Probleme demaror/starter/electromotor

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de MiniRC31 »

Robert945 scrie: Dum Apr 14, 2019 9:07 am Cred ca am gasit...

Suport perii bosch 2 004 336 237 sau doar carbunii pentru electromotor bosch 001 106 019 care au codul bsx175-176 ixa.
ar trebui sa fie astea: https://www.autospark.it/shop/ricambi-m ... sx175-176/

ma bucur ca "nu te lasi" este corect sa repari pt ca stii ca nu vor mai fi probleme ... pe partea de testare o faci fix ca din video ...nu trebuie osciloscoape si fel de fel de aparate ciudate :D (NO OFFENCE pt altii)

succes si eventual baga poze mai multe sa "ne caltim si noi ochii" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
te asteptam cu testul (video pls)
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de dedant68 »

@MiniRC31
Inveti omul la greseli :(
Este un test "rusinos" pentru cineva care detine un Mini Cooper :mrgreen: si nici nu trebuia sa-l recomanzi si nici nu mai trebuie recomandat. Aduci jigniri la domeniul electric :mrgreen: Nu tot ce este pe youtube este si corect :!: Pe jos/asfalt cu un multimetru de 7 euro din China si cu o descriere eronata :!:
O sa-ti arat la momentul X+1 un test profesionist de incercare a unui starter, dar in niciun caz nu se foloseste osciloscopul :lol:
La un test de starter se pleaca de la parametrii de catalog: cuplu de pornire, capacitatea acumulatorului, tensiunea de sarcina, intensitatea curentului de sarcina, turatia de sarcina, tensiunea la scurtcircuit si curentul la scurtcircuit( rotor blocat). Starterul este pe un stand de verificare se lucreaza civilizat pe picioare(nu pe trotuar :mrgreen: ). Se fac probe si se compara, se folosesc in acelasi timp doua voltmetre, transformator de curent/clampmeter, turometru. Pentru pasionati eu construiesc si graficul de dependenta a parametrilor si ramane la proprietar ;)
Cam asta este povestea pe sumar ;)
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de MiniRC31 »

dedant68 scrie: Dum Apr 14, 2019 9:10 pm @MiniRC31
Inveti omul la greseli :(
Este un test "rusinos" pentru cineva care detine un Mini Cooper :mrgreen: si nici nu trebuia sa-l recomanzi si nici nu mai trebuie recomandat. Aduci jigniri la domeniul electric :mrgreen: Nu tot ce este pe youtube este si corect :!: Pe jos/asfalt cu un multimetru de 7 euro din China si cu o descriere eronata :!:
O sa-ti arat la momentul X+1 un test profesionist de incercare a unui starter, dar in niciun caz nu se foloseste osciloscopul :lol:
La un test de starter se pleaca de la parametrii de catalog: cuplu de pornire, capacitatea acumulatorului, tensiunea de sarcina, intensitatea curentului de sarcina, turatia de sarcina, tensiunea la scurtcircuit si curentul la scurtcircuit( rotor blocat). Starterul este pe un stand de verificare se lucreaza civilizat pe picioare(nu pe trotuar :mrgreen: ). Se fac probe si se compara, se folosesc in acelasi timp doua voltmetre, transformator de curent/clampmeter, turometru. Pentru pasionati eu construiesc si graficul de dependenta a parametrilor si ramane la proprietar ;)
Cam asta este povestea pe sumar ;)
deci cred ca nu ne-am inteles sau intepretezi gresit..nu ofensez pe nimeni cum nu incerc sa ofenez nici inginerii mecanici si nici service-urile de pe aici, atat mai putin profesorii cu multa experienta teoretica si de laborator...

ce incerci sa "bagi printre randuri" este ca si cum nu am sti pe ce pacient/starter lucarm si dupa explicatiile tale deja "tre sa dau jos din pod" toti savantii aia cu halate albe si manusi ... sa o lasam mai moale cu astfel "sperieturi" ca fugarim utlizatorii si de mini si de forum...

ce vrei totusi sa "explici" este sa depistezi eventualele uzuri cum ar fi continuitate între segmentele comutatorului. Existenta unui circuit deschis între oricare dintre segmente duce la inlocuirea armăturii.
Utilizarea unui ohmmetru pentru a verifica continuitatea între comutator și miezul armăturii bobinei și între comutator și armătura arborelelui. Dacă există continuitate se înlocuiste armătura.

deci nu ma prinzi "nepreparat" dar sa ne intoarcem "pe pamant" ...deci "panarama" asta de electromotor nu pleca/nu invarte mai clar deci cumpleaza dar nu invarte si ca sa nu batem campii am pus youtobe sa "vorbeasca" nu vad nimic ofensator si rusinos ....pana la urma trebuiesc rezolvate aceste probleme

vezi ca ai semnal input 12v deci nu trebuie un "laborator" intreg pt a inlocui 4 carbuni/perii...

osciloscpul de mine citat nu a avut nici in clin nici in maneca cu activitatea pe care o desfasori dar tin sa precizez ca in electormagnetism osciloscolul este un aparat de baza....deci nu am vrut sa creez un afront catre electricieni/electonisti .... departe de mine acest "atac subtil" ce tu l-ai interpretat in defavoarea ta.

PS: sa imi dai valoarea lui X ca pana acum este o variabila :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de dedant68 »

1. Vorbesti de comutator? Cred ca vrei sa spui , releu de cuplare-decuplare sau releu de pornire, acestia sunt termenii corecti in literatura de specialitate ai demarorului. Nici solenoid si nici electromangnet, cum se mai obisnuieste pe la RO.
ELECTRICAL STARTER se foloseste in English pentru demaror, dar l-am preluat si noi si ii spunem STARTER, corect in lieratura de specialitate RO este ,,Motor electric de pornire" sau DEMAROR. Electromotor nu este corect pentru ca sunt multe electromotoare pe un automobil si trebuie separate corect lingvistic si tehnic, s.a.m.d, aici am intrat in linvistica :D. In UK daca ma joc cu denumirile lucrurile sunt grave ;), in RO merge si asa...se prinde omul despre ce este vorba :mrgreen:
2. Daca am mentionat Ohmmetru, atunci se foloseste pentru masurare rezistentele electrice pentru infasurarea releului si a statorul, continuitatea nu ma ajuta mult, asta pot sa o verific si cu o lampa de 12V si acumulator. Ne intereseaza VALORILE.
Valorile masurate prin diferite probe imi spun starea izolarii infasurarilor fata de MASA, eventualele pierderi, conexiuni slabe/incalziri si in final pierderi de putere in sarcina. Curentul de scurticircuit la un electromotor pentru un motor de 1,6 l atinge valoare de 400-420A, si valorile de genul acesta intereseaza, apoi daca sunt deviati de la valori si in ce plaja de valori. Caderile de tensiune pe circuitul dus-intors demaror-acumulator nu trebuie sa depaseasca 4% din valoare nominala, adica 0,5V. Ti-am dat cateva exemple.
Un test de genul acesta as vrea sa vad pe youtube :!:
S.a.m.d ;)
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de MiniRC31 »

dedant68 scrie: Dum Apr 14, 2019 10:30 pm 1. Vorbesti de comutator? Cred ca vrei sa spui , releu de cuplare-decuplare sau releu de pornire, acestia sunt termenii corecti in literatura de specialitate ai demarorului. Nici solenoid si nici electromangnet, cum se mai obisnuieste pe la RO.
ELECTRICAL STARTER se foloseste in English pentru demaror, dar l-am preluat si noi si ii spunem STARTER, corect in lieratura de specialitate RO este ,,Motor electric de pornire" sau DEMAROR. Electromotor nu este corect pentru ca sunt multe electromotoare pe un automobil si trebuie separate corect lingvistic si tehnic, s.a.m.d, aici am intrat in linvistica :D. In UK daca ma joc cu denumirile lucrurile sunt grave ;), in RO merge si asa...se prinde omul despre ce este vorba :mrgreen:
2. Daca am mentionat Ohmmetru, atunci se foloseste pentru masurare rezistentele electrice pentru infasurarea releului si a statorul, continuitatea nu ma ajuta mult, asta pot sa o verific si cu o lampa de 12V si acumulator. Ne intereseaza VALORILE.
Valorile masurate prin diferite probe imi spun starea izolarii infasurarilor fata de MASA, eventualele pierderi, conexiuni slabe/incalziri si in final pierderi de putere in sarcina. Curentul de scurticircuit la un electromotor pentru un motor de 1,6 l atinge valoare de 400-420A, si valorile de genul acesta intereseaza, apoi daca sunt deviati de la valori si in ce plaja de valori. Caderile de tensiune pe circuitul dus-intors demaror-acumulator nu trebuie sa depaseasca 4% din valoare nominala, adica 0,5V. Ti-am dat cateva exemple.
Un test de genul acesta as vrea sa vad pe youtube :!:
S.a.m.d ;)
datem campii, ai dreptate dar nu iti impartasesc intru totul teoria pt ca ce ne zici aici vorbesti de parca construiesti tu un electromotor/starter/demaror si tin sa te trag de manca si sa iti spun ca electromotrul asta functiona pana a luat o groapa ... deci valorile teoretice ce le insiri sunt deja nu este nevoie de laborator .. vezi ca din topicul asta reiese vorbarie multa munca putina si nimic concret, practic pierdem timpul.

si sa reintram ONTopic si sa vezi ca mie imi place sa imi fac temele ...

nu prea ai ce compara cand vorbim stric de starter decat cu valorie standard ce producatorul le da si nu trebuie sa avem cine stie ce scule .... nu trebuie sa reinventam roata ca nu are sens.

am atasat pas cu pas verificarile necesare a acestui starter stric pe partea electromotorului.

mi-am dat seama de un lucru ca prea mult iti place dex-ul de specialitate ... sa stii ca in multe cazuri nu trebuie asta si nu ajuta pe nimeni ... departe de mine tendinta de a deveni profesor ... nu ne ajuta tehnica diversionista a "lieraturii de specialitate" sa ne afunzi in aceasta parte a lunii, chiar nu ne intereseaza cel putin pe mine.
Fişiere ataşate
parti componente
parti componente
curatarea cu smirghel de 500 sau 600 a rotorului (contact cu periile)
curatarea cu smirghel de 500 sau 600 a rotorului (contact cu periile)
stater disasembly1.PNG (4.38 KiB) Vizualizat de 4263 ori
verificarea diametului rotorului/ contactul cu periile
verificarea diametului rotorului/ contactul cu periile
stater disasembly2.PNG (3.81 KiB) Vizualizat de 4263 ori
verificarea unei posibile devormari neuniiforme a rotorului partea de contact cu periile
verificarea unei posibile devormari neuniiforme a rotorului partea de contact cu periile
stater disasembly3.PNG (3.12 KiB) Vizualizat de 4263 ori
verificarea nivelului micii intre lamelele rotorului (sageata 3 ok)
verificarea nivelului micii intre lamelele rotorului (sageata 3 ok)
stater disasembly4.PNG (3.24 KiB) Vizualizat de 4263 ori
verificarea continuitatii între segmentele comutatorului. Existenta unui circuit deschis între oricare dintre segmente duce la inlocuirea armăturii.
verificarea continuitatii între segmentele comutatorului. Existenta unui circuit deschis între oricare dintre segmente duce la inlocuirea armăturii.
stater disasembly5.PNG (2.92 KiB) Vizualizat de 4263 ori
Utilizarea unui ohmmetru pentru a verifica continuitatea între comutator și miezul armăturii bobinei și între comutator și armătura arborelelui. Dacă există continuitate se înlocuiste armătura.
Utilizarea unui ohmmetru pentru a verifica continuitatea între comutator și miezul armăturii bobinei și între comutator și armătura arborelelui. Dacă există continuitate se înlocuiste armătura.
stater disasembly6.PNG (3.24 KiB) Vizualizat de 4263 ori
masurarea carbunilor
masurarea carbunilor
stater disasembly7.PNG (1.36 KiB) Vizualizat de 4263 ori
reasezarea pe stator a periilor/carbunilor
reasezarea pe stator a periilor/carbunilor
stater disasembly8.PNG (3.37 KiB) Vizualizat de 4263 ori
reasambalre
reasambalre
stater disasembly10.PNG (4.25 KiB) Vizualizat de 4263 ori
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de MiniRC31 »

Stress test Starter (sper ca acum sa fie totul clar)

ATENTIE: in timpul testelor nu se tine conectact mai mult de 10s starterul la baterie.

success!
Fişiere ataşate
Deconectați firele de la borna M.<br />Faceți o conexiune pentru acest test utilizând cel mai gros fir (calibru) posibil (de preferință, același calibru ca cel utilizat pe vehicul).<br />NOTĂ: Pentru a evita deteriorarea starterului, nu lăsați acumulatorul conectat mai mult de 10 secunde.<br />Conectați bateria așa cum este prezentat. Asigurați-vă că ați deconectat firul motorului de pornire de la solenoid. Dacă pinionul de pornire se îndepărtează, acesta funcționează corect.
Deconectați firele de la borna M.
Faceți o conexiune pentru acest test utilizând cel mai gros fir (calibru) posibil (de preferință, același calibru ca cel utilizat pe vehicul).
NOTĂ: Pentru a evita deteriorarea starterului, nu lăsați acumulatorul conectat mai mult de 10 secunde.
Conectați bateria așa cum este prezentat. Asigurați-vă că ați deconectat firul motorului de pornire de la solenoid. Dacă pinionul de pornire se îndepărtează, acesta funcționează corect.
stater test.PNG (1.88 KiB) Vizualizat de 4261 ori
Deconectați bateria de la borna M. Dacă pinionul nu se retrage, bobina de reținere a solenoidului funcționează corect.
Deconectați bateria de la borna M. Dacă pinionul nu se retrage, bobina de reținere a solenoidului funcționează corect.
stater test1.PNG (2.07 KiB) Vizualizat de 4261 ori
Deconectați bateria de pornire. Dacă pinionul se retrage imediat, acesta funcționează corect.<br />Strângeți ferm starterul într-o menghina.<br />Reconectați cablul la borna M.
Deconectați bateria de pornire. Dacă pinionul se retrage imediat, acesta funcționează corect.
Strângeți ferm starterul într-o menghina.
Reconectați cablul la borna M.
stater test2.PNG (2.2 KiB) Vizualizat de 4261 ori
Conectați starterul la baterie așa cum este indicat și confirmați că motorul funcționează.<br />Dacă curentul electric respectă specificațiile atunci când tensiunea bateriei este de 11,5 V, starterul funcționează corect.<br />Specificație<br />Curent electric:<br />50 A sau mai puțin
Conectați starterul la baterie așa cum este indicat și confirmați că motorul funcționează.
Dacă curentul electric respectă specificațiile atunci când tensiunea bateriei este de 11,5 V, starterul funcționează corect.
Specificație
Curent electric:
50 A sau mai puțin
stater test3.PNG (2.6 KiB) Vizualizat de 4261 ori
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de dedant68 »

"groapa a distrus electromotorul"
:lol: :lol:
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de MiniRC31 »

dedant68 scrie: Lun Apr 15, 2019 10:39 am "groapa a distrus electromotorul"
:lol: :lol:
ti s-a raspuns la asta...un soc puternic a facut sa nu mai aibe contact periile/carbunii pe rotor dar in fine tu zi-mi valoare lui X sa fiu prezent la experiment, vin imbracat asa :lol: :lol: :lol:
Fişiere ataşate
LOL- echipament de laborator.jpg
LOL- echipament de laborator.jpg (36.94 KiB) Vizualizat de 4254 ori
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de dedant68 »

Cu cine vrei sa te lupti... :lol:
Don't worry everything will be fine :D
Fişiere ataşate
Electrical Starter.jpg
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Probleme demaror/starter/electromotor

Mesaj de MiniRC31 »

probabil ne spui ASA NU!
te agiti pt nimic ... ceea ce "ne arati" este pur informatii de laborator sau spionaj tehnic :lol: :lol: ... adica hai sa descoperim roata de lemn sau ce naiba au mai facut "astia" sa vedem sa demontam.
vezi ca informatiile sunt livrate de pe manualele de reparatii care nu pierd vremea cu ceasuri/cesulete si roata carului mare...
daca nu ma insel acolo vezi si care este forta de impingere al pinionului la cuplare cu volanta, forta de rotatie, in cazul nostru perfect inutil tinand cont ca avem 4 perii consumate si trebuiesc doar inlocuite.

cum ti-am zis trebuie sa fim extrem de sintetici in a livra informatii din tot ce am asimilat in viata asta...cazul acestui thread nu e sa cumperi un laborator ci cum identifici problema si odata identificata cum se rezolva...

mi s-a parut mult mai productiva informatia livrata de initiatorul topicului prin simplul fapt ca a dat niste coduri de carbuni...deci ne mai intereseaza "how is made & how it works" one thing is clear NO.
Fişiere ataşate
mie mi-ar fi frica se rotesc &quot;treaba asta&quot; ca mi-e frica sa nu ma scufund
mie mi-ar fi frica se rotesc "treaba asta" ca mi-e frica sa nu ma scufund
Drive safe and keep the wheels down
Scrie răspuns