tuning r53

Avatar utilizator
Balazs
Viteza 1
Mesaje: 72
Membru din: Dum Feb 22, 2015 4:14 pm
Localitate: Baia Mare

tuning r53

Mesaj de Balazs » Sâm Mai 23, 2015 4:16 pm

As avea nevoie de sfatul vostru in ceea ce priveste ce si de unde ar merita sa cumpar. Vreau sa modific toata masina. As dori sa schimb tot ce se poate pe masina si cu tot ce e mai bun, dar nu stiu ce producator si ce produs sa aleg. Vreau sa schimb suspensia, sistemul de franare, evacuare, bucsi, bari stabilizatoare, diferential, volanta, compresor, chiuloasa, pistoane, ax cu came, injectoare, calculator, launch control etc. M-am uitat pe deviltuning.hu si pe bytetronik.com. As fi interesat sa scot maxim ce se poate din masina. Astept cu mare interes sugestiile voastre.

Avatar utilizator
thezapper
Membru nou
Mesaje: 42
Membru din: Lun Aug 27, 2012 8:24 pm
Localitate: Timisoara

Re: tuning r53

Mesaj de thezapper » Sâm Mai 23, 2015 6:10 pm

Cum vezi tu masina la final?
Ce vrei sa faci cu ea mai exact? Vrei sa participi la vreo cursa de vreun fel? Vrei sa mergi pe circuit? Drag racing? Rally?
Vrei sa mergi in continuare cu masina pe strada?

Astea sunt intrebari foarte importante. Daca scoti maxim din masina vei investi enorm de multi bani si masina nu va mai fi fiabila.
Dupa ce iti stabilesti un scop final, poti sa incepi sa vezi ce trebuie sa modifici, de ce si cat te va costa. :)

Avatar utilizator
Balazs
Viteza 1
Mesaje: 72
Membru din: Dum Feb 22, 2015 4:14 pm
Localitate: Baia Mare

Re: tuning r53

Mesaj de Balazs » Dum Mai 24, 2015 6:28 pm

Am fost saptamana trecuta la un concurs de rally sprint. Tare mult mi-a placut, dar rezultatul meu era slab. De aceea m-am gandit sa modific masina. Cu masina asta circul doar prin oras.

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7253
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: tuning r53

Mesaj de cristi o'RAL » Dum Mai 24, 2015 10:09 pm

deci din start ai o problema clara de abordare. mergi cu masina asta in oras si modifica-ti alta pentru rally sprint, daca asta vrei.
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

Avatar utilizator
thezapper
Membru nou
Mesaje: 42
Membru din: Lun Aug 27, 2012 8:24 pm
Localitate: Timisoara

Re: tuning r53

Mesaj de thezapper » Dum Mai 24, 2015 10:31 pm

Nu poti sa ai o masina de rally sprint care merge pe strada :)
Deci Cristi zice bine. Iti faci alta masina de rally sprint.

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7253
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: tuning r53

Mesaj de cristi o'RAL » Dum Mai 24, 2015 11:55 pm

plus ca, daca vrei sa si castigi (sa faci performanta), in functie de concurenta, s-ar putea sa ai nevoie de alta masina, nu de un R53.
banuiesc ca sunt si acolo clase... un motor mic cu compresor te baga in alta clasa, nu stiu daca iti convine.
cum spunea thezapper, trebuie sa stii din start ce vrei sa faci cu masina... sa o faci pentru un scop anume. o masina "preparata" nu e buna pentru orice. sau daca e, va fi mediocra. deci trebuie sa studiezi regulamente si omologari ca sa vezi ce masina trebuie sa-ti faci.

si ca sa nu-ti para rau de bani, e bine sa pleci de jos, sa vezi ce satisfactii ai si daca merita.
been there, done that... am rupt o nova in doua si m-am lasat. e nevoie de multi multi multi bani ca sa apara satisfactiile (adica sa nu abandonezi si sa nu fii ultimul). oricat talent ai avea, iti trebuie foarte multa practica, si deci consumabile, mecanici, platforma si masini rupte in doua, ca sa intelegi ceva. deci foarte multi bani.

dupa toate astea, daca inca mai doresti sa faci asa ceva, iti doresc multa bafta! oricum, merita incercat, o sa ai ce sa povestesti la nepoti :lol:
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3341
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: tuning r53

Mesaj de adrian » Lun Mai 25, 2015 9:51 pm

Aici cam tot ce vrei sa fci un R53 puternic, baietii sunt probabil printre cei mai buni din lume la chestia asta,
http://www.revolutionmini.com/
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7253
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: tuning r53

Mesaj de cristi o'RAL » Lun Mai 25, 2015 10:02 pm

asta pentru un motor puternic, de strada, dar o masina de rally sprint inseamna mult mai mult decat atat, aproape ca puterea este cea mai putin importanta. conteaza cutia si cum sta masina pe drum (ca nu e vb de strada)
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine

Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 4
Mesaje: 399
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: tuning r53

Mesaj de SpOOk » Mar Mai 26, 2015 3:33 pm

Poti sa incepi sa te orientezi catre chiulasa portata, cu valve marite, ax cu came schimbat, injectoare marite, filtru aer sport. Un element foarte important cred ca este partea de racire a motorului, cat si a aerului care intra in motor. Din ce m-am documentat pentru mine, un intercooler racit cu apa (chargecooler), pare a da rezultate foarte bune http://www.grsmotorsport.co.uk/minichargecoolermk2.html impreuna cu http://www.grsmotorsport.co.uk/miniradiator.html

Daca nu te grabesti cu comanda, poate dam amandoi sa iesim mai bine la transport, dar eu trebuie sa-mi revin putin cu banii dupa restaurarea motorului :lol:
MINI Cooper S R53 - 2004

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3341
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: tuning r53

Mesaj de adrian » Mar Mai 26, 2015 5:07 pm

SpOOk scrie:aer sport. Un element foarte important cred ca este partea de racire a motorului, cat si a aerului care intra in motor. Din ce m-am documentat pentru mine, un intercooler racit cu apa (chargecooler), pare a da rezultate foarte bune http://www.grsmotorsport.co.uk/minichargecoolermk2.html impreuna cu http://www.grsmotorsport.co.uk/miniradiator.html
:lol:
Un prieten din Cehia are acest intercooler racit cu apa montat pe masina.Din pacate pompa electrica suplimentara cu care se livreaza este subdimensionata si de calitate slaba si cedeaza destul de repede.Deci necesita o alta pompa mai mare si de calitate, exista un Bosch destul de bunicel pentru asa ceva, daca va intereseaza va trimit codul de pompa si furnizorul.
Pe de alta parte, ce scriu domni aceia in prezentarea sistemului este greu de dovedit,datele corecte ar fi trebuit sa cuprinda comparativa intre temperatura de intrare a aerului si cea de iesire din intercooler la modelul stock si la cel racit cu apa.
Din pacate R53 nu are sonda masura temperatura la iesirea din intercooler, doar a aerului la intrare in intercooler,deci cu echiparea stock nu poti sa-ti dai seama de rezultatul acestei modificari.Sincer nici nu cred in ea, este destul de costisitoare si in cel mai fericit caz probabil foarte putin castig in zilele foarte foarte calduroase.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Scrie răspuns