Spuma maronie in vas antigel

TM Clubman S
Membru nou
Mesaje: 6
Membru din: Sâm Sep 16, 2017 10:17 am

Spuma maronie in vas antigel

Mesaj de TM Clubman S »

Bine v-am gasit!

Sunt nou posesor al unui Mini Cooper Clubman S, 2009. Apelez la experientele voastre in rezolvarea urmatoarelor probleme:
In vasul de expansiune am gasit spuma maronie
La sosirea masinii am observat ca antigelul lipsea complet din vas, am completat cu antigel specific BMW, culoare roz, emotia primului test m-a facut sa uit sa pun capacul la vas, am mers aprox 5 km, la intoarcere
obsrvat ca ieseau aburi de sub capota, am oprit motorul aruncase lichidul afara.. L am lasat sa se raceasca aprox 30 min pana cand am mers dupa antigel, completat si mers din nou, in vas se putea vedea ca lichidul fierce si nivelul era crescut. A doua zi nivelul din nou pe minim..completat din nou si mers la service. Acolo baiatul a artisti in 3 min, completand vasul cu apa pana la plin stiu daca este corect sau nu. Spuma maronie a fost prezenta inca din primele completari. Acum, dupa cateva zile nivelul a scazut de la plin cand s a facut aerisirea, pana la semnul maxim, acea spuma fiind prezenta.
Rasfoind subiectele deschise pentru instalatia de racire, nu am gasit ceva legat de acea spuna.
Ce am verificat sunt urmatoarele:
1. Uleiul este la acelasi nivel, fara urme de spuma..
2. Pe busonul capacului de la motor, nu exista urme de spuma..este curat.
3. O observatie ar fi ca nivelul antigelului s-a mentinut 3 zile in regim normal si agresiv de conducere iar dupa folosirea A/C, aceasta a scazut.
4. Nu scoate fum alb sau negru
5. Motorul merge foarte bine, trage, totul ok.

A doua problema ar fi trepidatii la pornire, mai ales la cald, pentru 10 secunde parca ar porni in 2,3 pistoane.. dupa care Isi revine si merge normal.

Discutand cu cativa "meseriasi" toti, asa cum se discuta si aici, merg catre varianta pessimista : garnitura chiuloasa, etc.

Ce sfaturi imi dati, ce pasi ar trebui sa parcurg pana la a schimba garnituri de chiulasa sau alte lucrari mari si complicate.

Multumesc anticipat :|
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Spuma maronie in vas antigel

Mesaj de Sharpe »

1.antigelul specific BMW e albastru nu roz
2.nu e garnitura de chiloasa arsa ...daca era iti fierbea antigelul grav
3 . ai pierderi pe instalatia de racire
4. schimba din nou tot antigelul
5 du-te la un service specialzat MINI
.......ghost...
TM Clubman S
Membru nou
Mesaje: 6
Membru din: Sâm Sep 16, 2017 10:17 am

Re: Spuma maronie in vas antigel

Mesaj de TM Clubman S »

Salut

Am completat cu antigel roz, probabil de acolo si spuma maronie..interactiunea cu cel albastru existent in masina.
O sa merg pentru verificarea amanuntita a instalatiei de racire.
Cu service-urile mini mai greu in Timisoara, colegii din Timisoara-Arad poate recomanda un service ok..

Multumesc pentru raspuns Sharpe
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Spuma maronie in vas antigel

Mesaj de MiniRC31 »

TM Clubman S scrie:Salut

Am completat cu antigel roz, probabil de acolo si spuma maronie..interactiunea cu cel albastru existent in masina.
O sa merg pentru verificarea amanuntita a instalatiei de racire.
Cu service-urile mini mai greu in Timisoara, colegii din Timisoara-Arad poate recomanda un service ok..

Multumesc pentru raspuns Sharpe
fa un bine si verifica toata instalatia de racire (toata tubatia), spala tot,inlocuieste in totalitate antigelul iar dupa vreo 1-2000km schimba din nou antigelul cu cel albastru si va fi bine.

tine cont ca in vasul de expansiune este bine sa nu fii "exact pe maxim" ar trebui sa fii 3/4 din nivel...
de ce?

pt ca in mersul in forta o sa se ridice nivelul iar in mersul "linistit" cu incalzire va scadea...eu asta am sesizat la R50
Drive safe and keep the wheels down
TM Clubman S
Membru nou
Mesaje: 6
Membru din: Sâm Sep 16, 2017 10:17 am

Re: Spuma maronie in vas antigel

Mesaj de TM Clubman S »

Intre timp am fost din nou la acelasi service din lipsa altor variante de service pentru MINI in Timisoara, sa arat care este nivelul antigelului, coborase putin sub minim fara completare intr-o saptamana, acea spuma maronie si sa ma programez pentru o verificare instalatie racire cu calorifer(se simte usor miros de antigel cand dau drumul la caldura), schimb antigel pe albastru.
Acolo(SERVICE CARLOS-Buziasului), acelasi aspirant la titlul de mecanic, mi-a desfacut dupa doar 3 minute vasul de expansiune, acesta fiind inca fierbinte, a mestecat prin acea spuma cu acel aparat de masurat gradele..tras/suflat..e bun, a concluzionat ca nu este ulei si doar mizerie de pe instalatie. Buuun. Dupa cateva rugaminti la colegii mai experimentati ai domnului, care nu aveau chef nici macar sa vorbeasca dar minte sa programeze masina, am plecat cu gandul ca nu o sa ma mai intorc ever la acest service.
Dupa doar 1.5 - 2 km distanta service-birou, unde am parcat si am dat drumul la clima, caldura pe maxim etc; am observat ca s-a aprins becul de avertizare crestere temperatura, am deschis capota, antigelul dadea peste..si curgea pe jos :? .am oprit motorul imediat si am lasat sa se raceasca. M-am reintors la service, acolo uimire, la fel antigelul era umflat, ce putea sa se intample dupa doar o verificare de antigel, ceva s-a intamplat in acesti 2 km, mers normal!!!??? :shock: . A aerisit din nou, am lasat masina sa mearga 10 minute la relanti, nivelul a ramas acelasi, fara fierbere, fara scadere. Am dat si o tura in forja, nici-o modificare. Ok, raspunsul "meseriasilor": e ok, sa urmarim lichidul si cam atat.
Ieri dimineata la prima pornire, la rece, m -am trezit cu ditamai fumul alb alb pe evacuare, mai degraba abur deoarece nu avea aproape niciun miros, dar gros. Dupa 5 minute a disparut in totalitate, la a doua pornire dupa aprox 6 ore de stationare, a reaparut ce i drept mai putin.
Am stabilit sa merg la cineva cu care se poate discuta, sa i puna acel aparat sa vedem daca exista pierderi pe instalatia de racire si in prima faza sa schimbam bujiile, o trepidatie la pornirea la rece cat si la cald exista in primele 10 secunde dupa care isi revine la normal, dupa care o diagnoza.
Ce parere aveti despre acel fum, experienta avuta?..sper sa nu se fi ars, crapat garnitura/chiuloasa.
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Spuma maronie in vas antigel

Mesaj de adrian »

Nu mai cauta alte leacuri, da chiulasa jos, cat a stat masina peste noapte a tot picurat apa in capul unui piston ,daca o lasi mult te ia rugina pe cilindri la interior.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
TM Clubman S
Membru nou
Mesaje: 6
Membru din: Sâm Sep 16, 2017 10:17 am

Re: Spuma maronie in vas antigel

Mesaj de TM Clubman S »

In cazul asta nu ar fi trebuit sa creasca si nivelul la ulei si sa scoata abur/fum alb, ce o fi el, incontinuu.
Maine as merge sa rezolv problema daca as stii sa ajung la un service ok.
Rog inca o data colegii din TM, poate recomanda un mecanic/service de incredere care sa rezolve problema..


Multumesc
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Spuma maronie in vas antigel

Mesaj de MiniRC31 »

TM Clubman S scrie:In cazul asta nu ar fi trebuit sa creasca si nivelul la ulei si sa scoata abur/fum alb, ce o fi el, incontinuu.
Maine as merge sa rezolv problema daca as stii sa ajung la un service ok.
Rog inca o data colegii din TM, poate recomanda un mecanic/service de incredere care sa rezolve problema..


Multumesc
ce treaba are uleiul?

Adrian ti-a zis ca iti intra apa in piston deci la ardere...de unde ulei acolo?
da jos chiuloasa si inlocuieste garnitura ...ti e dusa...impinge masina nu o mai duce pe roti ca o "pui" de rectificare de chiuloasa sau una noua...
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Spuma maronie in vas antigel

Mesaj de adrian »

Culoarea maron provine de la supraincalzirea blocului motor,a antigelului de proasta calitate sau a apei de robinet folosite la completarea nivelului lichidului de racire.La supraincalzirea blocului motor , toate depunerile din interiorul lui pe circuitul de racire se desprind , fieberea sub presiune are acelasi efect cu sablarea, la exteriorul cilindrilor din cauza temperaturii extreme trecerea apei in stare de vapori de apa se face practic sub forma unor microexplozii care curata mizeria dar si corodeaza extrem metalul,practic desprinde microparticule de metal din blocul motor.Fenomenul este cunoscut in literatura de specialitate ca "pitting".
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
TM Clubman S
Membru nou
Mesaje: 6
Membru din: Sâm Sep 16, 2017 10:17 am

Re: Spuma maronie in vas antigel

Mesaj de TM Clubman S »

Multumesc pentru sfaturi.
As da chiulasa jos daca as avea cu cine sa stau de vorba, cu mecanicii cu care am vorbit, inainte de toate, s-au plans de cat de complicat este acest model. Iti dau un pret, il accepti fara sa negociezi pretul pe munca depusa dupa care raspunsul este ca nu stiu cand se pot ocupa de ea si din nou lacrimi..
Ma puteti ajuta cei care se ocupa cu reparatii pe acest model sau au avut experiente similare, cu un cost estimativ pentru inlocuirea garniturii de chiulasa, nu in ultimul rand un mecanic/service care sa faca treaba asta?
Scrie răspuns