Probleme demaror/starter/electromotor

Avatar utilizator
Robert945
Viteza 1
Mesaje: 54
Membru din: Vin Feb 08, 2019 1:33 pm

Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de Robert945 » Joi Apr 11, 2019 8:54 pm

Salutare, detin un Mini Cooper R50 din 2005 si ma confrunt cu urmatoarea problema, mai exact dintr-o data masina nu a mai pornit.
Pun contactul, mi se aprind martorii, se sting majoritatea si incerc sa pornesc masina... nici macar nu invarte...
Mentionez ca bateria este in stare foarte buna. Tind sa cred ca e o problema de imobilizator.
Am incercat si cu cheia de rezerva, am reusit sa o pornesc doar impinsa, in treapta a doua.

Imi puteti spune ce tip de imobilizator trebuie cumparat si cat de greu/cum se monteaza acesta pe masina?
As vrea sa il montez acasa, daca dispun de uneltele necesare.

Multumesc
Ultima oară modificat Vin Apr 12, 2019 7:43 pm de către Robert945, modificat de 2 ori în total.
'05 Mini Cooper R50 facelift - Electric Blue
'06 Skoda Octavia II 2.0TDI - Blue
'97 Peugeot 106 - Red

Avatar utilizator
Robert945
Viteza 1
Mesaje: 54
Membru din: Vin Feb 08, 2019 1:33 pm

Re: Probleme imobilizator - masina nu mai porneste

Mesaj de Robert945 » Joi Apr 11, 2019 10:17 pm

Fiind disperat sa caut o rezolvare pentru problema asta, am dat peste acest video, explicat foarte bine:
https://www.youtube.com/watch?v=ybGWd1D68BA

De asemenea, am verificat pe realoem si am gasit un cod 04 Ignition switch 1 61326913965 $80.19 pentru imobilizator (cred)
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... 1326913965

Am cautat dupa codul oe, insa nu am gasit piesa prin Romania. Ma gandeam totusi si la ceva aftermarket, dar fara rezultat...
Aveti cumva idee unde as putea gasi acest imobilizator?
'05 Mini Cooper R50 facelift - Electric Blue
'06 Skoda Octavia II 2.0TDI - Blue
'97 Peugeot 106 - Red

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3520
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Probleme imobilizator - masina nu mai porneste

Mesaj de adrian » Vin Apr 12, 2019 5:40 am

Nu mai cauta imobilizator, nu acolo este defectul.Daca masina porneste impinsa ,imobilizatorul((EWS module)este in regula.Defectul poate fi la ignition switch sau releul care comanda starterul, aflat in interiorul modulului EWS.Nu poti schimba pur si simplu EWS cu altul, el contine in eprom datele de siguranta ale masinii(cod cheie contact , VIN,etc.)
Iti trimit mai tarziu ce trebuie sa verifici ca sa localizezi exact problema.Sansa sa fie defect Ignition Switch este destul de mica.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 633
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Probleme imobilizator - masina nu mai porneste

Mesaj de dedant68 » Vin Apr 12, 2019 5:56 am

Salut,
Motorul tau nu functioneaza din urmatoarele cauze:
1.Exista un defect sau o eroare in sistemul Immobiliser(Electronic Drive Away Protection-EWS) format din modulul EWS-ECU-antena-transponderul din cheie de contact. Aici exista un lant informational de coduri, semnal si verificari intre EWS si ECU, care daca nu este indeplinit, ECU nu comanda injectia, aprinderea si starterul/electromotorul/demarorul.
2. Sistemul EWS functioneaza, dar starterul tau este defect
3. Contactul cu cheie/ignition switch este defect, si aici fac referire numai la contactul in sine( inchiderea circuitului electric in interiorul contactului) fara antena ring.
4. Circuitul de comanda de la contact la demarou/starter defect(interupt) si starterul nu are comanda de la switch
5. Nu sunt indeplinite conditile de nul la schimbatorul de viteze si ambreiaj( exista un contac electric).
Din ce vad, motorul tau porneste impins, ceea ce implica ca EWS este activ, daca un singur parametrul in lantul informational este absent, ECU nu comanda injectia, aprinderea si starterul.
Verifica in primul rand comanda la starter daca este VALIDA, adica nedemontand electromotorul, deconectezi conectorul cel negru care intra in bobina starterului si montezi un bec de 12 V intre intrarea in conector(+) si masa/carcasa electromotorului(minus)( vezi foto). Poti monta si un voltmentru daca ai, dar este mai incomod si mai ai nevoie de un amic sa citeasca valoarea, becu este vizibil si de tine chiar daca este in interior. Actionezi contactul cu cheie pe pornire si daca becul se aprinde :arrow: ca ai comanda(EWS functioneaza). Atunci cauza este electromotorul. Se demonteza si se verifica sau se schimba daca nu ai alta solutie( a devenit reper de schimb!)
Daca nu ai comanda la starter, atunci trebuie verificate celelalte elemente in ordinea prioritatii lantului informational de comanda.
Posteaza ce ai rezolvat, discutam si iti rezolv problema ;)
Bafta
Fişiere ataşate
Starter.jpg
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3520
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Probleme imobilizator - masina nu mai porneste

Mesaj de adrian » Vin Apr 12, 2019 7:05 am

Modulul EWS este situat in stanga sub plansa de bord, se acceseaza usor.Acolo gasesti un modul cara arata astfel.
EWS.jpg
EWS.jpg (17.52 KiB) Vizualizat de 673 ori
Verifici circuitul dupa aceasta schema electrica, este foarte simplu.
Ignition and start.jpg
Actionezi cheia in pozitia start engine si ar trebui sa gasesti 12V in pinul 2 din EWS.Daca da, atunci verifica daca ai 12V si in pinul 1.Daca da, atunci probabil electromotor defect.Daca nu ai 12V in pinul 2 , atunci schimbi Ignition Swith.Daca ai 12V in pinul 2 dar nu ai in pinul 1 atunci defect EWS.
Daca este defect EWS, ca sa nu cheltuiesti o suma egala cu valoarea masinii la un dealer BMW, trebuie sa clonezi EWS-ul tau.Daca este cazul , iti trimit un telefon al unui tip care te poate ajuta sa clonezi EWS-ul.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
Robert945
Viteza 1
Mesaje: 54
Membru din: Vin Feb 08, 2019 1:33 pm

Re: Probleme imobilizator - masina nu mai porneste

Mesaj de Robert945 » Vin Apr 12, 2019 8:13 am

Va multumesc frumos pentru raspunsuri. Am sa incep cu electromotorul urmand indicatiile lui dedant.
Sper sa fie doar atat.

Revin cu rezultatul curand.
Multumesc inca o data pentru informatii!
'05 Mini Cooper R50 facelift - Electric Blue
'06 Skoda Octavia II 2.0TDI - Blue
'97 Peugeot 106 - Red

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 765
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Probleme imobilizator - masina nu mai porneste

Mesaj de MiniRC31 » Vin Apr 12, 2019 8:51 am

Robert945 scrie:
Vin Apr 12, 2019 8:13 am
Va multumesc frumos pentru raspunsuri. Am sa incep cu electromotorul urmand indicatiile lui dedant.
Sper sa fie doar atat.
Revin cu rezultatul curand.
Multumesc inca o data pentru informatii!
un click tot trebuie sa auzi daca "EWS", releul, ignition switch sunt ok
in a 2 parte al video-ului de mai jos ai sa vezi ca daca nu pleaca electromotorul atunci sunt periile de contact pe rotor, daca nu vrea sa cupleze atunci este solenoidul (foarte rar se strica)
uita-te atent la acest video si ai sa intelegi si principiul de functionare al unul electromotor: https://www.youtube.com/watch?v=n-RzcsdFoRQ

succes in depistarea problemei.
Drive safe and keep the wheels down

Avatar utilizator
Robert945
Viteza 1
Mesaje: 54
Membru din: Vin Feb 08, 2019 1:33 pm

Re: Probleme imobilizator - masina nu mai porneste

Mesaj de Robert945 » Vin Apr 12, 2019 10:19 am

Da, cred ca aveti dreptate.
Se aude un fel de click in momentul in care rotesc cheia pentru a porni motorul, dar daca incerc din nou, fara sa revin la pozitia initiala, nu ma lasa sa rotesc cheia in contact.

Cred totusi ca problema este la electromotor asa ca in acest weekend am sa il probez.
Va tin la curent.
Multumesc frumos!
'05 Mini Cooper R50 facelift - Electric Blue
'06 Skoda Octavia II 2.0TDI - Blue
'97 Peugeot 106 - Red

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 765
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Probleme imobilizator - masina nu mai porneste

Mesaj de MiniRC31 » Vin Apr 12, 2019 11:25 am

Robert945 scrie:
Vin Apr 12, 2019 10:19 am
Da, cred ca aveti dreptate.
Se aude un fel de click in momentul in care rotesc cheia pentru a porni motorul, dar daca incerc din nou, fara sa revin la pozitia initiala, nu ma lasa sa rotesc cheia in contact.

Cred totusi ca problema este la electromotor asa ca in acest weekend am sa il probez.
Va tin la curent.
Multumesc frumos!
scuza-ma ca te intreb stiu ca poate fi o intrebare ce nu isi are rostul: tu utilizezi aceeasi cheie cu care pornea inainte?

de ce intreb, eu am 3 chei, 2 cu care pot porni iar a3-a de putea deschide masina DAR nu pot porni pt ca nu am Chip.

ceea ce nu inteleg este a 2-a pate a explicatiei tale:
Robert945 scrie:
Vin Apr 12, 2019 10:19 am
"dar daca incerc din nou, fara sa revin la pozitia initiala, nu ma lasa sa rotesc cheia in contact."
ar fi mai ok un filmulet sa il prezinti pt ca la cum "o asezi in cuvinte" mi se pare ca tu tii cheia invartita si nu revine dupa demaror.

in pricipiu cu o persoana ce da la cheie si tu "sa asculti" electromotorul sa vezi daca zgomotul este identic ca cel din video.

la R50 & R53 electromotorul este in spatele motorului cum te uiti din fata, deci trebuie un canal sau elevator
Drive safe and keep the wheels down

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 633
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Probleme imobilizator - masina nu mai porneste

Mesaj de dedant68 » Vin Apr 12, 2019 11:28 am

Daca este electromotorul in cauza, atunci posibil:
-contacte principale solenoid distruse(fixe si mobile);
-armatura mobila solenoid blocata;
-perii colectoare blocate sau uzate peste limita;
-conexiuni perii colectoare/cai de curent;
Demarorul se poate remedia, dar obligatoriu se fac verificari de continuitate si masurarea rezistentei electrice pentru infasurari. De asemenea, se verifica la scurtcircuit(caile de curent fata de carcasa/ax rotoric). Se verifica starea colectorului din punct de vedere mecanic si electric.
Imagine Imagine Imagine

Scrie răspuns