Curatare clapeta de acceleratie

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Mesaj de MiniRC31 »

adrian scrie:S-a auzit miscarea clapetei cand ai facut adaptarea?Daca nu , trebuie repetat, adaptarea in sine dureaxa can 3-4 secunde.Oricum dupa un parcurs de 30-40km se autoadapteaza.
acum nu stiu cat de tare trebuie sa se auda clapeta dar nu am auzit nimic si culmea ca era noapte ...adica liniste ...:lol: :lol: :lol: tin sa precizez ca am schimbat si filtrul de aer ;) si totul remonatat la loc...
hmm 3-4 sec, interesant... daca demontez din nou galeria de aer de pe clapeta pot sa fac acest test fara ca aerul sa "treaca" prin filtru? vreau sa urmaresc daca "se misca" clapeta asta :o
Fişiere ataşate
meniu reset adaptare
meniu reset adaptare
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Mesaj de MiniRC31 »

am refacut procedura cu capota ridicata si intradevar se aude clapeta dar la relanti am acea fluctuatie...
cum fac sa dispara?
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Mesaj de adrian »

Daca nu o bagi in seama , sigur dispare. :mrgreen:
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
Danyutz
Viteza 4
Mesaje: 325
Membru din: Vin Feb 03, 2017 11:39 am
Localitate: Sibiu

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Mesaj de Danyutz »

RC31 si eu am fluctuatii usoare, care se simt daca esti atent. Ma gandeam si eu sa curat clapeta, dar vad ca la tine au aparut dupa curatare.
Imagine
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Mesaj de MiniRC31 »

Danyutz scrie:RC31 si eu am fluctuatii usoare, care se simt daca esti atent. Ma gandeam si eu sa curat clapeta, dar vad ca la tine au aparut dupa curatare.
azi i-am dat "șpan" si cu aer conditionat si fara, pe reprize, acum ori ca ma obisnuisem dar la semafoare relantiul nu era asa de "jucaus", insa persista pt ca sunt atent :lol: :lol: in orice caz nu trebuie sa se comporte asa cu siguranta, asa ca o sa sapam si tind sa cred ca nu este destul sa cureti ci trebuie sa vezi daca nu cumva articulatia de cauciuc nu este si ea crapata (foto). eu o sa schimb impreuna cu garnitura
Fişiere ataşate
MIN_13907514947_D5.jpg
2.jpg
3.jpg
3.jpg (24.41 KiB) Vizualizat de 5229 ori
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Mesaj de MiniRC31 »

sa refac istorioara:
- nu am pierdere de putere pe acceleratie: aici aveam o oarecare "intarziere" de reactie (doar in treapta 2, cand la semafor plecam usor cu 1 apoi 2)
- nu am rateuri sau altfel de comportamente ciudate
- motorul trage excelent
- reactioneaza perfect motorul la accelertie
- nu se accelereaza de nebuna (la relanti)
- nu are variatii bruste (sus/jos) care sa imi dea de banuit ca ar fi clapeta
- curata clapeta de acceleratie
- curatat senzorul MAP
- nici o eroare in bord
- nici o eroare pe tester
- la relanti fluctuatiile sunt intre 50-80 rpm (totul se intampla la relanti) vazut pe INPA
- clapeta de acceleratie in idle are comportamentul unui "peste" pe uscat sa ii zic asa, se deschide cand cresc turatiile si apoi se inchide (desigur turatiile scad), imi da impresia ca "motorul incearca sa supravietuiasca"

- cand scot pe liber/ma opresc la semafor turometrul cade la zona de relanti si aici se simte aceasta fluctuatie - nu cade sub zona minima de ex. 500rpm si sa revina
- turometrul (acul) la relati are aceste usoare fluctuatii soft de circa 1-2mm

cum se comporta motorul daca unul/ambii senzori ar da informatii eronate ECU-ului?
1. Generator de impulsuri al arborelui cotit
2. senzorul arborelui cu came

admisia asa ar trebui sa arate cu acea crapatura?

am atasat si cateva capturi cu fluctuatiile care le am... :cry:

orice sugestie este bine venita!
Fişiere ataşate
admisie
admisie
untitled.jpg
untitled1.jpg
untitled3.jpg
untitled4.jpg
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Mesaj de adrian »

Cred ca te chinui mai mult decat trebuie , 90% din cauzele defectului de relanti instabil sunt datorate aprinderii, bujii, fise, bobina inductie.Restul de 10% pot fi o multime de cauze marunte, de la calitatea benzinei din rezervor, la aer fals aspirat, pierdere vacuum,supape neetanse,etc.
Verifica si benzina , eventual fa plinul de la alta statie.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Mesaj de MiniRC31 »

Adrian, nu sunt mecanic, dar Mini-ul asta m-a determinat sa pun mana pe documentatie si cheie ....eu ce vreau este sa pun evenimentele intr-un mod logic si sa reusesc sa am si o explicatie, adica ce a fost facut in mod eronat (desi nu cred) sau ce se intampla....??!

de exemplu acum doua saptamani m-am "trezit" fara antigel in vasul de expansiune (mai aveam ceva pe fund), am adaugat apa (de la robinet) ca sa fiu sigur ca nu risc sa nu mai ajung acasa.
de atunci am 250km parcursi si apa din vasul de expansiune nu a mai disparut...sa ii zicem ca o mica umezeala este pe partea de carcasa termostat pe partea de jos (inca nu sunt 100% sigur ca pe acolo au disparut 350ml de antigel) o sa incerc sa fac proba de presiune.

adrian scrie:90% din cauzele defectului de relanti instabil sunt datorate aprinderii, bujii, fise, bobina inductie.
deacord!
schimbata bobina (nu noua) si cablurile (nu noi) si modul de comportament este acelasi...
dar cum sa explic situatia ca inainte de curatare mergea totul rotund? ori ca pe zi ce trece devin eu exigent cu "bunicuta".
adrian scrie:Restul de 10% pot fi o multime de cauze marunte, de la calitatea benzinei din rezervor, . Verifica si benzina , eventual fa plinul de la alta statie.
in data de 7.06.2017 au fost alimentati 13.47l (20euro)

interventia de curatare clapeta a fost facuta in 09/06/2017 (vineri) si in rezervor mai erau circa 10litri

sambata 10.06/2017 am pus benzina 20litri pt ca abia alimentase statia respectiva :x totusi si in cazul asta l-as elimina pt ca alimentarea s-a facut dupa interventie si sesizare...
adrian scrie:la aer fals aspirat, pierdere vacuum,supape neetanse,etc.
- la aer fals banuiesc si eu dar pe unde? ce trebuie sa verific?
- pierdere vacuum...pe unde? cum verific?
- supape neetanse, posibil dar mergea inainte de curatare clapeta ...cu siguranta sunt si astea murdare...pt a le curata trebuie sa dau jos admisia?

stiu ca profi este sa dau jos chiuloasa jos si sa curatim frumos tot, probabil va fi un "proiect" de anul viitor...imi lipseste macaraua :D
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Mesaj de adrian »

Vezi daca clapeta de acc. este corect stransa si daca garnitura este la locul ei, intre clapeta si galerie.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Mesaj de MiniRC31 »

Danyutz scrie:RC31 si eu am fluctuatii usoare, care se simt daca esti atent. Ma gandeam si eu sa curat clapeta, dar vad ca la tine au aparut dupa curatare.
tu nu cumva ai probleme cu booster break-ul?
nu se aude un fasait continuu la tine cand nu apesi pedala de frana?
Drive safe and keep the wheels down
Scrie răspuns