MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Avatar utilizator
adi.nechifor
Membru nou
Mesaje: 29
Membru din: Joi Sep 21, 2017 12:48 pm
Localitate: Suceava
Contact:

MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Mesaj de adi.nechifor »

Salut, salut.

Intr-un final am gasit putin timp pentru a-mi prezenta masina. Si e numai bine, la ce liniste este pe aici. E un MINI Cooper S Clubman si imi place tot mai mult pe zi ce trece. Sub capota are aceeasi unitate despre care nu am auzit multe lucuri incurajatoare inainte de achizitie, dar care deocamdata se comporta bine: 1.6, turbo, 175 de cai putere.

Masina a fost cumparata din Romania, desi planul initial era sa fac un drum pana in Germania, Belgia sau Olanda. Dar cum nu stau bine cu timpul, a picat la fix varianta asta, avand istoricul curat (verificat la BMW Romania) si un pret final corect: 6600 de euro. Are 173.000 de km. Nu-s putini, dar nici nu m-au speriat, in conditiile in care merg in jur de 10.000 de km pe an. Estimez ca o voi tine in jur de trei ani, desi la cat imi place de mult nu ma grabeste nimic sa o schimb. Poate doar pentru un Countryman S All4, ca imi place sa mai evadez din oras din cand in cand. Pana una-alta, sper doar sa ofere o fiabilitate rezonabila, pentru ca nu ma pasioneaza deloc statul prin service.

Distribuita a fost schimbata la aproximativ 100.000 de km in Germania. Nu stiu daca ar trebui verificata, ideea e ca se mai aude cateodata, cand e frig, un rontatit de la motor, timp de 1-2 km. Sa fie oare de la intinzatorul problematic?

Personal, am schimbat pana acum: kit ambreiaj LUK (am stiut de cand am luat-o ca e pe duca), termostat complet (surpriza neplacuta la drum lung, consum cam 6 litri de apa distilata la 100/km :D), ulei Castrol Edge Professional BMW LL04 5W30, toate filtrele, inclusiv cel de combustibil, Bosch, uleiul din cutia de viteze.

Imi place MINI dintotdeauna, desi pana sa-l cumpar pe al meu nu am mers niciodata cu unul. Dar facand o lunga perioada blogging auto, am fost convins ca MINI e ceva special. E mai mult decat ordinary car. Cu toate bubele, il iubesti. Asa cum iubesti si Alfa Romeo, desi nu e cea mai fiabila masina din univers. Bine, MINI nu e chiar atat de prost ca o Alfa, sa nu exageram. :))

Testand ceva masini pana in prezent, eram obsedat de calitatea materialeor, de imbinari, de ergonomie, de toate prostiile astea care, sunt importante, dar plictisitoare. MINI e departe de a fi ideal cand vorbim despre asa ceva, dar IT DOESN'T FUCKING MATTER. Pentru o masina asa-zis premium, e ciudat ca mai scartaie bordul, ca aud un sunet de undeva de la geamul soferului la viteze mai mari, sistemul audio nu mi se pare chiar cel mai bun, la un moment dat distorsioneaza grav, dar toate astea dispar atunci cand te urci la volan si il conduci. Fiecare viraj e o placere, fiecare sunet care vine de la evacuare e bucurie, fiecare acceleratie mai nervoasa te surprinde ca si cum ar fi prima oara. Directia e foarte faina, mai ales cand apas butonul SPORT, stabilitatea nu mai zic, pentru o masina atat de mica e din alt film. Astepti ruliu, dar nu-l gasesti decat daca exagerezi foarte, foarte tare. Mi-ar fi placut sa aiba un diferential mecanic, pentru ca e destul de greu de stapanit cand pleci putin mai grabit de pe loc. O ia in toate directiile botul, dar ma obisnuiesc eu si cu asta. Spre exemplu, am testat timp de o saptamana un Leon CUPRA nou, 290 CP, tractiune fata, cu diferential mecanic (si electronic) si desi aveai asa de multa putere, nu iti zbura volanul din mana. :D

Lasand astea la o parte, masina arata intr-un mare fel! Nu mi-am dorit niciodata in mod special o masina pe care sa o admir de fiecare data cand o parchez, dar se pare ca m-am ales cu una. E #frumoasafrumoasa. Si nu ma uit doar eu, ci toata lumea, din masini, de pe trotuar, de peste tot. Nu costa 50.000 de euro, dar se pare ca atrage privirile ca si cum ar costa atat de mult. Plus ca, e si foarte rara. La fel, nu imi doream sa fiu unic, imi place si Volkswagen, o spun cu toata sinceritatea, dar cam sunt. Mai ales in Suceava, unde numeri pe degete MINI-urile, ce sa mai zic de Clubman, ca ai nevoie doar de un singur deget. :))

In sfarsit, am o gramada de idei amestecate, o sa mai completez pe parcurs, ca daca e sa o iau organizat, ma apuc sa fac un articol de test drive si ar fi putin cam mult totusi. Desi am scris o gramada deja. Sper ca nu am fost plictisitor. :roll:

Ah, dotarile. Cam tot ce conteaza, cel putin din punctul meu de vedere. Nu imi lipseste nimic, ba chiar sunt chestii pe care nu prea le folosesc: faruri Xenon (treaba asta era foarte importanta, si masina dinainte avea, nu puteam sa ma intorc la halogen si nu o sa ma mai intorc niciodata, data viitoare poate LED), jante pe 17", tapiterie din piele perforata si scaune sport, incalzire in scaune, pilot automat, start & stop, mod de conducere sport, mi-as fi dorit climatizare automata, dar n-a fost sa fie, Bluetooth, care e super util si perfect functional, intrare USB, dar inca nu i-am dat de capat, se blocheaza piesele, don't know why, senzor ploaie, lumini, lumini ambientale foarte faine, mai multe culori, doar portocaliu imi place cu adevarat, deci e o chestie de lauda, ca nu prea o sa ma joc cu ele, 11 airbag-uri (la fel, foarte important pentru mine, prefer cateva airbag-uri in plus decat un sistem de navigatie sau alta dotare fancy) si, in fine, ce mai vedeti prin fotografii. Nu are sens sa enumar chiar si cele mai banale lucruri, ca nu cred ca exista MINI fara geamuri electrice si ABS. Important e ca are dotari actuale, deci nu o simti ca pe o masina de 8 ani. Bine, pe astea noi ai incarcare electromagnetica si tot felul de alte nebunii, dar a mea paraie si pocneste, deci sunt ok. :))

Va las cateva fotografii facute chiar azi, pe marginea drumului, cu masina murdara, ca astea-s vremurile. Mai am ceva si in telefon, o sa le postez cat de curand. Desi sunt fotograf, nu am reusit inca sa o scot la o sedinta corecta, dar o sa fac si asta la un moment dat.

Pentru cine nu are timp sau chef sa citeasca toata povestea mea, esentialul e ca I FUCKING LOVE IT :!: :!: :!:
Fişiere ataşate
mini-cooper-s-clubman-17.jpg
mini-cooper-s-clubman-16.jpg
mini-cooper-s-clubman-14.jpg
mini-cooper-s-clubman-13.jpg
mini-cooper-s-clubman-9.jpg
mini-cooper-s-clubman-3.jpg
mini-cooper-s-clubman-1.jpg
Ultima oară modificat Dum Feb 11, 2018 8:53 pm de către adi.nechifor, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Mesaj de Sharpe »

bine ai venit in club si sa te bucuri de ea mai mult de 3 ani :!:
:!: castrol sa cumperi doar din DE altfel e ulei de gatit :!:
.......ghost...
Avatar utilizator
adi.nechifor
Membru nou
Mesaje: 29
Membru din: Joi Sep 21, 2017 12:48 pm
Localitate: Suceava
Contact:

Re: MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Mesaj de adi.nechifor »

Sper sa fie ok. Piesele, filtrele si uleiul pentru cutie le-am luat din Germania, Castrolul de aici, de la eMag. Vad ca deocamdata, din octombrie, cam 3000 de km, nu prea a consumat mare lucru, dar am mers si destul de linistit, din lipsa de asfalt uscat. Inainte tot Castrol a avut sau cel putin asta am descoperit in portbagaj.
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Mesaj de Sharpe »

pana in max 5.000 e ok ,daca obs ca incepe sa dispara brusc, schimba uleiul cu unul cu specificatii psa
.......ghost...
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Mesaj de adrian »

Frumoasa culoarea, pe zapada arata de 10!
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
adi.nechifor
Membru nou
Mesaje: 29
Membru din: Joi Sep 21, 2017 12:48 pm
Localitate: Suceava
Contact:

Re: MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Mesaj de adi.nechifor »

@Sharpe O sa fiu atent. Oricum urmaresc uleiul cum nu l-am mai urmarit la nicio masina. :lol:

@adrian Nu aveam nicio preferinta in privinta asta, dar ma bucur ca s-a nimerit albastrul asta. :D

Apropo, aveti vreo idee cum pot sa ajung la bec? S-a ars dar in manual nu am gasit decat procedura de a scoate toata smecheria asta din bara, lucru de care nu aveam nevoie, ca am presupus ca se scoate ca la orice alta masina. Dar mai departe m-am blocat.
Fişiere ataşate
IMG_0109.jpg
IMG_0108.jpg
Avatar utilizator
adi.nechifor
Membru nou
Mesaje: 29
Membru din: Joi Sep 21, 2017 12:48 pm
Localitate: Suceava
Contact:

Re: MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Mesaj de adi.nechifor »

Nu am mai zis nimic pe aici de multa vreme, pentru ca nici nu s-a intamplat ceva special. Am mai completat vreo 200 de ml de ulei, ca parca scazuse nivelul putin. In rest, masina merge foarte bine, imi place tot mai mult cu fiecare drum facut. Trage excelent, sta pe viraje foarte bine si are o directie corecta. Probabil am mai zis lucrurile astea, dar chiar se remarca. Tocmai am facut si un drum pana in Vama, 1200 de km dus-intors, fara nici cea mai mica problema. Consumul a fost 7.5 litri/100km, dar am mers. Adica nu am fost econom, pentru ca nu mi-a pasat, imi era dor sa conduc. In general, in afara, cand conduc normal si lejer, consum cam intre 6.2 si 6.5 litri/100km, dar la fel, fara sa ma chinui. Mi-a placut ca, desi e o masina din clasa mica, pe autostrada, la viteze mari, chiar mari, nu are nicio problema. Nu ai nicio secunda vreo senzatie de nesiguranta. Am mers spre exemplu cu SEAT Ibiza, VW Polo si altele cu in jur de 170-175 km/h si nu as mai face asta inca o data, pentru ca senzatia era ca aproape plutesc. Nu erau pregatite deloc pentru asemenea viteze, lucru normal de altfel, ca nu iti iei masina din clasa mica pentru a face cruising pe Autobahn la 200 de km/h. :lol: In schimb, MINI se pare ca si cand vorbim de viteze mai mari n-are nicio treaba. Iar asta imi place mult, desi nu merg in 95% din cazuri cu mai mult de 120-130 de km/h.

Ah, ca idee: trebuie sa imi iau anvelope de vara, pentru ca deja am mers cam mult cu astea de iarna pe caldurile astea si nu e bine pentru ca se uzeaza si nici nu franeaza cum ar trebui. Am citit pe diverse forumuri MINI din afara ca pot pune si 215/45/R17 fara probleme. Stiti ceva despre asta? E ok dimensiunea? Pentru ca oferta e mult mai larga si preturile mai bune fata de 205/45/R17.

Va las si doua fotografii, deloc perfecte, pentru ca le-am tras in timp ce testam un aparat pe film din 1975. :mrgreen:
Fişiere ataşate
mamiya-msx-500-3.jpg
mamiya-msx-500-2.jpg
Avatar utilizator
Danyutz
Viteza 4
Mesaje: 325
Membru din: Vin Feb 03, 2017 11:39 am
Localitate: Sibiu

Re: MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Mesaj de Danyutz »

Chiar daca poti sa pui 215, nu e recomandat de fabrica, plus ca o sa ai diferente la kilometraj.

Fain GoKart kombi 8-) :D
Imagine
mok
Moderator
Mesaje: 1543
Membru din: Vin Sep 12, 2008 1:16 pm

Re: MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Mesaj de mok »

super culoare !
super consum ! (nu cum spun unii ,fara S , ca o "sa vrei sa-ti faci abonament la statiile de benzina")
grila de pe capota da semne de deformare - exista o protectie pt caldura de la turbina
sfat - verifica uleiul cat mai des.
Avatar utilizator
adi.nechifor
Membru nou
Mesaje: 29
Membru din: Joi Sep 21, 2017 12:48 pm
Localitate: Suceava
Contact:

Re: MINI Cooper S Clubman Lightning Blue

Mesaj de adi.nechifor »

@Danyutz Am comandat pana la urma 205/45/17, pentru ca am gasit o varianta buna care sa se incadreze in buget, Kumho Ecsta HS51 mai exact.

@mok Multumesc! Mai ales cand e curata, arata intr-un mare fel albastrul asta. Pacat ca deja am vreo 10 lovituri de portiere dupa ce n-am mai parcat-o in garaj o saptamana. :cry: Iar consumul da, mi se pare si mie foarte bun la cum se misca masina. Mi se pare ca fata de un benzinar normal, din zona de putere 100-120 CP, consuma undeva la 1, maxim 2 litri in plus si asa este si normal sa fie, ca nu e ca si cum S-ul are 300 de CP. Daca ne uitam si la consumul oficial care da, stiu, nu e asa de relevant, diferenta intre Cooper si Cooper S este de 0.8 litri/100km. Asadar, la un consum real este normal sa am cam diferenta de care spun. Restul sunt povesti. :mrgreen:

Cat despre grila, la care te referi, ca nu reusesc sa observ deformarea? La grila de la radiator sau la priza de aer care are si ea o grila? Turbina are protectia aia, cred ca intreaga si pozitionata corect. Uleiul il verific destul de des, stiu ca e panica la capitolul asta. Momentan am completat cam 200 de ml, ca scazuse dupa aproximativ 4000 de km de la schimb.
Scrie răspuns