MINI Cooper S Clubman Lightning Blue
Scris: Dum Feb 11, 2018 8:37 pm
Salut, salut.
Intr-un final am gasit putin timp pentru a-mi prezenta masina. Si e numai bine, la ce liniste este pe aici. E un MINI Cooper S Clubman si imi place tot mai mult pe zi ce trece. Sub capota are aceeasi unitate despre care nu am auzit multe lucuri incurajatoare inainte de achizitie, dar care deocamdata se comporta bine: 1.6, turbo, 175 de cai putere.
Masina a fost cumparata din Romania, desi planul initial era sa fac un drum pana in Germania, Belgia sau Olanda. Dar cum nu stau bine cu timpul, a picat la fix varianta asta, avand istoricul curat (verificat la BMW Romania) si un pret final corect: 6600 de euro. Are 173.000 de km. Nu-s putini, dar nici nu m-au speriat, in conditiile in care merg in jur de 10.000 de km pe an. Estimez ca o voi tine in jur de trei ani, desi la cat imi place de mult nu ma grabeste nimic sa o schimb. Poate doar pentru un Countryman S All4, ca imi place sa mai evadez din oras din cand in cand. Pana una-alta, sper doar sa ofere o fiabilitate rezonabila, pentru ca nu ma pasioneaza deloc statul prin service.
Distribuita a fost schimbata la aproximativ 100.000 de km in Germania. Nu stiu daca ar trebui verificata, ideea e ca se mai aude cateodata, cand e frig, un rontatit de la motor, timp de 1-2 km. Sa fie oare de la intinzatorul problematic?
Personal, am schimbat pana acum: kit ambreiaj LUK (am stiut de cand am luat-o ca e pe duca), termostat complet (surpriza neplacuta la drum lung, consum cam 6 litri de apa distilata la 100/km ), ulei Castrol Edge Professional BMW LL04 5W30, toate filtrele, inclusiv cel de combustibil, Bosch, uleiul din cutia de viteze.
Imi place MINI dintotdeauna, desi pana sa-l cumpar pe al meu nu am mers niciodata cu unul. Dar facand o lunga perioada blogging auto, am fost convins ca MINI e ceva special. E mai mult decat ordinary car. Cu toate bubele, il iubesti. Asa cum iubesti si Alfa Romeo, desi nu e cea mai fiabila masina din univers. Bine, MINI nu e chiar atat de prost ca o Alfa, sa nu exageram. )
Testand ceva masini pana in prezent, eram obsedat de calitatea materialeor, de imbinari, de ergonomie, de toate prostiile astea care, sunt importante, dar plictisitoare. MINI e departe de a fi ideal cand vorbim despre asa ceva, dar IT DOESN'T FUCKING MATTER. Pentru o masina asa-zis premium, e ciudat ca mai scartaie bordul, ca aud un sunet de undeva de la geamul soferului la viteze mai mari, sistemul audio nu mi se pare chiar cel mai bun, la un moment dat distorsioneaza grav, dar toate astea dispar atunci cand te urci la volan si il conduci. Fiecare viraj e o placere, fiecare sunet care vine de la evacuare e bucurie, fiecare acceleratie mai nervoasa te surprinde ca si cum ar fi prima oara. Directia e foarte faina, mai ales cand apas butonul SPORT, stabilitatea nu mai zic, pentru o masina atat de mica e din alt film. Astepti ruliu, dar nu-l gasesti decat daca exagerezi foarte, foarte tare. Mi-ar fi placut sa aiba un diferential mecanic, pentru ca e destul de greu de stapanit cand pleci putin mai grabit de pe loc. O ia in toate directiile botul, dar ma obisnuiesc eu si cu asta. Spre exemplu, am testat timp de o saptamana un Leon CUPRA nou, 290 CP, tractiune fata, cu diferential mecanic (si electronic) si desi aveai asa de multa putere, nu iti zbura volanul din mana.
Lasand astea la o parte, masina arata intr-un mare fel! Nu mi-am dorit niciodata in mod special o masina pe care sa o admir de fiecare data cand o parchez, dar se pare ca m-am ales cu una. E #frumoasafrumoasa. Si nu ma uit doar eu, ci toata lumea, din masini, de pe trotuar, de peste tot. Nu costa 50.000 de euro, dar se pare ca atrage privirile ca si cum ar costa atat de mult. Plus ca, e si foarte rara. La fel, nu imi doream sa fiu unic, imi place si Volkswagen, o spun cu toata sinceritatea, dar cam sunt. Mai ales in Suceava, unde numeri pe degete MINI-urile, ce sa mai zic de Clubman, ca ai nevoie doar de un singur deget. )
In sfarsit, am o gramada de idei amestecate, o sa mai completez pe parcurs, ca daca e sa o iau organizat, ma apuc sa fac un articol de test drive si ar fi putin cam mult totusi. Desi am scris o gramada deja. Sper ca nu am fost plictisitor.
Ah, dotarile. Cam tot ce conteaza, cel putin din punctul meu de vedere. Nu imi lipseste nimic, ba chiar sunt chestii pe care nu prea le folosesc: faruri Xenon (treaba asta era foarte importanta, si masina dinainte avea, nu puteam sa ma intorc la halogen si nu o sa ma mai intorc niciodata, data viitoare poate LED), jante pe 17", tapiterie din piele perforata si scaune sport, incalzire in scaune, pilot automat, start & stop, mod de conducere sport, mi-as fi dorit climatizare automata, dar n-a fost sa fie, Bluetooth, care e super util si perfect functional, intrare USB, dar inca nu i-am dat de capat, se blocheaza piesele, don't know why, senzor ploaie, lumini, lumini ambientale foarte faine, mai multe culori, doar portocaliu imi place cu adevarat, deci e o chestie de lauda, ca nu prea o sa ma joc cu ele, 11 airbag-uri (la fel, foarte important pentru mine, prefer cateva airbag-uri in plus decat un sistem de navigatie sau alta dotare fancy) si, in fine, ce mai vedeti prin fotografii. Nu are sens sa enumar chiar si cele mai banale lucruri, ca nu cred ca exista MINI fara geamuri electrice si ABS. Important e ca are dotari actuale, deci nu o simti ca pe o masina de 8 ani. Bine, pe astea noi ai incarcare electromagnetica si tot felul de alte nebunii, dar a mea paraie si pocneste, deci sunt ok. )
Va las cateva fotografii facute chiar azi, pe marginea drumului, cu masina murdara, ca astea-s vremurile. Mai am ceva si in telefon, o sa le postez cat de curand. Desi sunt fotograf, nu am reusit inca sa o scot la o sedinta corecta, dar o sa fac si asta la un moment dat.
Pentru cine nu are timp sau chef sa citeasca toata povestea mea, esentialul e ca I FUCKING LOVE IT
Intr-un final am gasit putin timp pentru a-mi prezenta masina. Si e numai bine, la ce liniste este pe aici. E un MINI Cooper S Clubman si imi place tot mai mult pe zi ce trece. Sub capota are aceeasi unitate despre care nu am auzit multe lucuri incurajatoare inainte de achizitie, dar care deocamdata se comporta bine: 1.6, turbo, 175 de cai putere.
Masina a fost cumparata din Romania, desi planul initial era sa fac un drum pana in Germania, Belgia sau Olanda. Dar cum nu stau bine cu timpul, a picat la fix varianta asta, avand istoricul curat (verificat la BMW Romania) si un pret final corect: 6600 de euro. Are 173.000 de km. Nu-s putini, dar nici nu m-au speriat, in conditiile in care merg in jur de 10.000 de km pe an. Estimez ca o voi tine in jur de trei ani, desi la cat imi place de mult nu ma grabeste nimic sa o schimb. Poate doar pentru un Countryman S All4, ca imi place sa mai evadez din oras din cand in cand. Pana una-alta, sper doar sa ofere o fiabilitate rezonabila, pentru ca nu ma pasioneaza deloc statul prin service.
Distribuita a fost schimbata la aproximativ 100.000 de km in Germania. Nu stiu daca ar trebui verificata, ideea e ca se mai aude cateodata, cand e frig, un rontatit de la motor, timp de 1-2 km. Sa fie oare de la intinzatorul problematic?
Personal, am schimbat pana acum: kit ambreiaj LUK (am stiut de cand am luat-o ca e pe duca), termostat complet (surpriza neplacuta la drum lung, consum cam 6 litri de apa distilata la 100/km ), ulei Castrol Edge Professional BMW LL04 5W30, toate filtrele, inclusiv cel de combustibil, Bosch, uleiul din cutia de viteze.
Imi place MINI dintotdeauna, desi pana sa-l cumpar pe al meu nu am mers niciodata cu unul. Dar facand o lunga perioada blogging auto, am fost convins ca MINI e ceva special. E mai mult decat ordinary car. Cu toate bubele, il iubesti. Asa cum iubesti si Alfa Romeo, desi nu e cea mai fiabila masina din univers. Bine, MINI nu e chiar atat de prost ca o Alfa, sa nu exageram. )
Testand ceva masini pana in prezent, eram obsedat de calitatea materialeor, de imbinari, de ergonomie, de toate prostiile astea care, sunt importante, dar plictisitoare. MINI e departe de a fi ideal cand vorbim despre asa ceva, dar IT DOESN'T FUCKING MATTER. Pentru o masina asa-zis premium, e ciudat ca mai scartaie bordul, ca aud un sunet de undeva de la geamul soferului la viteze mai mari, sistemul audio nu mi se pare chiar cel mai bun, la un moment dat distorsioneaza grav, dar toate astea dispar atunci cand te urci la volan si il conduci. Fiecare viraj e o placere, fiecare sunet care vine de la evacuare e bucurie, fiecare acceleratie mai nervoasa te surprinde ca si cum ar fi prima oara. Directia e foarte faina, mai ales cand apas butonul SPORT, stabilitatea nu mai zic, pentru o masina atat de mica e din alt film. Astepti ruliu, dar nu-l gasesti decat daca exagerezi foarte, foarte tare. Mi-ar fi placut sa aiba un diferential mecanic, pentru ca e destul de greu de stapanit cand pleci putin mai grabit de pe loc. O ia in toate directiile botul, dar ma obisnuiesc eu si cu asta. Spre exemplu, am testat timp de o saptamana un Leon CUPRA nou, 290 CP, tractiune fata, cu diferential mecanic (si electronic) si desi aveai asa de multa putere, nu iti zbura volanul din mana.
Lasand astea la o parte, masina arata intr-un mare fel! Nu mi-am dorit niciodata in mod special o masina pe care sa o admir de fiecare data cand o parchez, dar se pare ca m-am ales cu una. E #frumoasafrumoasa. Si nu ma uit doar eu, ci toata lumea, din masini, de pe trotuar, de peste tot. Nu costa 50.000 de euro, dar se pare ca atrage privirile ca si cum ar costa atat de mult. Plus ca, e si foarte rara. La fel, nu imi doream sa fiu unic, imi place si Volkswagen, o spun cu toata sinceritatea, dar cam sunt. Mai ales in Suceava, unde numeri pe degete MINI-urile, ce sa mai zic de Clubman, ca ai nevoie doar de un singur deget. )
In sfarsit, am o gramada de idei amestecate, o sa mai completez pe parcurs, ca daca e sa o iau organizat, ma apuc sa fac un articol de test drive si ar fi putin cam mult totusi. Desi am scris o gramada deja. Sper ca nu am fost plictisitor.
Ah, dotarile. Cam tot ce conteaza, cel putin din punctul meu de vedere. Nu imi lipseste nimic, ba chiar sunt chestii pe care nu prea le folosesc: faruri Xenon (treaba asta era foarte importanta, si masina dinainte avea, nu puteam sa ma intorc la halogen si nu o sa ma mai intorc niciodata, data viitoare poate LED), jante pe 17", tapiterie din piele perforata si scaune sport, incalzire in scaune, pilot automat, start & stop, mod de conducere sport, mi-as fi dorit climatizare automata, dar n-a fost sa fie, Bluetooth, care e super util si perfect functional, intrare USB, dar inca nu i-am dat de capat, se blocheaza piesele, don't know why, senzor ploaie, lumini, lumini ambientale foarte faine, mai multe culori, doar portocaliu imi place cu adevarat, deci e o chestie de lauda, ca nu prea o sa ma joc cu ele, 11 airbag-uri (la fel, foarte important pentru mine, prefer cateva airbag-uri in plus decat un sistem de navigatie sau alta dotare fancy) si, in fine, ce mai vedeti prin fotografii. Nu are sens sa enumar chiar si cele mai banale lucruri, ca nu cred ca exista MINI fara geamuri electrice si ABS. Important e ca are dotari actuale, deci nu o simti ca pe o masina de 8 ani. Bine, pe astea noi ai incarcare electromagnetica si tot felul de alte nebunii, dar a mea paraie si pocneste, deci sunt ok. )
Va las cateva fotografii facute chiar azi, pe marginea drumului, cu masina murdara, ca astea-s vremurile. Mai am ceva si in telefon, o sa le postez cat de curand. Desi sunt fotograf, nu am reusit inca sa o scot la o sedinta corecta, dar o sa fac si asta la un moment dat.
Pentru cine nu are timp sau chef sa citeasca toata povestea mea, esentialul e ca I FUCKING LOVE IT