Motor 1.6 pe R56 LCI cu performante diferite

sonik
Membru nou
Mesaje: 14
Membru din: Dum Aug 02, 2015 5:59 pm

Motor 1.6 pe R56 LCI cu performante diferite

Mesaj de sonik »

Am citit pe forum discutii asemanatoare despre prima generatie, dar este posibil sa se continue si la aIIa.
Fiind in cautarea unui Cooper R56 LCI, am intalnit foarte multe variante One sau First, cu acelasi motor N16B16A dar in versiuni cu performante reduse, 75 CP - 140 Nm pentru First, respectiv 98 CP - 153 Nm pentru One.

Pe realoem apare acelasi motor pe cele 3, cu o codificare diferita, N16B16A SR11 pe First/One 55kw, N16B16A SR31 pe One si N16B16A SU31 pe Cooper. Inca nu stiu exact de la ce vine codificarea finala si ce semnifica.
Luand la comparat pe rand internele motorului si anexele, am constatat ca sunt aceleasi. Chiar si sistemul de franare. Deja sunt aproape convins ca totul este din soft, mai ales ca am gasit unele firme care ofera posibilitatea de upgrade al soft-ului pentru oricare din cele mentionate pana la 130 CP si 175 Nm.

Exista posibilitatea sa imi fi scapat unele detalii, dar poate v-ati mai intalnit cu acest subiect si puteti confirma intr-un fel sau altul.
Chiar as vrea sa aflu de cineva care sa fi facut saltul de la 75 la 122 CP, cel putin nivelul Cooper-ului, si ce modificari mai implica, daca este cazul.
Avatar utilizator
taitzelu
Viteza 4
Mesaje: 360
Membru din: Lun Oct 19, 2015 11:01 am
Localitate: Timisoara

Re: Motor 1.6 pe R56 LCI cu performante diferite

Mesaj de taitzelu »

sonik scrie:Am citit pe forum discutii asemanatoare despre prima generatie, dar este posibil sa se continue si la aIIa.
Fiind in cautarea unui Cooper R56 LCI, am intalnit foarte multe variante One sau First, cu acelasi motor N16B16A dar in versiuni cu performante reduse, 75 CP - 140 Nm pentru First, respectiv 98 CP - 153 Nm pentru One.

Pe realoem apare acelasi motor pe cele 3, cu o codificare diferita, N16B16A SR11 pe First/One 55kw, N16B16A SR31 pe One si N16B16A SU31 pe Cooper. Inca nu stiu exact de la ce vine codificarea finala si ce semnifica.
Luand la comparat pe rand internele motorului si anexele, am constatat ca sunt aceleasi. Chiar si sistemul de franare. Deja sunt aproape convins ca totul este din soft, mai ales ca am gasit unele firme care ofera posibilitatea de upgrade al soft-ului pentru oricare din cele mentionate pana la 130 CP si 175 Nm.

Exista posibilitatea sa imi fi scapat unele detalii, dar poate v-ati mai intalnit cu acest subiect si puteti confirma intr-un fel sau altul.
Chiar as vrea sa aflu de cineva care sa fi facut saltul de la 75 la 122 CP, cel putin nivelul Cooper-ului, si ce modificari mai implica, daca este cazul.
Posibil sa te poata ajuta @adrian cu aceasta informatie
--------------------------------
TM 01 TZL -> Mini One R50
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Motor 1.6 pe R56 LCI cu performante diferite

Mesaj de adrian »

Adrian nu este fan R56,dar recunoaste ca la multe modele de R56 diferenta este doar din soft,ca de altfel si la modelele mai noi turbodiesel,unde smecheria s-a prelungit.De fapt este o practica destul de des intalnita la BMW mai ales la modelul 320-E91,acolo unde exista un upgrade oficial de ceva HP si Nm ,desigur la un pret pe masura buzunarului unui posesor de BMW,adica ceva peste 2000Euro.(desigur iti mai baga pe gat un intercooler marit si inca ceva prostii pe deasupra ca sa nu plangi pentru ce-ai decartat).
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
sonik
Membru nou
Mesaje: 14
Membru din: Dum Aug 02, 2015 5:59 pm

Re: Motor 1.6 pe R56 LCI cu performante diferite

Mesaj de sonik »

Da, s-ar parea ca e valabil si pentru motoarele diesel de 1.6 din R56.
Scrie răspuns