De cand am cumparat mini-ul prietenei mele primesc o eroare intermitenta pe tester: "vanos exhaust camshaft tight or jammed". Este vorba despre un mini cooper 2008. Nu mi se aprinde niciun check engine in bord, doar pe tester apare eroarea. Masina merge bine, doar ca la plecarile de pe loc trebuie sa o patinez mai mult ca sa nu smuceasca, si la accelerarile de genul: picior luat de pe acceleratie in treapta 2 si accelerat normal ma zdruncina si ca sa nu se intample treaba asta trebuie efectiv "mangaiata" acceleratia. E normala treaba asta sau are legatura cu eroarea?
Ieri i-am scos solenoidul de pe evacuare si l-am curatat dar tot aceleasi simptome. Din cate am inteles se inlocuieste, nu se curata. Ma poate lamuri cineva? Am mai auzit niste chestii ca si cum ar fi distributia sarita de la punct, dar nu mi se aude niciun rontzait, totul pare in regula
Eroare mini cooper r56
Re: Eroare mini cooper r56
Cam asa ceva ar tebui sa fie problema :
"A vanos exhaust side fault code, as described above, is most likely a vanos seals failure indication.
Otherwise the vanos needs to be removed from the engine for inspection. Once the vanos cylinder covers are removed, an inspection of the piston seals fit in the cylinders will show a loose fit and thus a seals failure. Removal of the seals from the pistons will show the inner O-rings have flat spots and a loss of elasticity."
Din pacate se pare ca nu exista un kit de garnituri pentru solenoidul tau de pe evacuare, probabil ca nici nu este demontabil pistonasul din interior sau chiar nu are garnituri, in afara de O Ringul verde care etanseaza uleiul spre exterior.
Probabil ca va trebui sa schimbi solenoidul daca dupa curatire nu s-a intamplat nimic bun .
"A vanos exhaust side fault code, as described above, is most likely a vanos seals failure indication.
Otherwise the vanos needs to be removed from the engine for inspection. Once the vanos cylinder covers are removed, an inspection of the piston seals fit in the cylinders will show a loose fit and thus a seals failure. Removal of the seals from the pistons will show the inner O-rings have flat spots and a loss of elasticity."
Din pacate se pare ca nu exista un kit de garnituri pentru solenoidul tau de pe evacuare, probabil ca nici nu este demontabil pistonasul din interior sau chiar nu are garnituri, in afara de O Ringul verde care etanseaza uleiul spre exterior.
Probabil ca va trebui sa schimbi solenoidul daca dupa curatire nu s-a intamplat nimic bun .
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Eroare mini cooper r56
Crezi ca simptomele descrise de mine sunt comune pentru un solenoid stricat? Cam toti mecanicii mi-au zis ca trebuie sa dea distributia jos, sa o puna din nou la punt samd, cum de altfel se intampla la noi sa iti constate ceva foarte grav la masina ca sa beneficieze ei de pe urma ta.
Re: Eroare mini cooper r56
Cred ca intr-adevar solenoidul este stricat, dar este doar o parere.Cel mai sigur test -fara greseala- este acesta:Rhadooo88 scrie:Crezi ca simptomele descrise de mine sunt comune pentru un solenoid stricat? Cam toti mecanicii mi-au zis ca trebuie sa dea distributia jos, sa o puna din nou la punt samd, cum de altfel se intampla la noi sa iti constate ceva foarte grav la masina ca sa beneficieze ei de pe urma ta.
Schimba intre ei cei 2 solenoizi, ai unul pe axul de admisie si unul pe axul de evacuare.Sunt absolut identici.
Daca dupa schimbare eroarea se muta pe varianta," VANOS inlet camshaft, tight or jammed"inseamna ca solenoidul este defect .Daca nu, atunci trebuie sa ajungi la un garaj serios,desigur nu la unul care demonteaza o chiulasa ca sa schimbe o bujie.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Eroare mini cooper r56
Foarte adevarat ce spune Adrian, ii schimbi si daca eroarea se muta il mai schimbi inca odata cu unul nou, atentie foarte mare la mufa celui cu eroare, s-ar putea de acolo sa fie problema. Am patit si eu cu vreo doua mini.
Re: Eroare mini cooper r56
Poti detalia mai exact ce fel de probleme ai avut cu mufa? Vreun fir intrerupt nu cred pt ca ar fi trebuit sa am o eroare permanenta, la mine e doar intermitenta.andreiush scrie:Foarte adevarat ce spune Adrian, ii schimbi si daca eroarea se muta il mai schimbi inca odata cu unul nou, atentie foarte mare la mufa celui cu eroare, s-ar putea de acolo sa fie problema. Am patit si eu cu vreo doua mini.
Re: Eroare mini cooper r56
Solenoizii de la Vanos, nu sunt simple ventile, sunt ventile proportionale, ele deschid mai mult sau mai putin in functie de ce solicita calculatorul motorului, mai exact bobina primeste o tensiune variabila ( si misca in pozitii diferite pistonasul din interior) ca si valoare si care modifica pe o plaje destul de larga pozitia axului cu came fata de arborele cotit.Orice abatere a pozitiei axului cu came de la prescrisa calculatorului este sesizate si afisata ca eroare.
Daca nu face contact sau bobina este intrerupta primesti codurile astea:
P1525 (BMW xx, 0xxx): Vanos intake solenoid open circuit
P1531 (BMW xx, 0xxx): Vanos exhaust solenoid open circuit
Tu ai cod de functionare defectuoasa a solenoidului, deci........................cu totul altceva decat un contact imperfect.
Daca nu face contact sau bobina este intrerupta primesti codurile astea:
P1525 (BMW xx, 0xxx): Vanos intake solenoid open circuit
P1531 (BMW xx, 0xxx): Vanos exhaust solenoid open circuit
Tu ai cod de functionare defectuoasa a solenoidului, deci........................cu totul altceva decat un contact imperfect.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Eroare mini cooper r56
Am facut ieri comanda de solenoid, original citroen peugeot pret 270 ron. Intrebarea mea e daca dupa inlocuirea lui trebuie schimbat si uleiul din motor. Am auzit alte variante ca si cum s-ar schimba in pereche dar ramane de vazut daca imi mai apare ceva.