Pentru cei care au rabdare sa citeasca , aici un topic de pe minitorque.com al celui care a venit cu ideea sa schimbe injectoarele la R50-Nikos un grec din insula Rhodos.Munca si pasiunea omului mi se par impresionante(ca si resursa financiara de altfel ).
http://www.minitorque.com/forum/f273/ni ... ect-34836/
R50-tuning
R50-tuning
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
- cristi o'RAL
- Moderator
- Mesaje: 7295
- Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: R50-tuning
interesant... abia am putut sa urmaresc prima pagina
fbi special agent dale b. COOPER
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Re: R50-tuning
Revin cu cateva precizari legate de chiptuning la modelul R50 si R53. Gestiunea motorului este asigurata de o unitate Siemens EMS 2000.Pentru acest soft nu este publica documentatia care explica logica de gestionare a motorului,ma refer pe scurt la timpi de injectie,avans aprindere,lambda senzori,corectii de temperatura,presiune,knock si asa mai departe.Documentele sunt confidentiale,proprietate Siemens si nu circula pe net.Din acest motiv ,majoritatea tunerilor bajbaie prin cei 512kb care sunt responsabili de lucrare.Firme foarte cunoscute -din afara- modifica doar cateva "harti",culmea firme celebre modifica niste parametri care sunt folositi de calculator doar in Limp mode,adica habar nu au de "arhitectura"softului de la MINI.Dupa 2 ani de studiat acest "calculator",pot sa spun fara sa gresesc ca 125HP este o cifra realista pentru un R50 tunat la o firma buna de tuning,fara mofificari de HW la motor.Peste cifra asta sunt doar promisiuni fara acoperire.Peste 125HP,intervine deja tuningul personalizat ,teste peste teste ,dyno,loguri facute cu testere dedicate BMW ,adica lucruri la care nu au acces toti muritorii de rand.Am studiat softurile facute de multe firme de tuning pentru MINI ,din Ro. si din afara tarii.Din pacate am gasit doar doua care stiu ce fac,una din Germania si una din SUA ,restul bajbaieli si nimereli.Aviz amatorilor de tuning la modelul R50 Cooper,putere semnificativa inseamna sa introduci mai mult amestec carburant in cilindri,si daca benzina poti sa bagi cat vrei,cantitatea de aer care intra in
motor este fixa,asta este limitarea motoarelor aspirate. Singura crestere semnificativa de putere este posibila la R50 One datorita faptului ca fabricantul a limitat deschiderea clapetei de acceleratie la 60%,iar tuningul nu face decat sa deschida aceasta clapeta la 100%,lucru relativ usor de facut fara mari abilitati de tuner,orice incepator poate face asta in cateva minute.
motor este fixa,asta este limitarea motoarelor aspirate. Singura crestere semnificativa de putere este posibila la R50 One datorita faptului ca fabricantul a limitat deschiderea clapetei de acceleratie la 60%,iar tuningul nu face decat sa deschida aceasta clapeta la 100%,lucru relativ usor de facut fara mari abilitati de tuner,orice incepator poate face asta in cateva minute.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: R50-tuning
Care-i tunerul din De ??
-
- Viteza 1
- Mesaje: 77
- Membru din: Vin Dec 06, 2013 2:52 pm
- Localitate: Oradea
Re: R50-tuning
Stiu un oarecare R50 din Arad cu conversie turbo, full built engine, custom fueling, etc care ruleaza de ani buni la 400+ Bhp pe ECU de fabrica si software dezvoltat 100% in Romania. Deci se poate, numai ca anumite informatii costa (nu putin) si nu circula gratuit pe net
http://youtu.be/qbEEtC6WOGE
http://youtu.be/qbEEtC6WOGE
Re: R50-tuning
@Adrian JCW-Salut,stiu masina
Desigur ca am scris anterior legat numai de R50 si R53 cu softurile originale.Acel R50 nu mai are calculatorul motorului original, asta pentru ca nu poate gestiona o turbina, absolut sigur ca are ECU custom.Nici nu poti sa mai zici ca este One decat de pe emblema de pe hayon.Desigur ca in Ro sunt foarte multi capabili de performante absolut deosebite in materie de tuning,dara asa cum am mai spus se fac tuninguri dedicate,cu foarte multe teste, incercari pe dyno, pasiune si mult studiu.
@Keth-nu dau nume , nu este etic, dar firma din Germania nu este un mare nume, cea din US este mare intr-adevar.
Desigur ca am scris anterior legat numai de R50 si R53 cu softurile originale.Acel R50 nu mai are calculatorul motorului original, asta pentru ca nu poate gestiona o turbina, absolut sigur ca are ECU custom.Nici nu poti sa mai zici ca este One decat de pe emblema de pe hayon.Desigur ca in Ro sunt foarte multi capabili de performante absolut deosebite in materie de tuning,dara asa cum am mai spus se fac tuninguri dedicate,cu foarte multe teste, incercari pe dyno, pasiune si mult studiu.
@Keth-nu dau nume , nu este etic, dar firma din Germania nu este un mare nume, cea din US este mare intr-adevar.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
-
- Viteza 1
- Mesaje: 77
- Membru din: Vin Dec 06, 2013 2:52 pm
- Localitate: Oradea
Re: R50-tuning
R50-ul Turbo are un ECU de R53 MCS 100% original iar turbina este gestionata de un boost controller electronic de la Turbosmart.
Cristi, proprietarul masinii, imi este un foarte bun prieten si crede-ma pe cuvant cand iti spun ca ii cunosc jucaria in cele mai mici detalii. De asemenea este un foarte bun mecanic si fan mini level 100
Cristi, proprietarul masinii, imi este un foarte bun prieten si crede-ma pe cuvant cand iti spun ca ii cunosc jucaria in cele mai mici detalii. De asemenea este un foarte bun mecanic si fan mini level 100