Catalizator&consum imens.

Anonim Anonim
Membru nou
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Ian 13, 2018 11:07 am

Catalizator&consum imens.

Mesaj de Anonim Anonim »

Salut.
Vă rog să mă ajutați căci am ajuns la capătul puterilor.
Mini One 2007, 1.4 benzină.
Mi s-a aprins în bord “check engine”, mă duc la service știind că am probleme cu sonda lambda cea de după catalizator.
Un consum imens, 10..la un mers decent, nu merg agresiv.
Am citit și mulți spun că acest consum este de la sondă.
Totul bine și frumos gândindu-mă ca schimb sonda si o sa fie paradis, dispare eroarea și o să am și un consum de 7..până când ajung la service și mi se spune că am eroare de catalizator!
Dă-o-n Doamne iartă-ma..ghinion pur.
Acum vă întreb disperat, de la ce dracu este consumul ăsta exorbitant care mi-a mâncat zilele? Mă interesează strict consumul.
De la catalizator cum mi s-a zis la service sau de la altceva?
Mâine vine uleiul cu care trebuie să completez de la LM și mi s-a zis fe la service că dacă completez si ma duc 20-30km pe autostradă in ture mari există șansa să desfund catalizatorul și să scap de eroare. Așa o fi?
Vă mulțumesc frumos.
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Catalizator&consum imens.

Mesaj de dedant68 »

Salut,
Consumul de ulei/ discutia anterioara trebuie sa-ti dea de gandit :!:
Bujiile uzate, supapele de evacuare arse, neetansarea sistemului piston-cilindru permit combustibilului nears si uleiului sa intre sistemul de evacuare, unde se aprind in convertorul catalitic si distrug materialele rare prin topire sau faza mai putin agresiva-infundarea catalizatorului. Un sistem de aprindere ineficient/bujii uzate sau energie camp electric de descarcare slab poate provoca aceeasi problema. Siliconul de la garnituri/etansari care scapa in admisie sau antigelul care ajunge in baia de ulei si pe urma in procesul de ardere, la fel, sunt inamicii catalizatorului.
Variante de desfundare:
-da, turatii de 4000-5000 si 130 km/h pe autostrada;
-introducerea de substante de curatare in benzina( ceva eficient/recomandat-sunt in comert);
-suflare cu are comprimat, dar faza initiala cand sunt depuneri de funingine/mentenata;
-fiert in apa cu solutii tari( soda caustica sau ceva degresante pentru aragaz)
Daca materialele din compozitia fagurelui sunt topite in interior, practic nu mai poti rezolva cu nimic-iti trebuie unul nou :!:
Sigur citirea/diagnoza este OK? Nu sunt sondele in cauza?
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Catalizator&consum imens.

Mesaj de MiniRC31 »

Anonim Anonim scrie: Mar Feb 19, 2019 2:23 am Salut.
Vă rog să mă ajutați căci am ajuns la capătul puterilor.
Mini One 2007, 1.4 benzină.
Mi s-a aprins în bord “check engine”, mă duc la service știind că am probleme cu sonda lambda cea de după catalizator.
Un consum imens, 10..la un mers decent, nu merg agresiv.
Am citit și mulți spun că acest consum este de la sondă.
Totul bine și frumos gândindu-mă ca schimb sonda si o sa fie paradis, dispare eroarea și o să am și un consum de 7..până când ajung la service și mi se spune că am eroare de catalizator!
Dă-o-n Doamne iartă-ma..ghinion pur.
Acum vă întreb disperat, de la ce dracu este consumul ăsta exorbitant care mi-a mâncat zilele? Mă interesează strict consumul.
De la catalizator cum mi s-a zis la service sau de la altceva?
Mâine vine uleiul cu care trebuie să completez de la LM și mi s-a zis fe la service că dacă completez si ma duc 20-30km pe autostradă in ture mari există șansa să desfund catalizatorul și să scap de eroare. Așa o fi?
Vă mulțumesc frumos.
inainte de a bate campii cu catalizatorul ar fi bine sa ne expui si eroare citita cu "magnificul" tester...multi DAR multi utilizeaza testere si de 5 euro ce citesc erori generale si nu identifica corect problema.

nu cred ca e catalizatorul pt ca in afara de eroare in bord ..iti taie din "vâna" motorului si trece intr-un mod de protectie ce se cheama LIMP mode si cu siguranta aceasta trecere "in protectie motor" o simti al dracu de bine ca "nu mai trage"...cosumul exagerat de obicei este dat de sonda lambda O2 precatalizator (cea din fata catalizatorului) iar cea post-catalizator este cea ce iti sesizeaza noxele ....in acest caz poate fi o problema de catalizator "infundat" sau nu mai exista filtrul acolo :lol: :lol:

sonda lambda precatalizator gestioneaza mixul aer/benzina pentru a fi "injectata" in camera de combustie in baza mapei din ECU...in cazul defectului in afara de micutul bec galben (de engine) aceasta gestiune devine haotica si primul impact este la pompa deci consuma mai mult etc etc

nu fi nebun sa turezi masina inainte de a rezolva sonda lambda..nu are sens...

pasul 1:
- da-ne eraorea de pe tester

btw: schimba serivce-ul pt ca nu exista erori in bord ce dispar de la sine...deci musai de utilizat un tester de sters erori altfel ne jucam de-a v-ați ascunselea in mecanica Mini.

cazul meu real, prima linie cand aveam labda O2 defecta la in condus normal si linia 2 cand am schimbat-o
litri ------ km parcursi ----------- consum l/100km
45 ---------- 254 ---------- 17.71653543
45---------- 370 ------------12.16216216
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Catalizator&consum imens.

Mesaj de adrian »

Second Lambda nu are rol in gestiunea motorului, deci nici nu influenteaza consumul de benzina.
Mult mau probabil sonda defecta este prima sonda Lambda.
Diagnoza facuta de tine nu este corecta.Oricum la consumurile scrise de tine,probabil si catalizatorul este infundat.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Catalizator&consum imens.

Mesaj de MiniRC31 »

adrian scrie: Mar Feb 19, 2019 11:38 am probabil si catalizatorul este infundat.
nu ar trebui sa intre in proctectie daca are eroare de catalizator "infundat"? cel putin asa mi se pare mie logic...
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Catalizator&consum imens.

Mesaj de adrian »

Nu cred ca exista un cod de eroare pentru "catalizator infundat".Daca nu exista cod de eroare, nu se intra in Limp mode.Defect de Lambda 2 are cam 8-10 coduri de eroare, dar nici unul nu duce la Limp mode.Ma refer desigur la calculator Bosch ME 17, din generatia 2006-2007.
In plus la data la care a fost proiectat softul pentru masina asta, nu incepuse scandalul cu poluarea, si benzinarele scoteau foarte usor norma de poluare maxima impusa pentru producatorii de autoturisme.
@Mini RC31
Regret ca cei care au proiectat softul nu au tinut cont si de gandirea ta,dar poti sa-i contactezi si acum, dar daca vrei sa le afli numele, cauta un soft de R56 si deschide-l cu un hex editor.Uneori acesti domni isi mai lasa numele, semnatura, porecla pe la inceputul sau la finalul dumpului.
Fişierul ataşat OR W.jpg nu mai este disponibil
or ae.jpg
Fişiere ataşate
or ae.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Catalizator&consum imens.

Mesaj de MiniRC31 »

Eu inca refuz, pana la proba contrarie, sa cred ca unui benzinar "i se infunda" catalizatorul si mai ales la modul de abordare a cazului... "ai catalizator înfundat" similar "facem experienta pe banii clientului"... Stiu un astfel de caz.......
Drive safe and keep the wheels down
Anonim Anonim
Membru nou
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Ian 13, 2018 11:07 am

Re: Catalizator&consum imens.

Mesaj de Anonim Anonim »

Păi bun, de la service mi-au zis exact așa “îmi dă eroare de Lambda 2 (aia de după catalizator care nu afectează consumul, doar citește) și ai eroare de catalizator. Acum ai 2 variante..schimbi uleiul sau schimbi semeringurile de supape.”
Și nu îmi vine să dau 400 pe un schimb sau 1200 pe semeringuri și tot să nu am garanția ca am rezolvat și am un consum decent.
E nasoală treaba..
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Catalizator&consum imens.

Mesaj de MiniRC31 »

Cred ca ne invartim in cerc, cum vezi mai sus nu este nici o eroare dedicata care sa "spuna" catalizator infundat, semeringurile de care spuni este probabil un consum ridicat de ulei si nu de benzina... Sunt 2 variante: ori tu nu ai înțeles ce trebuie facut ori service-ul bate campii
Pt cazul 2: schimba service-ul
Drive safe and keep the wheels down
Anonim Anonim
Membru nou
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Ian 13, 2018 11:07 am

Re: Catalizator&consum imens.

Mesaj de Anonim Anonim »

Recomandă-mi unul te rog in acest caz.
Scrie răspuns