CARBONIZER MINI Cooper S

Avatar utilizator
CARBONIZER
Membru nou
Mesaje: 23
Membru din: Dum Sep 03, 2017 12:08 pm
Contact:

CARBONIZER MINI Cooper S

Mesaj de CARBONIZER »

Salutare si bine v-am gasit.
In fine, dupa aproape trei ani si jumatate de cand "v-am gasit" efectiv pe net, mi-am facut curaj sa incep sa scriu despre odiseea / aventura prin care am trecut din 2016 pana in prezent, de cand am devenit (prea)fericitul poseseor al unui Mini Cooper S R56 din 2008 din UK (deci cu volanul "pe partea corecta"..asa cum le place britanicilor sa sa laude cu volanul pe dreapta). Or avea ei volanul pe dreapta dar cu siguranta ei merg "on the WRONG side...".
Sunt zile, bani si munca...pe care nu-i mai pot contoriza, pt ca am pierdut efectiv socoteala pe care itial imi propusesem sa o tin...dar s-a ales praful atunci cand, din pacate, prieteni mecanici m-au tinut pe loc circa 5 luni pentru a reface un motor si prin aceasta au reusit sa strice planul de a o termina si vinde in timp util (2016). Am ajuns, evident, de la ideea unei investitii pe cat de mica posibil pentru a atrage un profit decent, la investitii si munca "fara numar" pentru a realiza un proiect care:
1. sa ma bucure si sa ma faca sa zambesc (si ma face!!!, pt ca MINI Cooper este cum zic americanii: "It's not about miles per gallon, it's about SMILES per gallon!");
2. sa reusim (impreuna) sa aratam ce se poate face; o oglinda a activitatii/ pasiunii pt masini, pt tuning in general si MINI in special!...SI, cred ca am reusit in parte - pt ca mai este de muncit/ investit in acest proiect pana sa il decalar ca este : GATA!

Voi incepe prin a atasa primele poze din UK 2016 cand abia il achizitionasem de pe eBay cu motorul "in punga" si aripile spate lovite cu picioarele. Mai apoi inventarierea daunelor mecanice si piesele lipsa din motor (SURPRIZA....).
Modificarile specifice de tinichigerie pentru trecerea de pe dreapta pe stanga. Pregatirea anticoroziva, vopsitoria, pachete aero, interior piele custom (nefinalizat inca), tuning si investitii la motor si cosmetizare....si multe alte "bunatati".

Sper din toata inima sa placa celor pasionati, care aprecieaza astfel de "nebunii"...pt ca asa am fost catalogat de catre multi care nu inteleg ce inseamna cu adevarat ideea de Tuning.

Las aici cateva linkuri de activitate pentru cei care mai au nevoie de reparatii sau productie elemte din fibra de carbon sau hibride (inclusiv biciclete), vopsitorie custom masini, motociclete, biciclete si date de contact. Succes celor cu proiecte in lucru si multa rabdare va doresc!
[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected];
https://www.facebook.com/carbonizerfibracarbon
https://www.facebook.com/Vopsitorie-aut ... 0014722766
https://www.facebook.com/Vopsitorie-Tun ... 0359424073
https://www.facebook.com/Reparatii-Cadr ... 0823269626
https://www.facebook.com/Vopsitorie-Bic ... 2914694814
https://myspace.com/carbonizer/mixes

0724748291 Gore.


Asa arata in 2016....


Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine





Si asa arata acum...





Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Gore.
Ultima oară modificat Lun Mar 29, 2021 9:18 am de către CARBONIZER, modificat de 3 ori în total.
NU AI INTELES NIMIC DIN IDEEA DE "TUNING" DACA AI INCEPUT SA APLICI INVESTITIILOR PENTRU TUNING SLOGANUL "...NU SE MERITA..."


Imagine
Avatar utilizator
CARBONIZER
Membru nou
Mesaje: 23
Membru din: Dum Sep 03, 2017 12:08 pm
Contact:

Re: CARBONIZER MINI Cooper S

Mesaj de CARBONIZER »

Primul pas: sa vedem ..."ce avem noi aiiiiiciii...???"
Pai ce sa fie,...o patina sparta (cea dintre pinioanele axelor cu came), 16 supape (toate) indoite, lipsa 16 culbutori si chiar toti 16 tacheti.
Un "mecanic" mi-a "gasit" un piston ciobit in buza calotei (deasupra segmentului de foc) si drept urmare i-am schimbat si pe-astia...

Intr-un final, pt motor au fost platite urmatoarele:
- 16 supape;
- 16 culbutori;
- 16 tacheti;
- 16 simeringuri de supape;...(imi pare rau ca n-am schimbat si ghidurile supapeplor...dar o sa o fac si p-asta..).
- manopera "chiulangiu";
- kit distributie cu pinioanele axelor cu came incluse;
- pistoane cu set de segmenti;
- cuzineti;
- turbina noua cu lustruire corp admisie;
- Intercooler mare de 13 randuri;
- furtune silicon rosu MTC si Forge de la filtru sport la turbo, de la turbo la intercooler cu anularea tobei de zgomot(marit), de la turbo la senzor MAP (cu anularea "sound generator");
- Decat/ downpipe inox;
- corp termostat + un tub de plastic de apa prin spatele motorului;
- solenoid regulator presiune ulei Vanos;
- conducta de alimentare cu ulei turbina cu una sertizate flexibila de la Mamba;
- conducte sertizate metal cu conectori aluminium eloxati AN6 pt circuit apa racire turbo;
- kit racire ulei motor (in loc de thermofloat) cu radiator 7 randuri;
- sonde si ceasuri (de kkt chinezesti care nu mai merg acum, dar si-au facut treaba 6 luni) de temperatura apa, temperatura ulei si presiune ulei;

...multa munca is nervi tocati.




Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Ultima oară modificat Lun Mar 29, 2021 9:26 am de către CARBONIZER, modificat de 2 ori în total.
NU AI INTELES NIMIC DIN IDEEA DE "TUNING" DACA AI INCEPUT SA APLICI INVESTITIILOR PENTRU TUNING SLOGANUL "...NU SE MERITA..."


Imagine
Avatar utilizator
CARBONIZER
Membru nou
Mesaje: 23
Membru din: Dum Sep 03, 2017 12:08 pm
Contact:

Re: CARBONIZER MINI Cooper S

Mesaj de CARBONIZER »

In acelasi timp m-am ocupat sa sablez si sa vopsesc anumite componente care erau atacate de oxid (de fier sau aluminium) datorita vopsitoriei electrostatice de rahat din fabrica, care, dupa cum se stie, este aplicata pe metal direct, fara alte acoperiri anticorozive specifice (wash primer pe baza de acid fosforic sau grund filler epoxi bicomponenet).


Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
NU AI INTELES NIMIC DIN IDEEA DE "TUNING" DACA AI INCEPUT SA APLICI INVESTITIILOR PENTRU TUNING SLOGANUL "...NU SE MERITA..."


Imagine
Avatar utilizator
CARBONIZER
Membru nou
Mesaje: 23
Membru din: Dum Sep 03, 2017 12:08 pm
Contact:

Re: CARBONIZER MINI Cooper S

Mesaj de CARBONIZER »

Cu mutatul volanului de pe dreapta la stanga la Mini...e o aventura in sine. Cine crede ca este simplu, ca la BMW..se inseala amarnic. Nu se potriveste NIMIC! Nici plansa de bord - care pare simetrica..., nici airbagul de pasager nu se poate folosi fara "fiering channel" de masina cu volanul pe stanga; nici panoul de foc...care a fost practic cea mai mare problema!


Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
NU AI INTELES NIMIC DIN IDEEA DE "TUNING" DACA AI INCEPUT SA APLICI INVESTITIILOR PENTRU TUNING SLOGANUL "...NU SE MERITA..."


Imagine
Avatar utilizator
CARBONIZER
Membru nou
Mesaje: 23
Membru din: Dum Sep 03, 2017 12:08 pm
Contact:

Re: CARBONIZER MINI Cooper S

Mesaj de CARBONIZER »

Dupa ce s-a terminat partea de tinichigerie (practic de inlocuirea panoului de foc original cu cel al donatorului ...crem), am intrat iarasiu eu in joc cu pregatirea sudurilor, a suprafetelor, mascare, si aplicatrea wash primerului, grund epoxi bicomponent, filler 2K, mastic pensulabil la imbinarile dintre table, aplicare de mastic cu pistolul pe aceleasi imbinari, vopseaua Sikkens McLaren Chicane + 50% baza neagra - deci o culoare custom - , aplicare lac acrilic 2K.




Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
NU AI INTELES NIMIC DIN IDEEA DE "TUNING" DACA AI INCEPUT SA APLICI INVESTITIILOR PENTRU TUNING SLOGANUL "...NU SE MERITA..."


Imagine
Avatar utilizator
CARBONIZER
Membru nou
Mesaje: 23
Membru din: Dum Sep 03, 2017 12:08 pm
Contact:

Re: CARBONIZER MINI Cooper S

Mesaj de CARBONIZER »

Intr-un final, dupa terminarea motorului, "fiul ratacitor"s-a intors acasa.
A inceput pre-montajul body kit-ului de la Chromiumtech, inainte de a se incepe pregatirea si vopsitoria lui si al masinii.
Pregatire facuta cu materiale de pregatire (chit, spritz fuller, filler, primer de plastic, toate Standox) de top si la final, la cabina.
Vopseaua de plafon, oglinzi si ornamentele body kitului (initial cromate, dar DE-cromate pentru a putea fi pregatite si vopsite) a fost un pigment de baxa de la Glasurit Mix 22-M-326, care este un rosu intens foarte pur; mai curat decat rosul acesta nu exista alta culoare. Chiar si "rosu Ferrari", care de fapt se cheama Rosso Corsa red - Glasurit 300/12 DS sau Rosso Corsa red - vopsit cu PPG 322, nu este atat de pur ca acest pigment, deoarece mai intra cate ceva verde sa il "murdareasca"un pic...
Vopaeaua de caroserie este facuta custom de mine plecand de la Sikkens McLaren Chicane in care am adaugat tot Sikkens negru din mixer 50%; deci , practic, a iesit un soi de "Dark Chicane" :geek: .





Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine





...si motorul incepe sa primeasca cateva "bunatati" in acelasi timp...

Imagine
Imagine
NU AI INTELES NIMIC DIN IDEEA DE "TUNING" DACA AI INCEPUT SA APLICI INVESTITIILOR PENTRU TUNING SLOGANUL "...NU SE MERITA..."


Imagine
Avatar utilizator
CARBONIZER
Membru nou
Mesaje: 23
Membru din: Dum Sep 03, 2017 12:08 pm
Contact:

Re: CARBONIZER MINI Cooper S

Mesaj de CARBONIZER »

A doua si a treia cabina au fost ocupate de piesele caroseriei pentru a fi aplicata vopseua peste tot, atat la exterior dar si la interior deoarea a fost o lucrare de schimbare de culoare.



Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine


Nu doar cadrul motor, etrieri si ranforsarile de sub caroserie au fost sablati si pregatiti anti-coroziv inaintea vopsirii ci si armaturile de bare (fata si spate). La final s-a aplicat si ceara (cavity wax).

Imagine
Imagine
Ultima oară modificat Mie Mar 17, 2021 8:04 am de către CARBONIZER, modificat 1 dată în total.
NU AI INTELES NIMIC DIN IDEEA DE "TUNING" DACA AI INCEPUT SA APLICI INVESTITIILOR PENTRU TUNING SLOGANUL "...NU SE MERITA..."


Imagine
Avatar utilizator
Vali Iovi-Stere
Site Admin
Mesaje: 6383
Membru din: Dum Oct 19, 2008 11:47 pm
Localitate: Bucuresti-Mangalia
Contact:

Re: CARBONIZER MINI Cooper S

Mesaj de Vali Iovi-Stere »

La un proiect asemânător mă încearcă necuratu’, dar mai puțin partea cu volanul. Încă îmi fac curaj dacă să mă bag sau nu. :lol:
Pe partea de motor care sunt rezultatele?
Imagine
Avatar utilizator
CARBONIZER
Membru nou
Mesaje: 23
Membru din: Dum Sep 03, 2017 12:08 pm
Contact:

Re: CARBONIZER MINI Cooper S

Mesaj de CARBONIZER »

Vali Iovi-Stere scrie: Mar Mar 16, 2021 10:53 pm La un proiect asemânător mă încearcă necuratu’, dar mai puțin partea cu volanul. Încă îmi fac curaj dacă să mă bag sau nu. :lol:
Pe partea de motor care sunt rezultatele?
Daca te hotarasti, iti pot da orice sfat si recomandare posibila ca sa scurtezi timpii de lucru, sa iasa si mai bine lucrarea si sa nu ai multi nervi tocati...ca mine. A doua oara ar fi mai simplu pt oricine....si cand ma gandesc ca o mai am si pe a nevesti-mi de facut la fel...

Imagine

Ca preturi, sa nu te speri, ca nu sari din ghete...dar ca volum de munca, sa te astepti la mult, mult. Este o masina "over engineered".

Pe partea de motor la mine la R56, ce sa iti zic...cand merge, rupe! Dar am tot avut probleme care o faceau sa intre in "limp mode" (doar 3500 rpm..120km/h). Comparativ cu S-ul unui prieten de-al meu Paul (cel care mi-a recomandat acest forum in 2017; multumesc mult Paul :roll: ) impinge mai bine in toate vitezele, dar se plafoneaza la 210-215km/h...ceeace nu ma deranjeaza.
In acest moment am de inlocuit doua elemnte: capacul de tacheti care in timp se fisureaza, ceeace s-a intamplat si la mine si mi-a facut la un drum de Anglia balta de ulei pe sub toata masina. Capacul asta este o complicatie inginereasca din nou, fiind printre putinele motoare (daca nu chiar singurul) cu doua epuratoare....dar in fine; asta e proiectul celor de la BMW/Peugeot/Citroen. Btw..la N18 au renuntat la doua epuratoare; au revenit la unul singur la fel ca si la R53.
Al doilea ar fi o investitie mult mai mare si anume pompa de benzina de inalta presiune (HPFP), care la BMW este peste 4000 lei..spre 5000 chiar, dar la Peugeot am gasit-o cu 1800. Nu stiu daca din cauza ei imi mai intra acum in limitare, daroricum, valorile de presiune pe fiecare injector sunt sub jumatate din valorile nominale in special la rece si la turatii mici. Dupa ce am sa o inlocuiesc si pe-asta, am sa mai fac o diagnoza, sa o bag in niste teste si daca totul merge ok, urmatoarea investitie va fi probabil intr-o turbina - fie JCW, fie altceva, soft la Maniac (si aici asi fi avut si eu nevoie de un pic de ajutor de la voi, de la Adi R56 JCW) si probabil o evacuare pe 3" (acum cred ca originala este de 2,5"...?!).


NEVER ENDING STORY....
NU AI INTELES NIMIC DIN IDEEA DE "TUNING" DACA AI INCEPUT SA APLICI INVESTITIILOR PENTRU TUNING SLOGANUL "...NU SE MERITA..."


Imagine
Avatar utilizator
Danyutz
Viteza 4
Mesaje: 325
Membru din: Vin Feb 03, 2017 11:39 am
Localitate: Sibiu

Re: CARBONIZER MINI Cooper S

Mesaj de Danyutz »

Ai refacut masina complet, zici ca lucrezi in fabrica.

Desi nu-s de acord cu tot ce ai pus pe masina, e de apreciat munca si efortul investit. Felicitari!

Edit: intrebare, de ce ai lufturile asa de mari la faruri/capota?
Imagine
Scrie răspuns