Pagina 1 din 2

tuning r53

Scris: Sâm Mai 23, 2015 4:16 pm
de Balazs
As avea nevoie de sfatul vostru in ceea ce priveste ce si de unde ar merita sa cumpar. Vreau sa modific toata masina. As dori sa schimb tot ce se poate pe masina si cu tot ce e mai bun, dar nu stiu ce producator si ce produs sa aleg. Vreau sa schimb suspensia, sistemul de franare, evacuare, bucsi, bari stabilizatoare, diferential, volanta, compresor, chiuloasa, pistoane, ax cu came, injectoare, calculator, launch control etc. M-am uitat pe deviltuning.hu si pe bytetronik.com. As fi interesat sa scot maxim ce se poate din masina. Astept cu mare interes sugestiile voastre.

Re: tuning r53

Scris: Sâm Mai 23, 2015 6:10 pm
de thezapper
Cum vezi tu masina la final?
Ce vrei sa faci cu ea mai exact? Vrei sa participi la vreo cursa de vreun fel? Vrei sa mergi pe circuit? Drag racing? Rally?
Vrei sa mergi in continuare cu masina pe strada?

Astea sunt intrebari foarte importante. Daca scoti maxim din masina vei investi enorm de multi bani si masina nu va mai fi fiabila.
Dupa ce iti stabilesti un scop final, poti sa incepi sa vezi ce trebuie sa modifici, de ce si cat te va costa. :)

Re: tuning r53

Scris: Dum Mai 24, 2015 6:28 pm
de Balazs
Am fost saptamana trecuta la un concurs de rally sprint. Tare mult mi-a placut, dar rezultatul meu era slab. De aceea m-am gandit sa modific masina. Cu masina asta circul doar prin oras.

Re: tuning r53

Scris: Dum Mai 24, 2015 10:09 pm
de cristi o'RAL
deci din start ai o problema clara de abordare. mergi cu masina asta in oras si modifica-ti alta pentru rally sprint, daca asta vrei.

Re: tuning r53

Scris: Dum Mai 24, 2015 10:31 pm
de thezapper
Nu poti sa ai o masina de rally sprint care merge pe strada :)
Deci Cristi zice bine. Iti faci alta masina de rally sprint.

Re: tuning r53

Scris: Dum Mai 24, 2015 11:55 pm
de cristi o'RAL
plus ca, daca vrei sa si castigi (sa faci performanta), in functie de concurenta, s-ar putea sa ai nevoie de alta masina, nu de un R53.
banuiesc ca sunt si acolo clase... un motor mic cu compresor te baga in alta clasa, nu stiu daca iti convine.
cum spunea thezapper, trebuie sa stii din start ce vrei sa faci cu masina... sa o faci pentru un scop anume. o masina "preparata" nu e buna pentru orice. sau daca e, va fi mediocra. deci trebuie sa studiezi regulamente si omologari ca sa vezi ce masina trebuie sa-ti faci.

si ca sa nu-ti para rau de bani, e bine sa pleci de jos, sa vezi ce satisfactii ai si daca merita.
been there, done that... am rupt o nova in doua si m-am lasat. e nevoie de multi multi multi bani ca sa apara satisfactiile (adica sa nu abandonezi si sa nu fii ultimul). oricat talent ai avea, iti trebuie foarte multa practica, si deci consumabile, mecanici, platforma si masini rupte in doua, ca sa intelegi ceva. deci foarte multi bani.

dupa toate astea, daca inca mai doresti sa faci asa ceva, iti doresc multa bafta! oricum, merita incercat, o sa ai ce sa povestesti la nepoti :lol:

Re: tuning r53

Scris: Lun Mai 25, 2015 9:51 pm
de adrian
Aici cam tot ce vrei sa fci un R53 puternic, baietii sunt probabil printre cei mai buni din lume la chestia asta,
http://www.revolutionmini.com/

Re: tuning r53

Scris: Lun Mai 25, 2015 10:02 pm
de cristi o'RAL
asta pentru un motor puternic, de strada, dar o masina de rally sprint inseamna mult mai mult decat atat, aproape ca puterea este cea mai putin importanta. conteaza cutia si cum sta masina pe drum (ca nu e vb de strada)

Re: tuning r53

Scris: Mar Mai 26, 2015 3:33 pm
de SpOOk
Poti sa incepi sa te orientezi catre chiulasa portata, cu valve marite, ax cu came schimbat, injectoare marite, filtru aer sport. Un element foarte important cred ca este partea de racire a motorului, cat si a aerului care intra in motor. Din ce m-am documentat pentru mine, un intercooler racit cu apa (chargecooler), pare a da rezultate foarte bune http://www.grsmotorsport.co.uk/minichargecoolermk2.html impreuna cu http://www.grsmotorsport.co.uk/miniradiator.html

Daca nu te grabesti cu comanda, poate dam amandoi sa iesim mai bine la transport, dar eu trebuie sa-mi revin putin cu banii dupa restaurarea motorului :lol:

Re: tuning r53

Scris: Mar Mai 26, 2015 5:07 pm
de adrian
SpOOk scrie:aer sport. Un element foarte important cred ca este partea de racire a motorului, cat si a aerului care intra in motor. Din ce m-am documentat pentru mine, un intercooler racit cu apa (chargecooler), pare a da rezultate foarte bune http://www.grsmotorsport.co.uk/minichargecoolermk2.html impreuna cu http://www.grsmotorsport.co.uk/miniradiator.html
:lol:
Un prieten din Cehia are acest intercooler racit cu apa montat pe masina.Din pacate pompa electrica suplimentara cu care se livreaza este subdimensionata si de calitate slaba si cedeaza destul de repede.Deci necesita o alta pompa mai mare si de calitate, exista un Bosch destul de bunicel pentru asa ceva, daca va intereseaza va trimit codul de pompa si furnizorul.
Pe de alta parte, ce scriu domni aceia in prezentarea sistemului este greu de dovedit,datele corecte ar fi trebuit sa cuprinda comparativa intre temperatura de intrare a aerului si cea de iesire din intercooler la modelul stock si la cel racit cu apa.
Din pacate R53 nu are sonda masura temperatura la iesirea din intercooler, doar a aerului la intrare in intercooler,deci cu echiparea stock nu poti sa-ti dai seama de rezultatul acestei modificari.Sincer nici nu cred in ea, este destul de costisitoare si in cel mai fericit caz probabil foarte putin castig in zilele foarte foarte calduroase.