intrebare din chimie - discutii diverse

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 633
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm
Localitate: Iasi/Torino

intrebare din chimie - discutii diverse

Mesajde MiniRC31 » Mar Apr 03, 2018 11:39 pm

salut!

as dori sa stiu daca cuprul (tevile de cupru mai exact) reactioneaza in mod negativ cu antigelul...
intreb asta pt ca conectare reductorului GPL la sistemul de racire al motorului este facuta cu 2 bucati de circa 8cm de teava zincata ce trebuie schimbata.
cum nu gasesc dimensiunea corecta m-am gandit la tevile de cupru.
si cum nu vreau sa fac experimente si/sau sa "dau cartea jos din pod" de chimie.. poate primesc aici raspunsul corect.
Fişiere ataşate
racire.png
Drive safe and keep the wheels down

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 4
Mesaje: 372
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: intrebare din chimie - discutii diverse

Mesajde dedant68 » Mie Apr 04, 2018 5:39 am

Salut,

Problema este centrata pe posibilitatea aparitiei coroziunii electrochimice( situatia ta), proces care este generat de trei factori: antigel(electrolitul) si doua materiale cu potentiale electrice diferite(Cu –teava pe care o doresti sa o montezi si Al-radiator de racire, elemete din sistemul de racire/bloc motor ,etc.). Procesul de coroziune bimetalica este accentuat daca in reactie intervine oxigenul si PH-ul antigelului. Oxigenul/aerul este eliminat automat de sistemul de racire al automobilului (autoaerisire), iar antigelul folosit in prezent pe piata are inhibitori pentru protectie la electrocoroziune (vezi aricolul meu despre antigel). De asemenea, PH-ul trebuie mentinut intre 8,2 și 10, cu un pH optim de 8,5-9.5, iar tipurile de antigel de pe piata in general respecta(de verificat fisa tehnica a antigelului).
Si in final referitor la ce doresti, cuprul si aliajele de alama (cupru-zinc) sunt rezistente in mare masura la coroziune atat timp cat pH-ul ramane in intervalul 8.5-9.5 si continutul de oxigen dizolvat este scazut. In acest interval de pH si in prezenta unor niveluri scazute de oxigen, cuprul formeaza oxidul de cupru (Cu2O), pelicula care functioneaza cu 'brio' ca strat protector impotriva coroziunii ulterioare. Practic se poate utiliza Cu pentru rezolvarea problemei :) .

Numai bine,
Ultima oară modificat Mie Apr 04, 2018 7:08 pm de către dedant68, modificat 1 dată în total.
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 1723
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: intrebare din chimie - discutii diverse

Mesajde Sharpe » Mie Apr 04, 2018 12:29 pm

Vreau si eu dimensiunile ,grosimea tevii
.......ghost...

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 633
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm
Localitate: Iasi/Torino

Re: intrebare din chimie - discutii diverse

Mesajde MiniRC31 » Joi Apr 05, 2018 8:59 am

@dedant68: multumesc de raspuns

@Sharpe: iau in calcul repozitionarea tuburilor flexibile de pe sistemul secundar de racire.

chiar daca ma gandesc serios la eliminarea definitiva a aerisitorului secundar pt ca dupa cum am vazut in cele 6 schimburi de antigel aerisirea si-o face si singura... ce e drept in cativa km.
cel mai important aerisitor este cel de pe radiator.

nu mi-a placut cum s-a lucrat la partea de pozitionare flexibilelor pt racirea reductorului ca sa nu zic ca acum mi-a pus capac pt ca "sa intepat" reperul 13 si pierdea din nou antigel, drept e ca bucata aia de flexibil nu a fost schimbat

cotele din desen sunt exprimate in mm
20mm
15mm

ma gadesc totusi cum as putea expande un felxibil de 16mm la 20mm?
Fişiere ataşate
racire.png
Drive safe and keep the wheels down


Înapoi la “Discutii generale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Google [Bot] și 6 vizitatori