Cooper R50 remap

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3260
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Cooper R50 remap

Mesajde adrian » Mar Dec 15, 2015 2:16 pm

catalin988 scrie:Si cred ca am mai vorbit cu dumneavoastra indirect, si stiti E36`le turbo....sunt prietenul lui Cosmin Dudescu de la Tg jiu.

Ma bucur, salutari lui Cosmin,e un mare om si un mare caracter!!!!!
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

nanuiuli
Membru nou
Mesaje: 24
Membru din: Joi Dec 01, 2016 6:06 pm

Re: Cooper R50 remap

Mesajde nanuiuli » Vin Dec 02, 2016 10:08 pm

Am gasit topicul asta si vreau sa stiu unde si cat costa sa pun soft de cooper la one al meu.Am citit aici ca se poate...

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3260
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Cooper R50 remap

Mesajde adrian » Sâm Dec 03, 2016 5:58 am

Salut,
Pot sa -ti resoftez masina de la 90HP la 115HP fara probleme.Trebuie doar sa ne intalnim undeva pe traseul Tg.Mures, Sighisoara, Brasov, Ploiesti , Bucuresti,Lehliu, traseu pe care eu il fac saptamanal in fiecare vineri si duminica.Ai pm cu pretul.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 661
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm
Localitate: Iasi/Torino

Re: Cooper R50 remap

Mesajde MiniRC31 » Joi Sep 07, 2017 10:48 am

Cand o sa va "plictisiti" de "jucarie"(Mini R50 ONE/Cooper) sau va intalniti cu insatisfactii recomand sa treceti printr-un remap poate o sa va faca sa va tineti mai tare de volan...recomand acest pas pt ca merita cu varf si indesat si feelingul va sari de la 0 la100 in o secunda!

PS sa fiu si "rautacios" :twisted: :lol: :lol: nu este recomandat domințelor ce merg la piata cu o astfel de masina :D pt ca cu siguranta "o sa se trasnforme" in Charlize Theron si vor fi cautate de politie, asta cu politia este nimic dar isi vor gasi cumparaturile imprastiate peste tot :D

semnat,
eu ;)

OBS: Remapping done by Adrian.
Drive safe and keep the wheels down

valahu999
Membru nou
Mesaje: 10
Membru din: Dum Feb 25, 2018 10:25 pm

Re: Cooper R50 remap

Mesajde valahu999 » Sâm Mar 24, 2018 10:57 pm

Pentru cei care se mai gandesc inca daca sa resofteze sau nu, un Mini One 1.6i 90hp, le sugerez ca merita sa faca un efort pentru castigul pe care il aduce, masina s-a schimbat simtitor, trage mult mai bine in plaja de turatii joase, adica exact acolo unde One-ul are nevoie. Singura problema majora este aceea ca acel "cineva" despre care ai auzit , sau ti-a fost recomandat Nu trebuie sa aiba doar habar, sa-ti plimbe un laptop prin fata si sa te impresioneze, trebuie sa stie ce face cu adevarat si mai ales s-o faca din pasiune. Gasesti tot felul de " oferte" pe net, care de care mai "imbietoare " dar in momentul in care pui o intrebare simti sau chiar vezi o ezitare, ceea ce mie imi ridica un semn de interbare??? Astazi , in schimb, la recomandarea lui Sharpe, am apelat la Adrian , care , cel putin pentru mine intra la categoria "Profi", extrem de prompt si la intrebarile mele, nu am avut nici un moment senzatia ca este pe -dinafara-, din contra, omul stie si stie bine.Asa ca , daca vreti senzatii cat sunteti la volanul Mini, (si nu numai) apelati cu incredere, nu veti avea nici cea mai mica indoiala.

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3260
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Cooper R50 remap

Mesajde adrian » Dum Mar 25, 2018 9:52 am

Au trecut cativa ani de la prima postare, intre timp lucrurile au evoluat destul de mult.
Remap R53 cu injectoare stock fulie 15% putere 200HP
Remap R53 cu injectoare 380cc de JCW putere 215-220HP
Remap R53 cu injectoare 450cc , 550cc, putere in jur de 245-250HP
Remap R53 turbo conversion putere 310HP testat pe dyno Mustang
Remap R50 cu sw update in jur de 132HP , eliminat probleme ezitari acceleratie la rece, si cuplu marit in zona de turatii 1500-3000rpm.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 106
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Cooper R50 remap

Mesajde Gabriel CT » Mie Mar 28, 2018 6:55 pm

adrian scrie:Au trecut cativa ani de la prima postare, intre timp lucrurile au evoluat destul de mult.
Remap R53 cu injectoare stock fulie 15% putere 200HP
Remap R53 cu injectoare 380cc de JCW putere 215-220HP
Remap R53 cu injectoare 450cc , 550cc, putere in jur de 245-250HP
Remap R53 turbo conversion putere 310HP testat pe dyno Mustang
Remap R50 cu sw update in jur de 132HP , eliminat probleme ezitari acceleratie la rece, si cuplu marit in zona de turatii 1500-3000rpm.


Salutare Don Adrian!

La jucaria mea R53 JCW care inca nu merge cum trebuie :( ce se mai poate face? Se mai poate stoarce ceva peste cei 211 HP ? Ce cuplu are R53JCW? Ma refer fara alte schimbari hardware in afara de kitul complet de JCW care este deja instalat pe masina(chiulasa JCW , injectoare JCW, evacuare JCW, air intake JCW, etc). Ce se mai poate obtine doar din soft?
Momentan ne chinuim sa readucem masina la standardul de factory JCW dar poate pe viitor cine stie...

Cordialement,
Gabriel.
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3260
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Cooper R50 remap

Mesajde adrian » Mie Mar 28, 2018 7:38 pm

Numai dupa ce suntem siguri de dimensiunea fuliei instalate pe masina , pot sa vorbesc despre cresteri de putere semnificative pe masina.Daca masina are fulie JCW de -11%, atunci nu este cazul sa umblam la soft, desigur se pot face modificari in zona cresterii de cuplu in regimuri mai jaose de turatie si cativa cai putere in plus.Masina este echipata cu compresor mecanic, si debitul maxim de aer furnizat nu poate fi crescut decat prin modificarea turatie compresorului.De injectat se poate injecta benzina multa, dar nu vom avea destul aer sa ardem in mod corect aceasta cantitate de benzina suplimentara.In plus nici injectoarele de JCW de 380cc nu pot furniza intr-un regim corect o cantitate de benzina suplimentara necesara pentru mai mult de 220HP.Esti limitat de parametrul numit "injectors duty cycle" cat si de faptul ca din proiectare la EMS 2000 ECU injectia de benzina este oprita la 180°BTDC.Deci dupa ce masina ta va functiona in parametri corecti, o schimbare de fulie -17%, combinata cu injectoare de 550cc, este solutia pentru obtinerea de puteri in jurul a 240HP si valori de cuplu superioare, conditionate deasemenea si de eficienta intercoolerului masinii.Costurile pentru modificare fulie si injectoare sunt in jur de 300Euro.Poti monta o fulie de -17% safe, pentru ca Superchargerul tau este generatie noua, "Teflon coated.", deci suporta regimuri superioare de turatie.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

rama
Membru nou
Mesaje: 16
Membru din: Mie Apr 26, 2017 2:02 am

Re: Cooper R50 remap

Mesajde rama » Dum Apr 01, 2018 2:22 am

Ma bag si eu in discutie,

Adrian , stii ceva despre axele cu came modificate ? Ma refer aici daca ai avut experienta cu ele , ca de stiut sigur stii despre ce vorbesc :idea:
Am refer aici la faptul ca pe langa fulia de 15%+ soft pasul urmator logic ar fi injectoare 550+ Newmann/CatCam , dar toate astea trebuie sa fie imperecheate cu un soft potrivit si aici vine de fapt intrebarea mea .

Pe langa celelalte costuri (frane spre exemplu) 200 EUR injectoare + 250 EUR axa came nu mai sunt parca asa o avere.

La masina asta pe mine m-au speriat franele (vad ca nu vorbeste nimeni despre oprit masina ci numai despre cum o acceleram )

Am mers inclusiv pe circuit cu ea insa era automata si am avut impresia ca sunt decente franele , insa cu manuala unde apesi pe ambreiaj si franezi exclusiv cu placutele pe ultimele secunde de franare este absolut scary . Am ambele masini si diferenta este uriasa intre cea automata si cea manuala.

Revenind on-topic, axe sau nu ?

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3260
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Cooper R50 remap

Mesajde adrian » Dum Apr 01, 2018 7:33 am

Eu despre axe cu came nu-mi permit sa preiau pareri de pe internet, la acest capitol posteaza in general americani si englezi.Pentru MINI, exista trei producatori consacrati de axe cu came sport, Newman,Piper, Schrick.Mojoritatea celor pe care i-am intalnit folosesc Newman.Am testat si eu pe R50 un ax cu came sport Piper Ph1, care din parametri comunicati de producator este un ax cu came mai "soft" decat Newman.Problema majora cu care m-am luptat a fost mentinerea turatiei de relanti.Am constatat ca hartile de avans erau total nepotrivite pentru acest ax cu came,si au necesitat modificari serioase pe anumite zone.Ulterior am descoperit ca o modifcare corecta a "Ignition idle timing map" si a "Ignition idle timing table" a facut sa se imbunatateasca mult stabilitatea relantiului undeva la 880-900rpm, dar fara sa fie acel relanti perfect al axului cu came stock.Si acest lucru a necesitat daca imi aduc bine aminte peste 10 variante de soft.Pana aici toate bune, dupa acest pas am facut teste de parametri, respactiv AFR, SFT, MAF, ca sa vad unde mai trebuie umblat in privinta cantitatii injectate.Am constatat ca intre 2000 si 6000rpm, axul cu came sport avea o contributie in jur de 7% la cresterea cantitatii de aer din cilindri,deci am putut sa mai adaug ceva benzina in amestec ca sa echilibrez AFR-ul la un nivel corect si sa aduc SFT in parametri corecti.Desigur orice modifcare de cantitate de aer si benzina , trebuiau insotite de o modificare corecta a hartilor de avans, lucru care a mai insemnat cateva variante de soft pentru optimizare.In final masina "tragea" foarte bine pe plaja 2500-6000rpm, din pacate nu am putut face un test dyno.Ar fi fost foarte bun, pentru ca acest tip de modificare Hw a motorului are nevoie si de diagrama pe dyno pentru a obtine o curba de putere si cuplu cat mai eficienta posibil.Am estimat insa cresterea de putere undeva la 7% , deci nu un rezultat care sa te"dea pe spate", atata vreme cat investisem 300Euro numai in axul cu came , plus o groaza de timp in modificarea mecanica se de soft.
Masina avea aceasi putere , cuplu si comportament pe care il obtinusem cu montarea unei clapete de acceleratie marite de la Ø52mm la Ø57mm.
De aici a venit o oarecare dezamagire,pentru ca pentru mine, uzinarea unei clapete marite-am un tutorial pe forum legat de acest lucru- a fost mai usoara si mai putin costisitoare decat achizitia, montarea si softul pentru un ax cu came sport.Intrand in contact cu mai multi posesori de R53 care au montat ax cu came sport, am intalnit la toti aceeasi problema majora, si anume un relanti instabil, greu de controlat.Testele dyno publicate de producatorii de axe cu came sport dupa mine nu sunt credibile, in ideea ca un dyno arata exact ce vrea sa arate cel de la "butoane", deci usor de trucat.
Dupa parerea mea, o masina echipata cu un ax cu came sport nu mai este o masina de zi de zi,se indreapta catre zona sport, circuit chiar.
Din pacate, cresterile de putere la R53, peste 240HP, inseamna pasi mici si costuri mari, probabil valabil pentru orice tip de masina.
Referitor la softul necesar,atata timp cat sunt doar cateva companii de tuning in lume-le numeri pe degetele de la o mana-care sa stie sa rescaleze injectoare de 450cc sau 550cc, 640cc,ma indoiesc ca sunt mai multi de 3 sau 4 tipi in lume care sa stie sa faca un soft corect pentru un R53 echipat cu ax came sport si injectoare marite.Spun asta pentru ca am vazut softurile facute de companii celebre in tuning R53,ma refer aici la Lohen, 1320, RMW, Superchips, niste incercari de amator , in fapt modificari grosolane si o abordare total gresita a softului.
Legat de ax came Schrick, au o reputatie proasta, nu recomand.
Legat de parametri axelor cu came comunicate de producator,in principal "Lift" si "Duration", se pare ca nu sunt reale in totalitate, testul real o fost facut de unul din cei mai buni producatori individuali de axe came sport din Grecia, care a masurat exact parametrii axelor cu came Newman.
Articolul este acesta, este interesant de citit,postat de userul "nickbmw" , care este de fapt un grec, Nick Aristeidopoulos, un mare fan MINI, un tip cu care port corespondenta ,abordarea lui in materie de modificari hw la MINI , fiind una din cele mai profesioniste pe care le-am intalnit.
https://www.northamericanmotoring.com/f ... -this.html
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close


Înapoi la “MINI Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator