[HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
[HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
salut,
ca tot nu am ce face si imi place sa "va deranjez din cand in cand" si sa va dau "teme acasa" ... deci sa incep....probabil multi dintre noi, cel putin o parte sigur (cei "prefacelift"), ne-am confruntat cu problema "miscarii" haionului mai pe scurt scârțâie dom'le, scârțâie indiferent cat de mult "am trata" garitura protbagajului.
desi toti o sa spuneti ca sunt doua tampoane de cauciuc pe la mijlocul haionului, ei bine pot sa va contrazic ca daca se insista prea mult pe acele cauciucuri tampon risti sa iti "iasa" haionul in afara caroserieri...mai pe scurt nu tine linia aripilor laterale.... deci ugly dom'le, urât!
tin sa precizez ca in cazul meu nu intra in discutie un eventual joc in incuietoare etc ci este doar o problema de greutate ce se manifesta la toate masinile cu haion....
in orice caz "am sapat" ceva mai mult si ce "sa descopar" desigur roata !!!
bai nene pe prefacelift "au uitat" doua distantiere sa puna exact la baza haionului precum in foto.
toata distractia asta la dealer costa:
51247141880 - Insert 8,59
07147142053 - Fillister head screw with collar 1.88
51247141879 - Bump stop: 19.40
preturile sunt exprimate in Euro si contin TVA, nu in ultimul rand preturile mai sus se fac x2
revin cu impresii dupa montaj poate ma apuc sa il sudez
succes!
ca tot nu am ce face si imi place sa "va deranjez din cand in cand" si sa va dau "teme acasa" ... deci sa incep....probabil multi dintre noi, cel putin o parte sigur (cei "prefacelift"), ne-am confruntat cu problema "miscarii" haionului mai pe scurt scârțâie dom'le, scârțâie indiferent cat de mult "am trata" garitura protbagajului.
desi toti o sa spuneti ca sunt doua tampoane de cauciuc pe la mijlocul haionului, ei bine pot sa va contrazic ca daca se insista prea mult pe acele cauciucuri tampon risti sa iti "iasa" haionul in afara caroserieri...mai pe scurt nu tine linia aripilor laterale.... deci ugly dom'le, urât!
tin sa precizez ca in cazul meu nu intra in discutie un eventual joc in incuietoare etc ci este doar o problema de greutate ce se manifesta la toate masinile cu haion....
in orice caz "am sapat" ceva mai mult si ce "sa descopar" desigur roata !!!
bai nene pe prefacelift "au uitat" doua distantiere sa puna exact la baza haionului precum in foto.
toata distractia asta la dealer costa:
51247141880 - Insert 8,59
07147142053 - Fillister head screw with collar 1.88
51247141879 - Bump stop: 19.40
preturile sunt exprimate in Euro si contin TVA, nu in ultimul rand preturile mai sus se fac x2
revin cu impresii dupa montaj poate ma apuc sa il sudez
succes!
Drive safe and keep the wheels down
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: [HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
Hi,
Ce sa-ti zic...
Generatia a II-a/R56 din 2006 nu are aceste distantiere, cel putin ce vad la mine Si este "Queen" cu motor "PRINCE"
Am facut in urma cu 2 ani reglajul din cele doua tampoane reglabile pe inaltime si am uns cu vaselina fina balamalele haionului. Nu se aude nimic in spate, totul este OK! Haionul este la linie si se inchide corect. Cele doua tampoane sunt pentru reglajul uzual. Posibil, dar nu am verificat, suportul cu inchiderea mecanica de la baza haionului sa fie culisant prin slabirea suruburilor de prindere. Adica, daca deschizi la maximum tampoanele si tot ai probleme cu haionul, posibil sa slabesti mecanismul si sa-l impingi catre interior cativa mm, apoi sa-l fixezi. Astfel, comprimi mai mult tampoanele si aduci haionul la linie. Ca sa ajungi la mecanism trebuie sa demontezi ornamentul de la baza.
Nu vad rostul a doua seturi de tampoane
Ce sa-ti zic...
Generatia a II-a/R56 din 2006 nu are aceste distantiere, cel putin ce vad la mine Si este "Queen" cu motor "PRINCE"
Am facut in urma cu 2 ani reglajul din cele doua tampoane reglabile pe inaltime si am uns cu vaselina fina balamalele haionului. Nu se aude nimic in spate, totul este OK! Haionul este la linie si se inchide corect. Cele doua tampoane sunt pentru reglajul uzual. Posibil, dar nu am verificat, suportul cu inchiderea mecanica de la baza haionului sa fie culisant prin slabirea suruburilor de prindere. Adica, daca deschizi la maximum tampoanele si tot ai probleme cu haionul, posibil sa slabesti mecanismul si sa-l impingi catre interior cativa mm, apoi sa-l fixezi. Astfel, comprimi mai mult tampoanele si aduci haionul la linie. Ca sa ajungi la mecanism trebuie sa demontezi ornamentul de la baza.
Nu vad rostul a doua seturi de tampoane
Re: [HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
Scârțâie din balamale .da cu spray de vaselina pe balamale și se rezolva
.......ghost...
Re: [HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
este bine ca unii au alte viziuni/idei, este ok, numai asa reusim sa evoluam....
eu zic ca "colturoșii astia de germani" ce au adaugat un al 2-lea set de tampoane nu le-au adaugat sa mai ridice pretul la R50/R53 probabil sa isi "spele" cumva "rusinea" in aceste situatii.
pe realOEM este indicat acest reper deci "a fost" anticipat inca de la constructia acestui model, probabil "stiau ei ceva".
de obicei haionul are o usoara pendulare stanga/dreapta in timpul mersului pe zone nu prea fericite, de ex piatra cubica.....si asta am constatat-o la mai multe marci, in cazul meu, ma repet, nu este nici un joc in broasca/incuietoare sau vreo varinata de deplasat deci as "demonta" cam toate subpozitiile tale pana maine cand ii facem testul live sa vedem daca "am rezolvat" cazul ...revin!
referitor la kit, pretul un pic piperat "pt ceea ce ofera" si pot confirma ca ESTE necesar sa comandati si suruburile pt cele de pe masina sunt MAI SCURTE decat cele din kit.
revin cu impresii
Drive safe and keep the wheels down
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: [HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
Si cu al doilea set de tampoane se asigura o asezare mai buna a haionului pe rama ( axa OX) /axa longitudinala a automobilului. Haionul se va misca/ oscila in continuare stanga-dreapata pe axa OY, practic el aluneca si pe aceste tampoane, daca doresti sa faci o analiza cinematica a haionului . Cursa de oscilatie stanga/dreapta depinde de jocul in balamale, nicio balama nu este perfecta, toate au un mic joc care este normal pentru functionare. Posibil 4 puncte de presiune pe rama haionului sa-l stabilizeze mai bine. Se pot face si home made din tampoane de cauciuc cilindrice, o gaura de 3mm longitudinala, apoi un axezaj de 8/10mm dar nu pana la capat, alezaj pentru o saiba metalica cu gaura de 4mm pentru surub.
Bafta
Bafta
Re: [HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
ce ti e romanul tot de inventica se tine ...stim ca "exista" o marja de eroare a tot ce inseamna lagăr pt ca daca nu ar fi nu s-ar roti....zic eu...dedant68 scrie: ↑Mie Feb 27, 2019 8:36 pm Si cu al doilea set de tampoane se asigura o asezare mai buna a haionului pe rama ( axa OX) /axa longitudinala a automobilului. Haionul se va misca/ oscila in continuare stanga-dreapata pe axa OY, practic el aluneca si pe aceste tampoane, daca doresti sa faci o analiza cinematica a haionului . Cursa de oscilatie stanga/dreapta depinde de jocul in balamale, nicio balama nu este perfecta, toate au un mic joc care este normal pentru functionare. Posibil 4 puncte de presiune pe rama haionului sa-l stabilizeze mai bine. Se pot face si home made din tampoane de cauciuc cilindrice, o gaura de 3mm longitudinala, apoi un axezaj de 8/10mm dar nu pana la capat, alezaj pentru o saiba metalica cu gaura de 4mm pentru surub.
Bafta
in fine acolo este un joc ce se paote "incetini" in aceste amortizoare
in fine o sa revin cu impresii maine pt ca am o portiune de strada foarte buna in testing intre timp mai adaug cateva foto.
Drive safe and keep the wheels down
Re: [HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
Propun cateva posturi fluviu despre"Cum se introduce corect cheia in contact", Curatirea gainatului de pe geamul dreapta fata cu prestanta si aplomb", Reglajul oglinzii retrovizoare pe intelesul tuturor"
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: [HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
A mea a venit cu ele, aparent, mai e si pre-facelift. Nici nu le observasem. Singurul reglaj l-am facut atunci cand am schimbat haionul si am umblat la cele care se infileteaza, de pe haion.
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Re: [HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
scuzati credeam ca va putea "starni" interesul altora..
rog un modelator sa stearga topicul
multam!
Drive safe and keep the wheels down
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: [HowTo] Haion "jucăuș" Mini R50/R53
Nu trebuie sters topicul
Orice subiect legat de tehnica Mini Cooper este binevenit Subiectul a fost bine prezentat, insotit de foto, etc. = timp si un "mic efort". Dupa ce ca forumul acesta are o activitate slaba, 2-3 subiecte noi /saptamana...no comment
Orice subiect legat de tehnica Mini Cooper este binevenit Subiectul a fost bine prezentat, insotit de foto, etc. = timp si un "mic efort". Dupa ce ca forumul acesta are o activitate slaba, 2-3 subiecte noi /saptamana...no comment