul ERT, de ce? simplu...pt ca in afara de O-ringul ce captuseste pistonul de frana, cel ce "imbraca" pt protectia acestuia de praf nu se incastra ca cel original si a trebuit sa aplic principii neortodoxe pt ca ganitura exterioara (protectie praf) sa "imbrace" etrierul....etrierele spate nu sunt asa "simple" ca cele fata si aici ma refer la constructuie in interior este o specie de surub (melc) filetat iar in spatele lui este "toata gaselnita" acestui sistem, acum mi-am dat seama de ce multi mecanici prefera schimbatul etrierului intreg si nu il repara
1. ca timp de executie (dar acest motiv nu este unul intemeiat pt un mecanic care se respecta)
2. migaleala de care e nevoie sa refaci puzzel-ul..

deci ca concluzie tind sa cred ca kitul AUTOFREN SEINSA este indicat pt etriere spate.(voi comanda un alt kit de la Autofren sa vedem diferentele)

b.2. ERT Kit reparatie etrier fata - 2 buc --> nu cunosc motivul pt care nu au livrat ERT si au livrat AUTOFREN SEINSA dar se pare ca cel din urma era cel dorit si s-a potrivit ca o manusa pe OEM, fara nici o bataie de cap si nici o "inventie romaneasca"

de aceea am zis la etriere spate ca ERT s-ar putea sa nu fie compatibil cu Mini si sa se comande direct AUTOFREN SEINSA

PS: ERT si AUTOFREN SEINSA are in detalii scris ca este compatibil cu sistemul de franare ATE..de aceea in prima faza nu aveam motive de ingrijorare.

c. VAICO flexibil frana axa fata, 565mm - 2 buc --> am schimbat tuburile flexibile de frana fata si nu am "avut" impedimente. masina gandita excelent.

motivul schimbarii a fost ca unul din furtune (SX fata) camasa exterioara era crapata si am zis ca schimbam in pereche....ca nu umblu in fiecare zi la frane :lol: :lol: :lol:

d. VAICO Lichid de frana - 2 liri (produs in Germania) --> pot sa reconfirm cele spuse de voi (Adrian & Sharpe) ca in sistemul de franare intra mai putin de 1litru de lichid chiar cu sistemul "gol" deci nu va ambalati asa tare in a cumpara 2 litri ca nu trebuie, in cazul meu am aplicat metoda "sa fie decat sa trebuiasca" :lol: :lol: :lol:

AERISIREA SISTEMULUI de franare:

pt inceput am folosit o pompa manuala si sincer operatia a fost destul de usoara....dar tin sa precizez ca nu a fost destul deoarce dupa umplerea sistemul de frana cu lichid aveam pedala inca moale... iar frana o simteam dupa a 2-a jumatare din cursa...aici un factor decisiv a fost #Adrian unde a zis scurt "insista nu ai aerisit bine" asadar am trecut la varianta manuala .... cea de 2 persoane implicate ....una la pedala si muncitorul (eu) la aerisit etriere...

operatia manuala s-a incununat de succes pt ca acum la pedala maxima de la 40-80km/h la 0 imi lipeste fata de volan si sare ABS-ul pe asfalt uscat deci este ok si simt ca am frane.... OLé :lol:

mai urmeaza schimbat cabluri frana de mana.....stanga spate (cablul este intepenit) si daca tot schimbam cablul de frana stanga o sa schimbam si dreapta....ca deh MIni se vrea nouă nouță :lol: :lol: :lol: :lol:

deci keep close in curand pe ecrane :lol: :lol: revenim

Succes tuturor!
Fişiere ataşate
foto 3.JPG
foto 2.JPG
foto 1.JPG
foto 3.JPG
foto 1.JPG
etrier spate Mini Cooper R50
etrier spate Mini Cooper R50
Drive safe and keep the wheels down
Dodos
Membru nou
Mesaje: 2
Membru din: Lun Sep 24, 2018 5:38 pm

Re: Sistem de franare Mini R50 [Reparatie etriere] / [REZOLVAT]

Mesaj de Dodos »

Salut! Care sunt simptomele ce necesita reparataia sau inlocuirea etrierelor? Tocmai am mostenit un R50, si dupa o ce am inlocuit discurile fata-spate si placutele aud un troncanit persistent la denivelari pe puntea spate, iar cei din service mi-au spus ca ar terbui sa inlocuiesc etrierele sau, citez, '' merge si asa''.
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Sistem de franare Mini R50 [Reparatie etriere] / [REZOLVAT]

Mesaj de dedant68 »

Posibil ca zgomotul sa fie cauzat de uzura bucsilor de la bara de torsiune.
Vezi aici
http://www.mymini.ro/myforum/viewtopic.php?f=12&t=3151
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Sistem de franare Mini R50 [Reparatie etriere] / [REZOLVAT]

Mesaj de MiniRC31 »

Dodos scrie: Lun Sep 24, 2018 6:03 pm Salut! Care sunt simptomele ce necesita reparataia sau inlocuirea etrierelor? Tocmai am mostenit un R50, si dupa o ce am inlocuit discurile fata-spate si placutele aud un troncanit persistent la denivelari pe puntea spate, iar cei din service mi-au spus ca ar terbui sa inlocuiesc etrierele sau, citez, '' merge si asa''.
..pai e cam simplu..sa incepem cu inceputul....

schimbat discuri + placute nimic suspect in prima faza .... mers in autostrada 130km (sa dam viteze legale) cu piscat frana un pic mai serios ai senzatia ca una din rotile spate iti ajunge in fata ....adica un tras mai puternic pe o parte...cu senzatie de drift :D asta in momentul in care vorbim de rectiliniu

de fapt acolo ce se intampla ..in momentul franarii unul din cei 2 cilindri ajungeau mai repede sa franeze decat celalalt

pus masina pe jack-uri (capre/suporti de sustinere).. testarea rotilor:
fata se invartea normal iar spatele una din roti (dreapta spate) intepenita...o alta situatie ce mi-a dat de gandit a fost mersul in marsarier pana sa se invarta roata se ridica putin de fund.. impresia care ti-o da frana de mana trasa...care in cazul de atunci nu se punea...

in orice caz eu nu as fi platit o suma intre 60-150euro pe etrier (la schimbat) daca kitul costa doar 17-18euro restul e fix nimica toata...cel mai importat la etrier este ca circunferinta interioara etrierului sa nu fie zgariat etc ce poate duce la pierdere de lichid de frana "fara sa vezi" dar si la blocarea miscarii cilindrului...

cazul tau este extrem de simplu "trosnitul" pe verticala este din bucsele barii stabilizatoare cat si barilor antiruliu
ceea ce te intereseaza pe tine este din link-ul dat de dl.profesor postul din data Joi Ian 25, 2018 10:14 pm

succes!
Drive safe and keep the wheels down
Scrie răspuns