alexvaio scrie:Deci din câte am înțeles eu, uleiul pt R53 ar trebui să fie cu specificația SJ/A3, fie că e OW-30, 5W-40 sau 5W-30?
Dar tot nu știu între ce să aleg. Vreau neaparat să trec pe MOTUL, dar nu știu care ulei de la MOTUL.
Mulțumesc și noroc bun!
Ce-ti recomanda thezapper,8100X-CESS este ca specificatii peste API SJ,este API SL(cu cat ultima litera din clasificarea API merge spre sfarsitutul alfabetului cu atat uleiul este mai bun,adica API SL este mai bun decat API SJ, dar mai slab decat API SM)
Din pacate la Motul-ca si la alte branduri mari-aceleasi preturi mult prea mari,40 Ron pentru un litru de ulei sintetic cu specificatie MB229.3, adica "bunicel".
As accepta acest pret pentru un ulei MB229.51 sau API SM.
@thezapper,am vazut uleiul ala 300VPower, pretul este asa mare cred pentru ca este biodegradabil ,clasificarea este API SG,adica slabuta , ca sa nu zic altceva,
Astai foaia oficiala de la Motul:
Aici ce zic colegii americani de la API(AMERICAN PETROLEUM INSTITUTE)
SM Current For all automotive engines presently in use. Introduced November 30, 2004. SM oils are designed to provide improved oxidation resistence, improved deposit protection, better wear protection, and better low-temperature performance over the life of the oil. Some SM oils may also meet the latest ILSAC specification and/or qualify as Energy Conserving.
SL Current For 2004 and older automotive engines.
SJ Current For 2001 and older automotive engines.
SH Obsolete For 1996 and older engines. Valid when preceded by current C categories.
SG Obsolete For 1993 and older engines.
SF Obsolete For 1988 and older engines.
SE Obsolete CAUTION - Not suitable for use in gasoline-powered automobile engines build after 1979.
SD Obsolete CAUTION - Not suitable for use in gasoline-powered
Cateodata si prea multa informatie strica,nu mai stii ce sa mai crezi, ce tuica sa bei,ce tigara sa fumezi,ce ulei sa mai pui in motor,noroc cu americanii ca ne mai lumineaza si pe noi cateodata.