Buna seara,
Am o probleme la Mini R56 , după pornire rămâne termocupla pornită chiar si dupa ce opresc masina , din cauza asta imi descărca si bateria .
Am schimbat sonda de temperatura deoarece indică temperatura mare desi ea era normală, dar probleme persistă .
Are cumva acest model 2 sonde de temperatura ?
Ce pot face pt a rezolva problema ?
Mulțumesc
Termocupla rămâne pornită permanent
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Termocupla rămâne pornită permanent
Salut,
1. ECU asigura o tensiune de referinta de 5V pentru senzorul ECT, si 'citeste' rezultatul dupa ce acesta tensiune este modificata de ECT sub actiunea temperaturii. Daca semnalul de MINUSUL este scurtcircuitat la 12V sau scurtcircuitat la 5V, indicatorul de temperatura va trece la motorul complet cald, ventilatorul de racire este pornit automat atunci cand este recunoscută o eroare. Deci posibil scurtcircuit in comanda senzorului. Se masora cu un voltmetru tensiunea la SENZOR. Se deconecteaza conectorul si se masoara tensiune cu voltmetru cand contactul cu cheie este pe ON, daca tensiunea weste ZERO scurcircuit se verifica circuitul conductoarele( posibil scurtcircuit la masa sau intre ele)
2. Posibil primul releu pentru comanda prima treapta FAN/ventilator, acesta se afla in compartimentul motor(cutia cu sigurante si relee) sa fie blocat pe inchis. Se verifica releul daca are continuitate intre contactele de forta, nu comanda pe bobina( daca DA releu defect)
Bafta,
1. ECU asigura o tensiune de referinta de 5V pentru senzorul ECT, si 'citeste' rezultatul dupa ce acesta tensiune este modificata de ECT sub actiunea temperaturii. Daca semnalul de MINUSUL este scurtcircuitat la 12V sau scurtcircuitat la 5V, indicatorul de temperatura va trece la motorul complet cald, ventilatorul de racire este pornit automat atunci cand este recunoscută o eroare. Deci posibil scurtcircuit in comanda senzorului. Se masora cu un voltmetru tensiunea la SENZOR. Se deconecteaza conectorul si se masoara tensiune cu voltmetru cand contactul cu cheie este pe ON, daca tensiunea weste ZERO scurcircuit se verifica circuitul conductoarele( posibil scurtcircuit la masa sau intre ele)
2. Posibil primul releu pentru comanda prima treapta FAN/ventilator, acesta se afla in compartimentul motor(cutia cu sigurante si relee) sa fie blocat pe inchis. Se verifica releul daca are continuitate intre contactele de forta, nu comanda pe bobina( daca DA releu defect)
Bafta,
Re: Termocupla rămâne pornită permanent
Verifica senzorul de temperatura, mai exact valorile de rezistenta ohmica dar nu direct pe senzor-care zici ca este schimbat- la mufa B de la calculatorul motorului.respectiv firul galben si negru , pin 32 si 14.
Verifica releele 3 si 4 din cutia de la compartimentul motor.S-ar putea ca unul din ele sa fie ramas pe contact inchis(mai greu de crezut)
Cel mai probabil intrerupere de cablaj intre senzoruil de temperatura si calculator motor.
Aici scheme , verificari, cutia cu relee.
Verifica releele 3 si 4 din cutia de la compartimentul motor.S-ar putea ca unul din ele sa fie ramas pe contact inchis(mai greu de crezut)
Cel mai probabil intrerupere de cablaj intre senzoruil de temperatura si calculator motor.
Aici scheme , verificari, cutia cu relee.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Termocupla rămâne pornită permanent
Am rezolvat problema , de vina a fost releul .
Multumesc frumos pentru ajutor
Multumesc frumos pentru ajutor
Re: Termocupla rămâne pornită permanent
Da. Ați fost de mare ajutor pentru ca mecanicii nu găseau problema. Va multumesc