Modificari Hardware motor - mit sau adevar

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Modificari Hardware motor - mit sau adevar

Mesaj de adrian »

Deschid aici un topic legat de modificarile care se pot aduce in echiparea motorului, in special la modelul R53.
Cele mai frecvente si date de castig putere de la furnizori:

Ax came Newman sau Piper 12-18HP-300 Euro
Cold intake FILTRU K@N 4-10HP-500 euro
Intercooler aer-aer pana la 18hp dela 60Euro chinezesc la 400Euro faricat in Europa
Cooled water intercooler 800Euro-nu am cifre de castig putere
Cat back exhaust Magna Flow, 3-7hp-intre 300-400Euro
fulie redusa 17-23HP, 120Euro.
Castig total de putere daca investesti in jur de 1400Euro este mediu de 60cai putere.
Cifra este frumoasa deci ajungi cu modelul R53 de 163 cai putere la 220cai putere,echivalentul a 23Euro/1CP.
Din experienta mea legata de aceste modificari:
Ax cu came Piper sau Newman, toti posesorii au probleme mari cu turatia constanta la relanti, iar castigul de putere nu este dovedit decat in graficele fabricantului, testele facute de cei care au montat asa ceva au aratat doar cresteri de putere scazute de 3-4cai putere, dar needificatoare.
Cold Intake-suna frumos, exista un usor castig de putere dar nu mai mare de 2-3 cai putere.
Intercooler marit-nici un castig, singurul intercooler bun este cel original JCW sau GP(amandoua sunt identice), restul chiar daca se lauda cu scaderi ale temperaturii aerului din admisie de pana la 25gr.C, in teste se observa o scadere a cuplului din cauza scaderii presiunii de supraalimentare.
Cat back exhaust-posibil o crestere a puterii de pana la 4CP.
Fulie redusa 17%- exista un castig de putere estimat de mine real la 8-10cai putere, dar motorul merge in regim lean(amestec sarac), in regimuri ridicate indelungi, poti sa topesti pistoane.
Reluand socotela pe cifre -sa zicem reale-discutam de o investitie de 1400Euro si un castig real de nu mai mult de 20-22cai putere, deci undeva la 64Euro/1CP .
La aceste cifre pot doar sa adaug ca pentru o echipare cu fulie -17%,resoftare se ajunge fara gres de la 163CP la 200CP, costuri 120Euro fulia si curea,70Euro manopera montaj, resoftare costuri variabile intre 100Euro-700Euro.
La o cheltuiala medie de 450Euro castig 37Cai putere,ar rezulta un cost de 13Euro/1CP .
Astept parerile voastre, sau relatari din experienta voastra.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Modificari Hardware motor - mit sau adevar

Mesaj de dedant68 »

Este legal sa se mareasca puterea unui motor daca in certificatul de inmatriculare este mentionata puterea X KW ?
Este legal sa se modifice parametrii constructivi ai unui motor (dimensiuni, volume de ardere, nr. rotatii, etc)?
Nu, pentru ca cele mai multe se DIY si fara o baza bine determinata ! Nu mai discutam de costuri mari nejustificate, este problema fiecaruia :!:
Totul se reglementeaza tinad cont de valorile finale ale noxelor ( masuratori RAR), la fel evacuarile trebuie omologate RAR, precum si modificari la sistemul de franare, sistemul de iluminare ( montarea de alte faruri/lampi, proiectoare neconforme cu parametrii fabricantului).
Prin omologarea RAR sunt cateva firme in tara care fac operatii de genul acesta, dar cu tot kit-ul aferent (interventii mecanic/soft, admisie/evacuare) etc. In plus, la vanzarea unui auto se pierde mult, sau nu se vinde in final masina ajunge la dezmembrari...95% dintre cumparatori cauta masina "true" (vopsea, motor, etc.).
LEGAL problema este complicata, dar fiecare isi asuma raspunderea :!:
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Modificari Hardware motor - mit sau adevar

Mesaj de adrian »

Eu am prezentat un caz specific si anume R53.
Modificarile majore de Hw, , nu sunt -dupa parerea mea -de facut , pentru ca implica o cheltuiala mare cu rezultate slabe.Plus de asta , pot fi usor observate la ITP, si fiind clar ilegale, vor duce la respingerea masinii.(daca cei de la ITP isi fac datoria ca la carte)
Modificarile de sw, asociate la R53 doar cu o fulie marita,nu pot fi depistate la ITP de nici un garaj.
Valorile finale ale noxelor nu sunt afectate daca modificarea de Sw este corect facuta.Din acest motiv, masinile cu motor pe benzina, se tuneaza Sw in mod corect doar cu ajutorul unui ceas AFR, montat pe masina.Asta ca sa eviti si valori de sarac care pot topi pistoane la regimuri de varf timp indelungat.Sunt putine tari in care taxele se platesc dupa tipul de motor si puterea acestuia(Italia de ex.), in restul tarilor taxele se stabilesc in functie de CO emis, cilindree motor, norma de poluare.Deci cresterea puterii motorului nu afecteaza bugetul statului, si din acest motiv, nu sunt interesati sa interzica modificarile de putere la motoare.
Cei care fac modificarea puterii masinii cu kit original de fabrica- ma refer aici la trecere de la R53 la R53 JCW, - o fac in ideea de a recupera o parte din investitie la revanzarea masinii, intru-cat se face si o modificare in cartea de identitate si in certificatul de inmatriculare.Am vazut 4 R53 modificate cu kit JCW,omologat, dar costurile sunt enorme,de multe ori peste valoarea de revanzare a masinii.
Desigur exista acea tentatie de a avea "lupul in piele de oaie",aspect stock dar sub capota o multime de cai putere.
Desigur legal nu este nimic, desigur exista si un vid de legislatiela adapostul caruia uneori se pot face modificari.
Problema cea mai difcila la ora actuala este atitudinea politistului care te opreste in trafic pentru ca observa o neconformitate , lumini modificate, tobe de esapament zgomotoase, modificari majore la exteriorul caroseriei,etc.De obicei sunt putin "fixati" si pierderea certificatului de inmatriculare se poate petrece foarte repede.
Tocmai din acest motiv, am ramas adeptul modificarilor corecte de Sw.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Modificari Hardware motor - mit sau adevar

Mesaj de adrian »

Putere obtinuta cu modifcari Hw , fulie -17%, injectoare de 550cc,restul Hw stock,soft facut de mine luna aceasta pentru un tuner englez.
In lucru versiunea modificata pentru 230HP.Astept noul grafic dyno zilele acestea.
Masina stock Putere la volanta 162HP,cuplu 155ft*lb(210Nm)
Dupa remap Putere la volanta 221HP , cuplu 194 ft*lb(263Nm)
Castig de 35% putere si 25% cuplu.
Power and Torque.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Modificari Hardware motor - mit sau adevar

Mesaj de adrian »

Legat de modificarile de Hw, una din cele mai folosite este schimbarea axului cu came,de obicei Newman sau Piper.
Aici o postare foarte bine documentata facuta de Nick Aristeidopoulos, un fan al modificarilor de Hw la R50 si R53.
https://www.northamericanmotoring.com/f ... -this.html
In attach, dyno graph pentru R53 cu urmatoarele modificari:
Precat delete,380cc injectos,GP intercooler,JCW induction JCW exhaust,Newman camshaft,Soft GP.Cost in jur de 900Euro.
Newman.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Modificari Hardware motor - mit sau adevar

Mesaj de MiniRC31 »

Optimul in vad la 5300rpm unde mai ai ceva cuplu (205Nm/205CP), iar maximul de cuplu 210Nm il atinge in 4700rpm iar caiutii de 220 sunt atinsi la 6000rpm...
sper sa fi citit bine graficul....

importat ar fi sa stim de la ce "stoc" a plecat.....
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Modificari Hardware motor - mit sau adevar

Mesaj de adrian »

de la 163HP stock.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Modificari Hardware motor - mit sau adevar

Mesaj de adrian »

Aici test dyno pe R53, modificare fulie Supercharger -17%, injectoare 550cc,restul stock.Soft facut de mine.Rezultat 227HP de la 163HP stock.
550cc Injectors.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Scrie răspuns